glas schade nieuwe telefoon

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ilse46

glas schade nieuwe telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 08:56

Potverdorie ,daar viel hij uit mijn handen vanuit de auto
Ik heb de telefoon altijd in een hoesje zitten,maar omdat ik op Waze rij,gaat hij de houder in
Hij glipte uit mijn handen ,viel op straat ,op het glas.....echt pech..
Ik had de telefoon net nieuw bij verlenging abbonnement.

Nu vraag ik me af (ben al zoekende) of dit nog vergoed kan worden en waar

Abbonnement is van Ben..

Heeft iemand tips nog wat ik kan doen?

inmiddels wel een screen hoesje er om gedaan,maar ja ...te laat.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:02

Alleen als je verzekerd bent of als het een huurtoestel is.

Tilmar

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:11

Sommige inboedelverzekeringen vergoeden dit, maar dan moet je het wel via de verzekering laten repareren.

zonnebloem18

Re: glas schade nieuwe telefoon

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:19

Even bij je inboedelverzekering navragen inderdaad. Ik heb dit ook gehad, net 3 weken een nieuwe telefoon en nog geen hoesje erbij. Is op kosten van de verzekering gerepareerd a 150 euro.

EedihcrO

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:22

Soms bij je inboedel, maar vaak alleen als het in huis gebeurd is. Overigens weet ik al wel dat er steeds meer verzekeringen zijn die er een eigen risico voor rekenen of waar de telefoon apart verzekerd moeten worden, omdat het erg veel gebeurt. Ik kreeg er een brief over van mijn verzekering dat dat ging veranderen.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 09:38

Tip voor de volgende keer: zet een Rhinoshieldover je telefoon heen. Als hij dan nog eens valt, dan vangt het shield de klap op en blijft je telefoon heel (en vrij van krassen).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:00

Niet zeker dat de inboedelverzekering dit dekt omdat het op straat gebeurd is. Een doorlopende reisverzekering wel.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:06

Natuurlijk valt dit niet onder je reisverzekering? Daarvoor moet je in het buitenland zijn en een vakantie adres kunnen overleggen en dat is hier niet aan de orde.

Anoniem schreef:
Niet zeker dat de inboedelverzekering dit dekt omdat het op straat gebeurd is. Een doorlopende reisverzekering wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:08

Ook al gebeurt het op straat, dan valt dit onder je inboedel.

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:09

Cayenne schreef:
Tip voor de volgende keer: zet een Rhinoshieldover je telefoon heen. Als hij dan nog eens valt, dan vangt het shield de klap op en blijft je telefoon heel (en vrij van krassen).

[ Video ]

Ik had zo’n speciaal hoesje met zo’n wat opstaande rand, die ook de klap zou moeten opvangen en die druk zou moeten verdelen zeg maar.
Telefoon is idd gevallen, scherm heel aan de buitenkant maar werd helaas na een paar uur zwart :')

Hoelang heb je het toetstel al? Heb je niet de eerste zoveel weken nog een garantie?

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:24

chocobroodje schreef:
Natuurlijk valt dit niet onder je reisverzekering? Daarvoor moet je in het buitenland zijn en een vakantie adres kunnen overleggen en dat is hier niet aan de orde.

Bij mijn reisverzekering niet hoor. Die dekt ook dingen als dagjes weg, dus in Nederland zonder verblijfadres. Dat is juist de reden dat ik een doorlopende reisverzekering heb.

Mijn inboedel is bovendien 1 die ook schade buitenshuis dekt. Het hangt dus heel erg van je specifieke verzekeringen af of je dit ergens kan declareren.

genja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:47

Benthhh schreef:
Cayenne schreef:

[ Video ]

Ik had zo’n speciaal hoesje met zo’n wat opstaande rand, die ook de klap zou moeten opvangen en die druk zou moeten verdelen zeg maar.
Telefoon is idd gevallen, scherm heel aan de buitenkant maar werd helaas na een paar uur zwart :')

Hoelang heb je het toetstel al? Heb je niet de eerste zoveel weken nog een garantie?

Natuurlijk valt dit niet onder garantie de winkel is er niet verantwoordelijk voor dat jij je telefoon laat vallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 10:56

chocobroodje schreef:

Anoniem schreef:

Misschien zijn de regels veranderd. Ik heb een identiek verhaal gehad ( wel al 4 jaar geleden ), waar mijn inboedelverzekering direct zei dat alles buitenshuis alleen bij een reisverzekering gedeclareerd kon worden.

Een reisverzekering is trouwens niet alleen voor het buitenland. Hier zijn al zoveel mensen tegenaan gelopen die dat dachten. Mijn schade gebeurde in Vlissingen dus Nederland. Ik kreeg geen cent betaald door inboedelverzekering. Wel van mijn doorlopende reisverzekering. Maar zoals ik al zei dit is 4 jaar geleden. Het kan allemaal veranderd zijn.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:04

Benthhh schreef:
Cayenne schreef:

[ Video ]

Een Rhino shield is geen hoesje maar een laagje dat je over je beeldscherm plakt. Ik heb het nu alweer 3 jaar en mijn telefoon maakt echt de meest vreemde en harde klappen, maar nog geen krasje te bespeuren :D

maliejane

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-18 11:09

Ik had laatst hetzelfde en is inderdaad door mn inboedelverzekering gedekt. Had wel een eigen risico van 50 euro, maar dat scheelde alsnog 100 euro.

Wel heb ik ook een inboedelverzekering voor buitenshuis.

Mijn doorlopende reisverzekering staat echter bij dat deze enkel geldig is als ik elders overnacht (binnen en buitenland maakt dan weer niet uit), dus dagjes uit vallen er niet bij. Goed naar je verzekering kijken dus ;)

ilse46

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-18 23:24

Wat een hoop telefoon leed. Ik ga maandag onze tussen persoon van de verzekering is bellen..we willen idd ook een doorlopend reisverzekering, omdat we vaak op zondag dagjes uit gaan in Duitsland.. Kan later dus altijd zeggen dat hij in de vakantie is gevallen bv als we echt op vakantie zijn