Huren met 32uur contract

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

 
 
Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 10:26

Wazige titel wellicht, maar ik vraag het me af. Ik wil over een tijdje echt uit huis (wordt over 2 maanden 23), en er is een kans dat ik eerst een tijdje alleen ga wonen voor ik ga samenwonen met mijn vriend. Echter heb ik maar een contract van 32 uur. Ik kan en wil voorlopig geen ander werk(heb echt net promotie gekregen en de inwerktermijn duurt nog even), maar weet niet zeker of ik nog 6/8 uur extra kan krijgen op mijn werk.

Heeft iemand hier ervaring mee? Buiten het feit dus of het financieel haalbaar is om die uren te missen, krijg je zo uberhaupt een huurwoning?

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.


Cynn
Fotograaf

Berichten: 14462
Geregistreerd: 29-06-05
Woonplaats: Flevoland

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:28

In welke sector wil je gaan huren? Vrije sector, sociale huurwoning?

Ros Fotografie
Website × Instagram × Facebook
Bianca (bietjuhh) † 27'03'1992 - 13'09'2012

DanielleB

Berichten: 5220
Geregistreerd: 29-02-04
Woonplaats: in friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:28

Ik denk dat het niet uit maakt hoeveel uren je werkt, als je het financieel maar goed kan redden.. Hier moest ik alleen een loonstrookje mee nemen om te kijken of mijn bedrag wel voldoende was om te huren.

Norma: M2 + 3 en B + 5, Bastygo: L2 + 8 en B + 0, Xaphyre - dame: L1 + 11, Stal Liano's Douwe: Z1 + 10, One for the Money: L1 + 8

ingvdh

Berichten: 6368
Geregistreerd: 28-09-02
Woonplaats: uitgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:29

Ze kijken naar je inkomen, niet naar het aantal uren dat je werkt.

Als je in de 32 uur voldoende verdient om de woning te betalen kom je in aanmerking.

Berdien

Berichten: 64499
Geregistreerd: 19-09-04
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:29

Het zal niet om het aantal uren gaan, maar om de hoogte van je inkomen. Wil je particulier huren of via een woningbouw? Bij het laatste, sta je al ergens ingeschreven? Bij particuliere huur moet je vaak 4-4,5x de huur verdienen, ook is er vaak sprake van een borg. Daar moet je dus ook de middelen voor hebben.

"Without you.. Without you the poetry within me is dead."

minikatje

Berichten: 8965
Geregistreerd: 26-07-05
Woonplaats: sprookjesland

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:32

Wil je tijdelijk huren? Kijk dan eens naar antikraak bij jou in de buurt :)

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

freetorun

Berichten: 2264
Geregistreerd: 22-04-09
Woonplaats: Breda

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:38

Ze kijken inderdaad naar je inkomen. En als chirurg verdien je met 32u heel wat anders dan bijvoorbeeld in de Horeca. Het is voor de huurder niet relevant hoeveel je werkt :)

Positief Paard Blog en webshop over clickertraining en positieve bekrachtiging!

Instagram: Positief_Paard

stefje

Berichten: 1898
Geregistreerd: 20-05-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 10:52

Je kunt ook in onderhuur gaan. Ik heb de eerste jaren het huis uit heel prettig gewoond op een zolderruimte (2 kamertjes, 1 als huiskamer, 1 als slaapkamertje, en op de gang was een keuken ingebouwd). Dan gaat het er enkel om of je de huur elke maand kunt betalen. Voordeurdeler dus met enkel wc en badkamer delen.

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 10:54

Ah op die manier. Ik ben slechts "cassiere" dus mijn loon komt niet in de buurt van een chirurg ;)
Particulier gaat denk ik te duur worden. Ik hoop een woning tussen de 500-600 euro ongeveer te kunnen vinden, dit kan ik wel betalen(met huurtoeslag).

Antikraak is op zich ook een goede. Ik sta nu ongeveer twee jaar ingeschreven bij een huurvereniging ja :)
Borg is op zich geen probleem, ik heb een vrij ruime spaarrekening, maar het is natuurlijk niet te bedoeling om hier maandelijks van te snoepen, maar dingen als borg en grote uitgaves is uiteraard geen probleem.

Stefje: het gaat me er voorlopig om dat ik echt een "eigen" plek heb. Ook heb ik twee katten, dan is het lastig om een woning te delen met een vreemde. Daarbij wil ik dat eigenlijk niet haha. Ik wil best een woning delen met iemand, dus zegmaar een voordeur, maar ik wil "mijn" deel echt voor mezelf en kunnen afsluiten.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Celiien

Berichten: 13253
Geregistreerd: 10-09-06
Woonplaats: rijswijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:04

SuperAssie schreef:
Ah op die manier. Ik ben slechts "cassiere" dus mijn loon komt niet in de buurt van een chirurg ;)
Particulier gaat denk ik te duur worden. Ik hoop een woning tussen de 500-600 euro ongeveer te kunnen vinden, dit kan ik wel betalen(met huurtoeslag).

Antikraak is op zich ook een goede. Ik sta nu ongeveer twee jaar ingeschreven bij een huurvereniging ja :)
Borg is op zich geen probleem, ik heb een vrij ruime spaarrekening, maar het is natuurlijk niet te bedoeling om hier maandelijks van te snoepen, maar dingen als borg en grote uitgaves is uiteraard geen probleem.

Stefje: het gaat me er voorlopig om dat ik echt een "eigen" plek heb. Ook heb ik twee katten, dan is het lastig om een woning te delen met een vreemde. Daarbij wil ik dat eigenlijk niet haha. Ik wil best een woning delen met iemand, dus zegmaar een voordeur, maar ik wil "mijn" deel echt voor mezelf en kunnen afsluiten.

Houd er rekening mee dat als je een woning deelt, aldus een gezamelijke voordeur hebt, dit gevolgen kan hebben voor je huurtoeslag. Kan namelijk door de BD gerekend worden alszijnde niet-zelfstandige woning.

Wat is de gemiddelde wachttijd bij jullie? kom je er een beetje voor in aanmerking? Hier 7 jaar aan tijd en hier krijg je niks :+ Maar goed, regio haaglanden _O-

Antikraak kan een goede oplossing zijn; echter vaak geen huurtoeslag en vaak geen huisdieren.

A girl from Nashville sings... And the whole world listens <3

_xManadisx_

Berichten: 3138
Geregistreerd: 22-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:05

Ik vind dit ook altijd een moeilijke. Ik zit zelf een beetje met dezelfde vraag. Ik studeer over 3 maanden af, en hoop ook snel een plekje voor mezelf te vinden. Echter heb ik geen idee waar ik terecht ga komen en heeft elke stad/regio weer een eigen site waar je je in moet schrijven en voor moet betalen. Of ik particulier kan huren weet ik ook niet, dat hangt er vanaf hoeveel het gaat kosten, maar sociale huurwoning lukt gewoon niet omdat ik niet weet waar ik een baan kan krijgen. Het zou veel handiger zijn als er een algemene site komt voor heel nederland.

schoentje ?

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:06

Tsja, wellicht dat dit in de regio zuid-Limburg anders is (uitgaande van je profiel), maar voor veel regio’s is deze inschrijftijd te kort. Hooguit voor een studio. Voor particuliere huur zal je veelal te weinig inkomen hebben. Je komt op korte termijn dus waarschijnlijk uit op onderhuur of studentenwoningen. Maar er zijn vaak ook wel huisjes te vinden waarin je een eigen badkamer en keuken hebt. Bedenk dat het hebben van een woonkamer vaak ook bij sociale huur een luxe is.

Nogmaals, ik weet niet of dat anders is in jouw regio, maar dit geldt wel voor de meeste plekken.
De keuze is dus waarschijnlijk óf inschikken met je wensen óf wat langer geduld hebben.

:+

Rena100

Berichten: 4854
Geregistreerd: 29-10-07
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 11:07

Ga anders langs je woningstichting, die kunnen je dat zo vertellen. En dan actief gaan reageren op woningen, grote kans dat je vaak niet uitgeloot wordt, want wachttijden zijn altijd zo mega lang.

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 11:08

Celien daar heb je wel een punt. Dan zou de huur laag genoeg moeten zijn dat ik t zelf kan betalen.

Qua regio zit ik hier twijfelend. Zuid Limburg, dus ontzettend veel vergrijzing en bijna alles wat ik tegen kom is seniorenwoning en dus alleen 65+ :')
Maar ik blijf zoeken haha, twee jaar geleden zag ik echt leuke woningen en appartementen maar toen kon ik het niet betalen haha.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:07

Als je nu op de site van de woningstichting kijkt en zou reageren op een woning, op welk punt kom je gemiddeld uit dan? Ik zag bv destijds dat ik als 4e uitkwam als er 120 reageerden. De kans dat je dan iets krijgt is vrij groot.

:+

Vanillia

Berichten: 7656
Geregistreerd: 22-09-02

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 12:19

Let wel op dat 'kunnen betalen' en 'hoog genoeg salaris' echt 2 verschillende dingen zijn als het op huur aankomt. Jij kunt vinden dat je iets kunt betalen maar de verhuurder kan alsnog beslissen dat jouw salaris te laag is om de woning te huren.

miccamaaike

Berichten: 8684
Geregistreerd: 29-08-08
Woonplaats: Zuidwolde

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:04

als je via de sociale woningbouw kunt huren, dan word er geen minimum inkomen gevraagd. Er is wel een maximum aan inkomen maar daar kom je denk ik niet aan. Bij vrije sector huur is het vaak wel zo dat er een inkomens eis is. Misschien kun je particulier wel ergens een leuke studio vinden die nog net onder de sociale huur grens valt?

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:21

miccamaaike schreef:
als je via de sociale woningbouw kunt huren, dan word er geen minimum inkomen gevraagd. Er is wel een maximum aan inkomen maar daar kom je denk ik niet aan. Bij vrije sector huur is het vaak wel zo dat er een inkomens eis is. Misschien kun je particulier wel ergens een leuke studio vinden die nog net onder de sociale huur grens valt?


Ze kijken wel naar je inkomen huur. Afhankelijk van je inkomen wordt er gekeken welke woningen je wel of niet zou kunnen betalen. Daarnaast als je de woning toegewezen krijgt moet je nog met papieren naar de woningbouw en hebben ze een rekenmachine ofzo op de pc waarmee ze wel of geen groen licht geven :j

ontherun
Berichten: 4956
Geregistreerd: 24-05-07
Woonplaats: Niemandsland

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:30

Waar precies zit je (wil je zitten) in zuid-limburg? Ik had serieus een appartement een maand nadat ik me had ingeschreven (woningbouw). Niet in Maastricht uiteraard, maar goed dat kan ik ook niet betalen _O- Ik betaal de prijs die jij in gedachten hebt, destijds met ook een 32 uur contract als verkoopster, vergelijkbaar inkomen dus, gekregen. En nu als student zit ik er nog steeds. Het is hier dus echt wel te doen, wel beetje afhankelijk van waar en hoe je wilt zitten, maar ik zit echt heerlijk rustig, ook met kat.
Meer info wil ik je wel via pb geven, zet liever niet zomaar alles online :D

anjali
Berichten: 15015
Geregistreerd: 25-07-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 15:34

Schrijf je in elk geval overal in,zodat je wachttiijd opbouwt.Bij woningcorporaties bedoel ik. En doe verder mee aan de lotingen.Wie weet heb je geluk!

Equisync

Berichten: 5285
Geregistreerd: 22-05-09
Woonplaats: Zuid Limburg

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-01-18 16:14

Inmiddels heb ik op twee interessante woningen gereageerd, en ben respectievelijk 1e en 4e kandidaat, dus het vooruitzicht is niet slecht.

Ik wilde mijn inkomens verklaring downloaden, maar kan alleen van 2016 en lager vinden. Lastige is dat ik in 2016 3 maanden geen werk heb gehad ivm verblijf in het buitenland en de rest van dat jaar niet extreem veel verdiend heb(wel fulltime, maar voor minimum jeugdloon), waardoor mijn inkomen een onrealistisch beeld geeft ben ik bang. Iemand daar ervaring mee?
Die van 2017 staat er nog niet bij helaas.

Equisync. Sportmassage voor paarden. PB voor een afspraak of informatie.
Andor <3
You're perfectly perfect to me.

Jildau

Berichten: 9405
Geregistreerd: 24-07-05
Woonplaats: Reahûs

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:17

Bij de woningbouwvereniging waar ik een huisje van huur maakte inkomen niet zoveel uit. Als in je moest zelf maar bedenken of je het kan betalen. Ze deden wel een inkomenscheck maar dat was om te kijken of je niet teveel verdiende om scheef huren te voorkomen.

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:18

Ik ga ook maar verhuizen naar die regio. Bij ons sta je minimaal 5 jaar ingeschreven voor een klein hok.

Overigens kan je ook je loonstroken van de laatste drie maanden inleveren, naast je inkomstenverklaring volgens mij. Moet je even overleggen met de woningstichting.

:+

Dayanara

Berichten: 2377
Geregistreerd: 22-08-16

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:20

Ik zou ook 3 meest recente loonstroken meenemen :j

Ashleytjuhh

Berichten: 6654
Geregistreerd: 24-06-08

Re: Huren met 32uur contract

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-18 16:24

let wel op. als je spaarrekening te hoog is je alsnog geen huurtoeslag krijgt


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: gerlienke, lukka63 en 84 bezoekers