Auto remt plots niet meer

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 12:28

Hoi allemaal,

Gisteren ben ik weg geweest met mijn auto, heenweg ging goed en terugweg remde hij anders, ik moest de rem veel verder intrappen. Gisteravond nog een stuk mee gereden, bleef hetzelfde. Net wil ik terug naar huis rijden, en remt die haast helemaal niet meer. Ik vertrouw het echt niet aangezien ik over een best drukke weg dik een half uur terug moet rijden. Nu word ik straks opgehaald maar wat is verstandig ? Mijn vriend woont in een klein dorp, moet ik naar de dichtstbijzijnde garage rijden? Ik weet namelijk ook niet of ik dat aan durf...
Wat zouden jullie doen?

Groetjes Sophie
Laatst bijgewerkt door HappyBuddha op 11-01-18 12:37, in het totaal 1 keer bewerkt

IrishDraught

Re: Auto remt plots niet eens

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:29

Klinkt als pomp van rembekrachtiging. Dan remt hij alleen als je heel hard en ver intrapt.

Idd naar dichtsbijzijnde garage en rustig rijden daar naartoe.

Marlenepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:29

Ik had de auto op laten halen als ik jou was, levensgevaarlijk om te gaan rijden met een auto die geen remmen heeft..

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:30

Ik zou de pechhulp laten komen. Als 'ie helemaal niet meer remt straks, heb je toch een probleem!
En dat wordt met slepen ook lastig. :=

Dani

Ik verplaats je topic even naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek, daar horen auto-vragen thuis.

Zilfstar

Lid van de ANWB? Want miss kunnen zij je helpen veilig naar de garage te komen. Of idd garage bellen dat ze hem op komen halen. zonder remmen de weg op is echt mega-gevaarlijk...
Laatst bijgewerkt door Zilfstar op 11-01-18 12:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Riddershow

Naar de garage, want waarschijnlijk is je remleiding lek en issie nu praktisch leeg... (en dus geen remming dmv rempedaal)

Ik heb het 1x gehad en mijn auto door de (duitse) wegenwacht op laten halen en naar de garage laten brengen. Misschien dat de garage zo'n service heeft?

NRJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:31

Anwb bellen? Deze kunnen je naar de dichtsbijzijnde garage afslepen (of naar je eigen garage).

zonnebloem18

Niet meer rijden. Het zou ook nog kunnen zijn dat er te weinig remvloeistof is, eventueel door een lek ofzo. Heb je geen ANWB of andere pechhulp?

Anoniem

Ben je lid van de ANWB? Dan zou ik hun bellen, zeggen dat je remkracht kwijt bent. Ze kunnen dan ter plekke kijken of ze er wat mee kunnen of je naar de dichtsbijzijnde garage brengen. Of je belt je eigen garage of ze met de auto-ambulance je komen halen.

Paris_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:32

Marlenepony schreef:
Ik had de auto op laten halen als ik jou was, levensgevaarlijk om te gaan rijden met een auto die geen remmen heeft..

Zo inderdaad... Niet alleen voor jezelf; maar wat denk je van andere weggebruikers? Als je eens flink abrupt moet remmen vanwege een overstekend kind oid... Onverantwoord. :n

Auto weg laten slepen naar de garage lijkt me de beste optie.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 12:32

Ik ben geen lid van de ANWB, als
Ik dat vandaag afsluit kan ik overmorgen er gebruik van maken. In principe kan die auto hier nog wel zo lang staan. Naar de garage rijden ga ik denk ik ook echt niet doen, vind het dood eng namelijk...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:33

Zitten er toevallig marters bij jullie in de buurt (denk het wel, woon niet zo ver van Goor af en hier zijn ze met velen). Bij onze auto hadden ze laatst het nodige doorgeknaagd: de auto remde nog wel, maar niet meer zo als voorheen. Volgens de garage gevalletje marter. Ze zijn gek op remleidingen vanwege de vloeistof die daarin zit (ruikt/smaakt naar vis).

Lynn_Nikita

Kan ook remleiding kapot zijn, bij elke keer dat je remt spuit er dan remvloeistof uit tot die leeg is

Kijk eens bij de wielkassen of daar iets te zien is.
Vaak zie je daar spetters

zonnebloem18

Ik weet niet of je een vaste garage hebt, maar die van ons komt de auto gratis ophalen bij pech.

Punz

Klinkt inderdaad als lekker remleiding, waardoor je auto steeds minder goed gaat remmen ( doordat de remvloeistof weggelekt is) en uiteindelijk dus helemaal niet meer remt.

ANWB/auto op laten halen lijkt me het verstandigst..

Onverstandig, maar wel mogelijk ( als de garage heel, heel, heel dichtbij is...: met een snelheid van 10 km pu naar garage en remmen met de handrem.....)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:36

Je kan proberen om even een paar keer de rem helemaal in te trappen, achter elkaar aan, een pomp beweging dus. Daarmee kan je soms het systeem weer op druk krijgen waardoor je nog veilig de garage kan bereiken. Maar, dat hangt af van wat de kwaal is.

Je remvloeistof kan op zijn, maar kan ook een lek in het systeem zitten. Probeer het even en kijk of je weer wat tegendruk krijgt. Zo ja, kan best richting de garage om het na te laten kijken. Eventueel onderweg onder het remmen ook een paar keer pompen.

Krijg je geen tegendruk op de pedaal, kan je er niet meer mee rijden en zul je iets anders moeten verzinnen om hem bij de garage te krijgen.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 12:51

zorro schreef:
Je kan proberen om even een paar keer de rem helemaal in te trappen, achter elkaar aan, een pomp beweging dus. Daarmee kan je soms het systeem weer op druk krijgen waardoor je nog veilig de garage kan bereiken. Maar, dat hangt af van wat de kwaal is.

Je remvloeistof kan op zijn, maar kan ook een lek in het systeem zitten. Probeer het even en kijk of je weer wat tegendruk krijgt. Zo ja, kan best richting de garage om het na te laten kijken. Eventueel onderweg onder het remmen ook een paar keer pompen.

Krijg je geen tegendruk op de pedaal, kan je er niet meer mee rijden en zul je iets anders moeten verzinnen om hem bij de garage te krijgen.

Geprobeerd, op een gegeven moment voel ik een beetje tegendruk maar die is net zo snel weer weg.

Gisteren is de auto trouwens ook 4 keer afgeslagen bij mij, daarna nog 2 keer bij mijn vriend. En dat terwijl hij nooit af slaat, dus dat was al een beetje vreemd.

Net toen ik probeerde te pompen had ik de auto eventjes aan staan, en toen ik weer uitstapte rook hij heel erg naar benzine, dat is normaal ook nooit zo...

Shadow0

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 12:59

Ik zou het eens overleggen met de garage in de buurt. Zij kunnen bv ook een sleepwagen regelen om de auto op te halen als dat nodig is.

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:00

Anwb kan je altijd belle. Je word dan ter plaatste lid. Rijden met een auto die niet remt is levensgevaarlijk en daarnaast ben je voormoedelijk ook nog strafbaar bezig wanneer er een aanrijding zou plaatsvinden terwijl je weet dat je auto niet deugelijk werkt. Het niveau van je remvloeistof kan je in veel gevallen zelf controleren. Zit gewoon in een reservoir onder je motorkap.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:00

friesam schreef:
Klinkt als pomp van rembekrachtiging. Dan remt hij alleen als je heel hard en ver intrapt.

Idd naar dichtsbijzijnde garage en rustig rijden daar naartoe.

Yup, geen remdruk meer. Zelf naar een garage rollen of -als je dat niet durft wat ik me kan voorstellen- pechhulp bellen.

Siesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:11

Dat kan echt van alles zijn, maar rijden zonder remmen zou ik niet doen. Ten eerste zou ik het risico niet willen nemen en ten tweede vraag ik mij af of je verzekerd bent, mocht er wat gebeuren. Ik zou de dichtstbijzijnde garage even bellen voor overleg. Of als je lid bent van de anwb die bellen

MarliesV

Re: Auto remt plots niet meer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:20

Lekker thuis laten staan en contact met de garage opnemen of ze hem op kunnen halen.

Zou daar niet mee gaan rijden. Leuk dat er mensen zijn die het wel zouden 'durven' maar waarom zou je het risico lopen. Als er wel wat gebeurd ben je vreselijk de Sjaak, rest van je leven betalen als je iemand gehandicapt rijdt, verzekering gaat echt niet wat doen als je bewust zulke risico's neemt.

Vind je besluit om hem te laten staan dan ook het met meest wijze besluit wat je kan nemen.

IrishDraught

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 13:22

Er is wel een verschil tussen geen remmen en wegvallen van de remdruk dan remt je auto gewoon alleen moet je voor je gevoel het pedaal erg ver en hard indrukken.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-18 13:24

friesam schreef:
Er is wel een verschil tussen geen remmen en wegvallen van de remdruk dan remt je auto gewoon alleen moet je voor je gevoel het pedaal erg ver en hard indrukken.

Gisteren moest je het pedaal erg ver indrukken, vandaag als je het pedaal indrukt sta je pas na een flink aantal meters stil.

Ik heb inderdaad besloten om er niet meer mee de weg op te gaan, ik vertrouw het echt niet.

Kan ik het maken om vandaag lid te worden van de ANWB en dan begin volgende week te bellen? Hij staat namelijk netjes op een parkeerplaats. Heb er geen verstand van dus weet niet of ze me dan überhaupt gaan helpen?