Stormschade, het dak ligt in de boom!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
amy_leftover

Berichten: 2506
Geregistreerd: 29-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:55

Hier zijn de eerste dakpannen er af en de poort is eruit gewaaid :') de scharnieren en 1 plank hangen er nog. De tuinmuur van 1 van de buren is ook helemaal omgewaaid :oo Hoop dat het snel afneemt, want het dak baart me toch enigszins zorgen...

Mutsie93

Berichten: 423
Geregistreerd: 06-01-14
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 13:59

Hier is de schutting omgewaaid, iedereen kan nu zo mijn tuin inlopen haha. Helaas alleen geen contact te krijgen met onze VvE die de opstal verzekering beheert....

moonsparkle
Berichten: 21718
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:01

Bij ons is de schutting er ook uit gewaaid. Gelukkig ben ik verzekerd, maar toch gaat het eigen risico, tijd en stress opleveren. Ik hoop dat de buren ook verzekerd zijn, want een ander hek is eigenlijk wel nodig. Als ik vanaf de zolder kijk zijn er in de straat nog 3 schuttingen om, waarvan een aan de poort zijde dus daar kun je niet meer doorheen.

Ben net dit soort dingen altijd wel blij dat we via een tussenpersoon verzekerd zijn. Kon hem gelijk vragen wat de opties waren.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:03

Bij de UvA is er een dak af gewaaid. Gewoon helemaal. Een of andere hal is nu open ipv dicht. :')

Edit:
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 18-01-18 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:03

Bij ons zijn wegen afgesloten,dak vd schuur is gaan vliegen.Verschillende grote beuken om.De stal vd paarden en de omheining staat nog recht.De paarden zijn wel erg druk.

Sophie_Wind

Berichten: 828
Geregistreerd: 05-03-17
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:06

Ik was net onze hond er even uitlaten, heel snel en heel even maar. En ik was even het plastic uit een boom halen, komt Spike opeens naar me toegerend en kruipt zowat in mijn voeten. Blijkt dat een paar meter verderop een boom was omgevallen terwijl hij er heel dicht bij stond, op het hek van de buurman!
En ik hoorde er helemaal niks van, terwijl ik echt niet zo doof ben hoor :')
Ik voel me nu heel schuldig naar Spike want hij was zich echt een hoedje geschrokken!
Hij moet zijn plas maar even inhouden tot de wind over is := :D
Ook nog een takken van een boom omgezaagd die op de weg is gevallen.
Maar verder niks anders dan bomen omgewaaid, en wat dakpannen van het tuinhuisje.
Succes allemaal!

Lukasje
Berichten: 11264
Geregistreerd: 06-01-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:08

Bij onze buren is een gemetste tuinmuur en een schutting omgewaaid en een terrasstoel gaan vliegen die in zijn vlucht langs onze nieuwe auto geschraapt heeft.
Ik heb wel een fietser van zijn fiets zien waaien :wow: , arme man.

Onze paarden waren eerst vrij onrustig maar onze oude merrie zei dat het wel oké was :) en toen werd de (mini)kudde weer kalm.

Christiene
Berichten: 7724
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:15

Ik heb alles binnen gehaald flinke rukwinden.

Container s lagen om zelfs met de stenen erop.

Gelukkig dit keer met de deksel dicht. Vorige keer lag alles plastic overal.

Nog geen daken kapot.

Heb het wel gehad dat ik nog net weg kon komen door waaiende dakplaten. Sindsdien loop ik minder buiten met deze wind en om bomen heen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:15

Als het wat rustiger is qua weer hier ga ik de weide controleren (ze staan momenteel op een stuk waar ze kunnen kiezen om in het bos te staan of op de weide). Kijken of geen bomen zijn omgewaaid op de draad.
Hier is de deur van het tuinhuis wel gesneuveld:

Afbeelding

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:16

Die daken die eraf liggen, hoe bizar is dat! :oo

Halve land ligt (bijna letterlijk) plat en dan zeggen mensen nog dat het aan NS ligt dat er geen treinen meer rijden. Dat soort gezeur kan ik slecht hebben. Niemand die expres bomen op het spoor legt of een bovenleiding kapot laat waaien.. De wegen zitten ook dicht en Schiphol heeft ook alles stilgelegd.

Lau

Berichten: 16670
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:17

Naskapower schreef:
Es_ther schreef:
Holy oliebol, waar in Arnhem is dat?

Dit is in Noord, vlak bij sportcentrum valkenhuizen


Holy oliebol dat is bij mij vlakbij maar bij ons is alles gespaard gebleven.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:17

Dreamybol schreef:
Die daken die eraf liggen, hoe bizar is dat! :oo

Halve land ligt (bijna letterlijk) plat en dan zeggen mensen nog dat het aan NS ligt dat er geen treinen meer rijden. Dat soort gezeur kan ik slecht hebben. Niemand die expres bomen op het spoor legt of een bovenleiding kapot laat waaien.. De wegen zitten ook dicht en Schiphol heeft ook alles stilgelegd.

Ja he :') En als ze toch zouden rijden en er landt een boom op de trein zijn ze weer onverantwoord bezig.

iirrssjjee

Berichten: 5937
Geregistreerd: 03-08-09
Woonplaats: 's-Gravendeel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:19

Gelukkig 2 deuren verder en hebben wij niks op wat puin voor de deur wn omgewaaide tuinstoelen na....

Afbeelding
Afbeelding

SavannahNx

Berichten: 5826
Geregistreerd: 07-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:22

Bij ons het gehele schuurdak eraf. Bij de buren ook het dak van de schuur eraf en door de voorruit van de auto gegaan.. neemt hier nu af waait bijna niet meer.

Zag ook een stoplicht op de weg liggen, een aantal bomen omgewaaid in de tuinen.

CarinaR

Berichten: 11954
Geregistreerd: 15-10-04
Woonplaats: Net buiten ons dorp

Re: Stormschade, het dak ligt in de boom!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:28

Hier een strip van t dak. Paar bomen om.
Op dorp is een heel groot raam uit een showroom geklapt. Benzinepomp afgesloten.

Gianti

Berichten: 10941
Geregistreerd: 17-03-10
Woonplaats: Almere

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:29

Magrathea schreef:
Bij de UvA is er een dak af gewaaid. Gewoon helemaal. Een of andere hal is nu open ipv dicht. :')

Edit:
[ Afbeelding ]



Welk UvA gebouw is dit :oo

tengeltje11
Berichten: 7139
Geregistreerd: 16-06-05
Woonplaats: w-vl,belgie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:30

hier een enorm oude boom van in de weide omgewaaid....zonde,was een pracht exemplaar die er reeds stond van voor de oorlog,was altijd het plekje waar de paarden sliepen als ze in die weide stonden....

Esther_

Berichten: 3998
Geregistreerd: 03-09-04
Woonplaats: omgeving Den Bosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:30

Ben blij dat het nu minder wordt, de poort is stuk en uit de muur, ijzeren prullebak met plastic is weggewaaid. Gelukkig zijn de pannen etc blijven liggen. Straks maar eens gaan opruimen.

Iselda

Berichten: 1753
Geregistreerd: 31-01-09
Woonplaats: Noord-Holland Noord

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:32

Ik zit vast op school, te wachten tot de treinen weer rijden. Ik zou helpen met een proefstudeerdag, maar die ging niet door en toen ik niet meer naar huis :+
Wij wonen momenteel in een stacaravan en was echt bang dat die om zouden waaien, maar die staan gelukkig nog zei m'n vader net!
Voor zover ik weet hebben wij geen schade, dus dat is heel fijn.

De ravage is in heel Nederland volgens mij echt enorm. Hier op HvA waaide er bijna een dakkapel vanaf, maar geloof dat dit toch is blijven zitten. Nu maar wachten tot de NS op de site heeft aangegeven dat m'n trein weer rijdt.

belle_boef

Berichten: 10741
Geregistreerd: 13-02-08
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:32

Woon in Drenthe. Code oranje maar ik schijt hem 7 kleuren hier. Als dit oranje is hoop ik nooit rood mee te maken.
Zijn al 2 ramen uit onze kas gesneuveld. Alles trilt los, dak van het kippenhok vliegt bijna weg en dan en ik nog niet achter geweest. Naast het huis staat een boom die vol zit met klimop dus geen idee hoe stevig die is en naast de kas staat een hele grote dennenboom. Ga al later naar mijn werk in de hoop dat hik dan zo is afgezwakt dat ik een schaderondje kan doen en met een rustiger hart weg kan gaan. Pffff

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:33

Gianti schreef:
Magrathea schreef:
Bij de UvA is er een dak af gewaaid. Gewoon helemaal. Een of andere hal is nu open ipv dicht. :')

Edit:
[ Afbeelding ]



Welk UvA gebouw is dit :oo

Geen idee, m'n schoonzusje studeert biologie en die was naar huis gestuurd. Maar weet niet of dat wat zegt haha :+

Renske_W

Berichten: 13844
Geregistreerd: 07-03-05
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:34

Bij ons thuis valt het gelukkig mee.
Er vlogen wel wat kliko's door de straat.
Bij mijn zwager is het dak van zijn garages eraf gewaaid.
Bij ons op stal de draden kapot en de veranda.

Verder in de omgeving veel omgewaaide bomen van wat ik heb gehoord.
Hier is de storm ook een stuk minder nu.

Balou_k

Berichten: 14061
Geregistreerd: 02-01-08
Woonplaats: Westdorpe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:35

Onze bak zullen we even niet kunnen gebruiken vandaag.. :')
Verder is het dak van onze serre wat glasplaten kwijt, gelukkig moest deze toch dit jaar worden aangepakt.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DonDon

Berichten: 4531
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: In de Liemers

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:35

Hier ook in gelderland vliegen ook pannen van het dak af. Gelukkig neemt de wind nu af. Alles staat vast, wordt vast een drukke avondspits.

Es_ther

Berichten: 18710
Geregistreerd: 28-06-08
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 14:35

Hier is de wind ook goed gaan liggen.