Wasmachine met stoomfunctie, iemand ervaring mee?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Shona_

Wasmachine met stoomfunctie, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-01-18 09:21

Tijdens mijn zoektocht naar een andere wasmachine (<€1000,-) zag ik dat er tegenwoordig ook wasmachines zijn met stoomfunctie.

De voordelen klinken leuk, onder andere: betere reiniging van je was, minder kreukels, minder slijtage aan je kleding, beter voor het milieu, etcetera.

Maar het zal ongetwijfeld ook nadelen hebben, ik las ergens dat zo’n machine meer onderhoud vraagt? Dat verteld de fabrikant er natuurlijk niet bij :+

Heeft iemand hier op Bokt zelf ervaring met zo’n machine? Ben benieuwd!

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-18 09:42

Ik niet.
Maar ik heb er wel even naar gekeken nu je er over begon.

Wat me opvalt, is dat er relatief weinig over is te vinden op het internet.
Wel een paar wat oudere berichten, al uit 2007/2008/2010, van mensen die op zoek zijn naar ervaringen van anderen. Die er niet of nauwelijks zijn.

Dan denk ik, als die machines al zo lang op de markt zijn, dan zal er een reden zijn waarom ze niet populairder zijn geworden. Het lijkt een wastechniek die, zo op het eerste gezicht, niet aan lijkt te zijn geslagen bij de Nederlandse huishoudens.

Een reden kan zijn, dat het weinig tot niets toevoegt. Dat is een opmerking uit 2010 of eerder van de Consumentenbond.

MissBambi

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-18 01:56

Wat ik vooral merk is dat de was niet meer lekker ruikt als hij uit mijn machine komt ;(

Heb afgelopen jaar een nieuwe Miele gekocht die een voorstrijk functie heeft. Was is warmer als je he direct uit de machine haalt. Ik zal vd week eens kijken als ik mijn beddengoed heb gewassen, hoe de kussenslopen eruit komen als ik deze functie wél heb gebruikt. Nu had ik vooralsnog het idee dat het niet veel deed. :)

Tutti_Frutti

Re: Wasmachine met stoomfunctie, iemand ervaring mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-18 10:20

Ik heb een wasmachine met stoomfunctie (Miele) van mijn oma geerft. Vooralsnog gebruik ik de functie alleen om leren/suede kleding te stomen :+ Een een enkele keer eens een blousje in gestoomd, maar ik zie er tot nu toe niet echt de extra waarde van in.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie