Grafische kaarten (PC) enzo.. Hoe zit dat?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anne.

Grafische kaarten (PC) enzo.. Hoe zit dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 08-01-18 23:47

Hier op bokt zijn een hoop mensen die verstand hebben van een hoop dingen, net als ik :P Het enige waar ik bijzonder weinig verstand van heb zijn grafische kaarten in computers. Ik wil de volgende casus voorstellen.

Voor mijn werk ben ik opzoek naar de mogelijkheden van VR. Daarvoor is er een Oculus Rift en van de ICT-afdeling van mijn werk heb ik een Intel NUC meegekregen die een Intel Iris Plus 640 videochip heeft. De Oculus moet zowel aangesloten worden via USB als via HDMI. USB pakte hij wel, maar de HDMI leek afwezig voor de Oculus Software. (Monitor via USB-C naar HDMI adapter)

Nu sloot ik dezelfde Oculus aan op mijn laptop. Een oud beessie (Acer Aspire uit 2014), aan vervanging toe. Zelfde software geinstalleerd et voila. Daar was de juiste aansluiting en ik kon spelen (weliswaar met haperingen, maar ik had beeld!)

Nu is de vraag; Hoe dan?! Is de inrichting van de grafische kaart naar de HDMI-aansluiting van mijn laptop zo anders?

Wie weet hier iets van! Ik ben erg benieuwd!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie