Tips gezocht, ontwerp huis.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sastaic

Tips gezocht, ontwerp huis.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 16:50

Ik ben op zoek naar plaatjes, foto's of tips et cetera van dwarshuizen, woningen met een hoek erin of huizen in de vorm van een t.

Wij willen nieuw bouwen maar de gemeente heeft duidelijk een ander idee over hoe ons huis eruit moet komen te zien.
Het liefst wilden we een notariswoning maar deze is al afgekeurd. Bovenstaande wil de gemeente graag, maar ik kan nog geen mooie ontwerpen vinden die me aan staan.

Dus ik hoop dat jullie nog leuke ideeën of tips hebben.

BartVB
Eigenaar

Re: Tips gezocht, ontwerp huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 17:01

Dat is nogal een brede omschrijving :)
Weet je wat precies het beleid van de gemeente is? B.v. een beeldkwaliteitsplan, kavelpaspoort of nota van randvoorwaarden?

Sastaic

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-18 17:11

Ons huidige huis is een dwarshuis. Voorhuis staat dwars op het achterhuis en hier loopt nu ook nog vee in.
De gemeente wil iets vergelijkbaars wat toont bij de boerderij.
Alleen ons huis komt uit de 19e eeuw en bij.iets vergelijkbaars heb ik meteen het gevoel dat het ouderwets is.
Het moet een groter huis worden. Met bakstenen en dakpannen en het model moet lijken op de oude boerderij zoals hierboven omschreven.

Kaka

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:22

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-18 17:32

http://www.hollander-bv.nl/modellen/2-Laagbouw/ misschien staat hier iets bij maar begrijp ik het goed dat de oude boerderij blijft staan?? En een tip, kijk eens rond in de buurt wat er aan nieuwbouw staat en wat er daarvoor stond, soms meten gemeenten nogal met twee maten. Zolang in de plaatselijke verordening geen eisen staan dan word er vaak voor een compleet nieuwbouwplan welstandsnormen vastgelegd.