Huren met 32uur contract

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 16:26

Ashleytjuhh schreef:
let wel op. als je spaarrekening te hoog is je alsnog geen huurtoeslag krijgt

Zo hoog is die helaas/gelukkig niet :')
Maar het is uiteraard wel genoeg om op terug te vallen in dit geval. Zeker omdat ik dus heel misschien al een woning ga krijgen voordat ik huurtoeslag krijg. En ik zal ook nog een hoop uitzet moeten aanschaffen, dus daarna blijft er helemaal niet meer veel over haha!

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:06

SuperAssie schreef:
Inmiddels heb ik op twee interessante woningen gereageerd, en ben respectievelijk 1e en 4e kandidaat, dus het vooruitzicht is niet slecht.

Ik wilde mijn inkomens verklaring downloaden, maar kan alleen van 2016 en lager vinden. Lastige is dat ik in 2016 3 maanden geen werk heb gehad ivm verblijf in het buitenland en de rest van dat jaar niet extreem veel verdiend heb(wel fulltime, maar voor minimum jeugdloon), waardoor mijn inkomen een onrealistisch beeld geeft ben ik bang. Iemand daar ervaring mee?
Die van 2017 staat er nog niet bij helaas.


Nee je inkomen over 2017 wordt pas beschikbaar zodra de belastingdienst de aangiftes over 2017 verwerkt heeft, rond mei dus :)

Als jouw inkomen nu past bij het inkomen dat voor de woning gevraagd wordt, raad ik je aan om je IB60 over 2016 mee te nemen, 3/4 recente loonstroken en wanneer beschikbaar je jaaropgaaf :) Daar kom je een heel eind mee.

Keell94

Berichten: 4056
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:20

SuperAssie schreef:
Ah op die manier. Ik ben slechts "cassiere" dus mijn loon komt niet in de buurt van een chirurg ;)
Particulier gaat denk ik te duur worden. Ik hoop een woning tussen de 500-600 euro ongeveer te kunnen vinden, dit kan ik wel betalen(met huurtoeslag).

Antikraak is op zich ook een goede. Ik sta nu ongeveer twee jaar ingeschreven bij een huurvereniging ja :)
Borg is op zich geen probleem, ik heb een vrij ruime spaarrekening, maar het is natuurlijk niet te bedoeling om hier maandelijks van te snoepen, maar dingen als borg en grote uitgaves is uiteraard geen probleem.

Stefje: het gaat me er voorlopig om dat ik echt een "eigen" plek heb. Ook heb ik twee katten, dan is het lastig om een woning te delen met een vreemde. Daarbij wil ik dat eigenlijk niet haha. Ik wil best een woning delen met iemand, dus zegmaar een voordeur, maar ik wil "mijn" deel echt voor mezelf en kunnen afsluiten.



ik denk dat je dan particulier moet gaan huren want bij ons in de regio is de wachttijd 7 a 8 jaar (sta nu 6 jaar ingeschreven en woon tijdelijk in een chalet omdat ik dus nog steeds op een wachtlijst sta.)
maar particulier is een stuk duurder dan via een woningbouw.
dan ga je met 500 a 600 pm met huurtoeslag niks vinden.
ik betaal voor alleen een klein chalet al 800 pm zonder huurtoeslag (ik werk ook maar 32 uur met een minimumloon, maar woon wel samen met mijn vriend dus dat scheelt)

denk dat je voor dat bedrag wel een gedeelde woning krijgt (eigen slaapkamer) rest gedeeld.
maar dan zit je weer met de belastingdienst omdat je de kosten niet alleen draagt.
is dus een beetje afhankelijk van in welke regio je iets zoekt of het haalbaar is ja of te nee, waar ik woon niet helaas (mits via de woningbouw wat jaren duurt)

Keell94

Berichten: 4056
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:21

SuperAssie schreef:
Ashleytjuhh schreef:
let wel op. als je spaarrekening te hoog is je alsnog geen huurtoeslag krijgt

Zo hoog is die helaas/gelukkig niet :')
Maar het is uiteraard wel genoeg om op terug te vallen in dit geval. Zeker omdat ik dus heel misschien al een woning ga krijgen voordat ik huurtoeslag krijg. En ik zal ook nog een hoop uitzet moeten aanschaffen, dus daarna blijft er helemaal niet meer veel over haha!



als ik je een tip mag geven, koop nu elke maand al voor een klein bedrag aan uitzet, kost je maandelijks niet zoveel maar scheelt echt een hele hoop als je daadwerkelijk een huis krijgt.
wij hadden bijna alles al op een wasmachine, vriezer etc na

je verkijkt je er nog op wat je eigenlijk allemaal nodig hebt

Keell94

Berichten: 4056
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:26

miramii schreef:
Ik ga ook maar verhuizen naar die regio. Bij ons sta je minimaal 5 jaar ingeschreven voor een klein hok.

Overigens kan je ook je loonstroken van de laatste drie maanden inleveren, naast je inkomstenverklaring volgens mij. Moet je even overleggen met de woningstichting.



ik sta inmiddels 6 jaar ingeschreven en hier is de wachttijd 7 tot 10 jaar voor een klein hok zoals je het beschijft :P wil wel minimaal 50m2 om een beetje woonruimte te hebben

Macs

Berichten: 7643
Geregistreerd: 19-06-09

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:31

Hou ook eens facebookpagina's in de gaten.. te huur/kamers/appartementen in jouw omgeving.
Zo zijn wij ook aan ons particuliere huurhuisje gekomen.

Morganlefay

Berichten: 8704
Geregistreerd: 05-05-11
Woonplaats: Orkney

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:32

SuperAssie schreef:
Inmiddels heb ik op twee interessante woningen gereageerd, en ben respectievelijk 1e en 4e kandidaat, dus het vooruitzicht is niet slecht.

Ik wilde mijn inkomens verklaring downloaden, maar kan alleen van 2016 en lager vinden. Lastige is dat ik in 2016 3 maanden geen werk heb gehad ivm verblijf in het buitenland en de rest van dat jaar niet extreem veel verdiend heb(wel fulltime, maar voor minimum jeugdloon), waardoor mijn inkomen een onrealistisch beeld geeft ben ik bang. Iemand daar ervaring mee?
Die van 2017 staat er nog niet bij helaas.


Als het goed is is je laatste loonstrook van december 2017 ook een mogelijkheid om het inkomen aan te tonen.
Belastingdienst is niet zo heel vlug.

maralyn

Berichten: 10427
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:37

Hier ook 32 uur. Minimumloon. Huurtoeslag en zorgtoeslag.
Kan huur prima betalen.
Heb zelfs n paard en n auto.
Tevens spaar ik elke maand.

Moet wél zeggen... Dat ik 40 euro per maand pin en daar mijn boodschappdn van doe.
Ben n behoorlijke kniepert op dat gebied.
Geen gekkigheid... Geeb flatscreen. Geem gedgets. Mijn interieur is gekregen en van mp.
En duurste aankoop was mijn koelkast.. Die wilde ik nieuw.
Bank. Bed. Kasten. Stofzuiger. Strijkbout. Heeft mij amper 150 gekost.
Ik neem genoegen met minder luxe...

Equisync

Berichten: 5286
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-18 20:40

Bedankt! Dat scheelt al. Als ik wordt uitgenodigd neem ik gewoon alles mee wat ik kan vinden, en een vriendin gaf al aan een werknemersverklaring ook misschien te vragen.

En zoals vermeld heb ik inmiddels (hopelijk) 2 opties waar ik wacht op reactie. In mijn regio hoef ik gelukkig geen 8 jaar te wachten en zijn de huurprijzen ook niet zo briljant hoog :)

Keell94

Berichten: 4056
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:42

SuperAssie schreef:
Bedankt! Dat scheelt al. Als ik wordt uitgenodigd neem ik gewoon alles mee wat ik kan vinden, en een vriendin gaf al aan een werknemersverklaring ook misschien te vragen.

En zoals vermeld heb ik inmiddels (hopelijk) 2 opties waar ik wacht op reactie. In mijn regio hoef ik gelukkig geen 8 jaar te wachten en zijn de huurprijzen ook niet zo briljant hoog :)


nou super! :) ben benieuwd! laat je het ons weten als je een reactie hebt gehad?
ik woon in Noord-Holland dus wel echt het uiterste andere deel van het land haha en dichter bij de randstad

maralyn

Berichten: 10427
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:42

Toppie.
Ikzelf had binnen drie maanden een huis.
Hier groningen.
Niet stad trouwens. Maar begint bij 350 euro voor 45 m2 appartement. En voor 55 m2 huisje met tuintje tussen de 450 en 580 euro.
Boven de 65 m2 betaal je tussen de 580 en 800.
Groter is duurder.

ontherun
Berichten: 4965
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 20:45

maralyn schreef:
Toppie.
Ikzelf had binnen drie maanden een huis.
Hier groningen.
Niet stad trouwens. Maar begint bij 350 euro voor 45 m2 appartement. En voor 55 m2 huisje met tuintje tussen de 450 en 580 euro.
Boven de 65 m2 betaal je tussen de 580 en 800.
Groter is duurder.


Klinkt wel vergelijkbaar met onze regio :D hier ging het ook super snel. Gewoon alles meenemen wat je kunt idd, en als je een werkgeversverklaring kunt krijgen gewoon doen. Vooral de kleinere woningstichtingen zijn niet zo heel lastig

Keell94

Berichten: 4056
Geregistreerd: 02-11-13
Woonplaats: Uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:13

maralyn schreef:
Toppie.
Ikzelf had binnen drie maanden een huis.
Hier groningen.
Niet stad trouwens. Maar begint bij 350 euro voor 45 m2 appartement. En voor 55 m2 huisje met tuintje tussen de 450 en 580 euro.
Boven de 65 m2 betaal je tussen de 580 en 800.
Groter is duurder.



ik ga richting jou verhuizen :P

ik heb nu ong 40 a 45m2 en betaal 800 pm :')

maralyn

Berichten: 10427
Geregistreerd: 23-02-09
Woonplaats: --

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 21:20

Kommaar keel.
Plek genoeg. Als je nog ff wacht. In mei wil ik verhuizen van mn appartement naar n woning.
Dan is deze vrij...!!