iPhone foto's importeren naar computer lukt niet

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

iPhone foto's importeren naar computer lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 00:58

Hoihoi,

Ik heb al gegoogled als een gek maar helaas.... dus ik hoop dat er iemand op bokt is die hetzelfde probleem heeft (gehad) en een oplossing weet. :D

Normaal gezien als ik mijn iPhone verbond met mijn laptop dmv de kabel dan kreeg ik een pop-up met meerdere opties met betrekking tot het importeren van foto's zoals je deze ook altijd krijgt als je een camera verbindt. Na een tijdje werd ik het een beetje zat om constant een optie te selecteren en koos ik ervoor om 'Foto's en Video's Importeren' als vaste keus in te stellen. Dit ging jaren goed zonder problemen, alleen vrij recent heb ik non-stop problemen ermee. Het is de keuze waarmee zodra ik mijn telefoon aansluit het programma automatisch gaat zoeken naar de foto's, aangeeft hoeveel foto's nieuw zijn en deze vervolgens importeert. Echter geeft hij nu al weken, nee, maanden zelfs meteen na het inpluggen aan dat er geen nieuwe foto's en/of video's gevonden zijn, maar die zijn er toch echt. -O-

Mijn laptop is geen Macbook, als ik me niet vergis loopt er Windows Vista op dus op de site van Apple kon ik al helemaal geen handleiding vinden, iTunes is helemaal geupdated en mijn telefoon is ook helemaal up to date. Ik kan op Google alleen terecht komen bij methodes die ik al geprobeerd heb, of die via iCloud werken en ik werk persoonlijk niet graag met iCloud. De andere optie die ik nu al weken moet gebruiken is de verkenner openen, naar het mapje van mijn iPhone gaan en stuk voor stuk alle foto's overzetten naar een mapje maar zoals jullie begrijpen is dit toch minder plezierig bij het moeten overzetten van 600+ foto's. -O-

Wie o wie heeft de gouden tip?

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: iPhone foto's importeren naar computer lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:02

Ik kopieer gewoon elke maand via verkenner de hele map in 1 keer. Vervolgens de telefoon leeg en weer door :D
Ik had hetzelfde probleem en was het spuugzat.
Nu braaf elke maand en dit werkt voor mij prima.

Anoniem

Re: iPhone foto's importeren naar computer lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:15

Ja daar heb ik ook aan gedacht maar aangezien ik sommige foto's graag wil houden moet ik die dan of erop laten staan of weer terug importeren. -O- Ik weet dat ik in het verleden wel kon kiezen om de importeerinstellingen aan te passen en dan ging hij terug naar dat 'keuzemenu' maar zelfs dat is nu gewoon onmogelijk. Ik word er gek van, maar het is al fijn om te horen dat het dus niet alleen bij mij zo is!

Dana01

Berichten: 8596
Geregistreerd: 27-02-05
Woonplaats: Akkrum

Re: iPhone foto's importeren naar computer lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 01:19

De foto’s die ik graag bij de hand heb staan in mijn Dropbox, dus die heb ik altijd en overal beschikbaar .

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: iPhone foto's importeren naar computer lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:11

Ik heb geen windows dus weet niet hoe het er precies uit ziet bij jullie, maar kun je via de verkenner niet sorteren op datum en dan alle nieuwe foto’s tegelijk selecteren en kopiëren?
Verder werk ik idd ook met dropbox. Erg fijn programma en je kan volgens mij zelfs instellen dat je foto’s vanzelf in dropbox komen als je ze maakt en dan ook direct op je pc zichtbaar zijn.

EllisL

Berichten: 2559
Geregistreerd: 14-01-10

Re: iPhone foto's importeren naar computer lukt niet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 08:24

Ik volg even...

Wanneer ik mijn iPhone (6s) aan mijn pc koppel (Asus) moet ik de computer vertrouwen maar verder gebeurd er niks. Ik kan de verkenner niet aanklikken want hij staat er niet bij en krijg ook geen pop-up scherm. Terwijl ik toch zon 1200 foto’s op m’n telefoon heb staan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:29

8nnemiek schreef:
Ik heb geen windows dus weet niet hoe het er precies uit ziet bij jullie, maar kun je via de verkenner niet sorteren op datum en dan alle nieuwe foto’s tegelijk selecteren en kopiëren?
Verder werk ik idd ook met dropbox. Erg fijn programma en je kan volgens mij zelfs instellen dat je foto’s vanzelf in dropbox komen als je ze maakt en dan ook direct op je pc zichtbaar zijn.


Ik zal zometeen proberen screenshots te maken in de hoop dat het een beetje duidelijk is. :j

Dropbox heb ik een hele tijd geprobeerd maar werkte voor mij niet naar behoren, had er constant problemen mee. Voor mij blijft de fijnste manier het importeren van mijn foto’s naar mijn computer en daarna naar mijn harde schijf maar dat wordt zo onnodig moeilijk gemaakt.

edit: Nadat ik mijn telefoon aansluit krijg ik dit waarin hij op zoek is naar foto's

Afbeelding

Het vervolg is deze melding

Afbeelding


Als ik hem omhoog sleep zie ik een optie om instellingen te wijzigen maar helaas, ik kan er niet op klikken.

Afbeelding


En zo ziet het eruit als ik mijn telefoon open in de verkenner. Dit gaat door tot 177 - best een tijdrovend werkje als ik ieder mapje af zal moeten gaan, zeker omdat ik niet alle foto's van mijn telefoon haal nadat ik ze heb geimporteerd en ik dus veel dubbele foto's en video's over zet op die manier.

Afbeelding


Ik heb al gekeken of ik in iTunes iets moet aanpassen maar ik kom er niet achter hoe ik weer bij dat begin keuzemenu kom dat je hebt als je een camera/telefoon inplugt. Als ik daar al terecht zou kunnen komen zou ik enorm geholpen zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 15:44

EllisL schreef:
Ik volg even...

Wanneer ik mijn iPhone (6s) aan mijn pc koppel (Asus) moet ik de computer vertrouwen maar verder gebeurd er niks. Ik kan de verkenner niet aanklikken want hij staat er niet bij en krijg ook geen pop-up scherm. Terwijl ik toch zon 1200 foto’s op m’n telefoon heb staan..


Dat is ook echt enorm vervelend.. -O- Dus in feite accepteert je laptop hem niet? Als je in je instellingen van je telefoon kijkt, staat je laptop dan wel bij vertrouwde apparaten?