"Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 20:55

Ik schakel niet op snelheid, maar op toeren.... Maar we gaan erg offtopic. Het geeft voor mij wel aan dat er verschil van mening kan zijn over wat precies 'veilig rijden' is.

Goof

Berichten: 28800
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:01

Lalidan schreef:
Macs schreef:
Je hoort gewoon rustig aan te rijden, te schakelen naar zijn 2 voor de rotonde, gas geven en rijden en na de rotonde weer in zijn 3.
Maar soms ben ik lui :+ maar auto vind in zijn 3 ook niet grappig als ik er niet als een gek overheen ga.

Ik zit nu op 23 euro korting over 3 maanden. Dat is toch bijna één maand voor de helft van de prijs. Daar ben ik als student heel blij mee. Zeker met de korting was dit zeker de goedkoopste die ik kon vinden. Ik heb wel beperkt casco trouwens :)



Als ik in de twee de rotonde over rij, sta ik of stil, of ik zit veel te hoog in de toeren..... Ik weet niet, ik rij rotondes echt standaard in de drie en ben geen harde rijder :n. Maar goed, ik rij 50 ook in de 4.

Maar zoals gezegd, ANWB is voor mij een stuk duurder.


Ik rijd 50 in 5. En rotondes idd in 3. 2 vind ik echt geen optie idd.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:35

Kabayo schreef:
Lalidan schreef:

Als ik in de twee de rotonde over rij, sta ik of stil, of ik zit veel te hoog in de toeren..... Ik weet niet, ik rij rotondes echt standaard in de drie en ben geen harde rijder :n. Maar goed, ik rij 50 ook in de 4.

Maar zoals gezegd, ANWB is voor mij een stuk duurder.

20 in de 2 , zoals op autorijles je is geleerd :D

Ik heb geleerd rotondes in z'n 3 te nemen :=

Ik zag net iemand die per maand €74 betaald voor 30jaar oude auto := ik betaal €28 voor m'n 10 jaar oude auto WA+... Schelen die schadevrije jaren dan zoveel :=

Kabayo

Berichten: 14000
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:38

Goldie schreef:
Kabayo schreef:
20 in de 2 , zoals op autorijles je is geleerd :D

Ik heb geleerd rotondes in z'n 3 te nemen :=

Ik zag net iemand die per maand €74 betaald voor 30jaar oude auto := ik betaal €28 voor m'n 10 jaar oude auto WA+... Schelen die schadevrije jaren dan zoveel :=

Klopt dat was ik. Ik heb net 2 jaar rijbewijs. Toen die auto op mijn vaders naam stond betaalde ik 27 euro per maand

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 21:40

Woow... Wat een verschil zeg := Maarja je moet het toch eens zelf gaan opbouwen inderdaad. Kan me niet herinneren dat ik ooit zoveel betaald heb :+

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:22

Maar de dongel kijkt volgens mij niet naar welke versnelling maar meer naar hoe je de bocht doorgaat en hoe je remt. Of je auto stottert of zo.
Ik heb in het begin vaak genoeg hard geremd voor aso's op de snelweg en dat maakte niet uit.

KimD

Berichten: 20421
Geregistreerd: 02-01-10
Woonplaats: Vijlen

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-18 22:49

Wij betalen nu €112,- verzekering en €16,- rechtsbijstand per maand.

Kabayo

Berichten: 14000
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:51

KimD schreef:
Wij betalen nu €112,- verzekering en €16,- rechtsbijstand per maand.

Voor 1 auto?

x_Jeanine_x

Berichten: 9087
Geregistreerd: 09-04-08
Woonplaats: ----

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:52

linoleum schreef:
Je wordt gecontroleerd op acceleratie, snelheid, het nemen van bochten en remgedrag.

Ik heb zelf geen ervaring met de verzekering. Maar ben verzekeringsadviseur voor de ANWB. Ik verkoop de verzekering dus wel.

Als je van jezelf een veilige en rustige rijder bent is het een interessante verzekering. Ook als je graag jezelf wilt verbeteren.


Hallo ANWB Collega :)

Ik krijg soms klanten in de winkel voor een offerte van de autoverzekering. Maar nog niet afgesloten.

Nico12
Berichten: 814
Geregistreerd: 15-02-12

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 22:59

Systeem heb ik geen probleem mee. Maar verzekering is voor mij te duur. Betaal nu, schadevrijejaren 18, voor all-risk, cataloguswaarde 25.500 euro bij Generali 29,25 per maand. Bij ANWB veilig rijden wordt dat 44,39 per maand.

Christiene
Berichten: 7724
Geregistreerd: 18-11-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-18 23:04

Niks voor mij zo te lezen. Ik ga in de drie over rontondes, trek snel op tot de maximale snelheid dat dan wel.
Remmen zou wel goed zijn laat vaak uitrollen. Heb al heel wat schade vrije jaren.

Eleionomae

Berichten: 19599
Geregistreerd: 08-01-05
Woonplaats: Friesland

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:14

Systeem lijkt me vooral interessant om m'n eigen rijstijl weer eens onder de loep te nemen :+ heb in 2005 mn rijbewijs gehaald en dat is dus inmiddels wel even geleden :')
Ik betaal €30,64 pm aan wa+ en 19 pm aan wegenbelasting. Veel goedkoper zal t wel niet worden..

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:28

Ik heb ooit eens gekeken naar een verzekering bij de anwb en zou bijna drie keer zo veel gaan betalen als bij mijn toenmalige verzekeraar

eilleen333

Berichten: 12843
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Zwolle

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:30

Macs schreef:
Je hoort gewoon rustig aan te rijden, te schakelen naar zijn 2 voor de rotonde, gas geven en rijden en na de rotonde weer in zijn 3.
Maar soms ben ik lui :+ maar auto vind in zijn 3 ook niet grappig als ik er niet als een gek overheen ga.


Ik ben ook lui. Hier in de buurt zit een rotonde en daar is nooit iemand als ik naar mijn werk ga (mega overzichtelijk, flauwe bochten, niets spannends). En die neem ik dan altijd in de 4. ( twingo, heel schattig, totaal geen vermogen).
Daarna gaat de auto de 4 niet meer uit, tenzij er een stoplicht per ongeluk op rood staat. Maar alle bochten zijn zo ruim ivm vrachtwagens op het industrieterrein. Ik schakel voor het stukje 70 weg naar de 5. Dan is er een stoplicht die altijd op rood staat, maar als ik bij de 2e boom na het bord het gas loslaat, rol ik precies mooi door dat ik kan schakelen naar de 2 en dan springt hij op groen (wederom overzichtelijk kruispunt waar nooit iemand is. Ik ga daar rechts, maar zou prima op tijd kunnen remmen als het stoplicht niet op groen gaat).
Dus vooruit, die ene bocht in de 2, anders is het stoplicht niet groen. Daarna naar de 4 tot ik bijna op het werk ben. Paar keer links, paar keer rechts. Je mag overal 50, dus dat gaat prima in de 4. Daar zit nog een rottig 2 bochtje en dan gaan we inparkeren.

Ik zou echt totaal falen met zo’n ding van de ANWB :p
Ik vind schakelen op de vroege morgen als er niemand op de weg is zo onzinnig. Alles is leeg, stil en overzichtelijk, dus ik neem alle bochten wat ruimer en dan tuffen we lekker verder in de 4. Moet zeggen dat het autootje dat ook prima doet. Het is niet zo dat we hortend en stotend het industrieterrein over martelen, maar dat ding rijdt gewoon prima 30 in de 4. Beter dan 30 in de 2. Man! Dan blaas je hem bijna op!
Op de terugweg baal ik altijd, dan is het echt stoppen, rijden, stoppen, rijden...

Dit is mijn moeders auto, ik had (en de volgende wordt) een automaat auto. Ik kan wel schakelen, maar als het even niet hoeft...

Myrth97

Berichten: 1587
Geregistreerd: 24-11-13
Woonplaats: Breda

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:43

Let wel op als je je auto uitleent!!
Mijn tante rijdt zelf alrijd netjes, dus besloot deze verzekering te nemen. Toen moest de auto naar de garage en de garage reed een testrit. Ze reden 85 op een 60 weg en mijn tante werd uit de verzekering gegooid. Na veel gedoe en uitleg is het goed gekomen, maar het kostte haar meer moeite en tijd om het op te lossen, dan dat ze voordeel had van deze verzekering.

Voor mijzelf zou ik het wel wat vinden, maar ik begreep dat mijn auto te oud is... helaas, want ondanks nu 2 schadevrije jaren is mijn verzekering 8€ per maand omhoog gegaan >;)

Daarnaast schrok ik wel van dit verhaal van mijn tante, ik rijd echt wel netjes en heb goed inzicht, maar als er een rij met 200 auto’s achter me staat bij het stoplicht, dan trek ik echt wel flink op (voel me daar behoorlijk ongemakkelijk bij) en dat zou dus al betekenen dat ik geen korting meer krijg (?)

linoleum

Berichten: 6466
Geregistreerd: 01-03-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 00:55

Myrth97 schreef:
Let wel op als je je auto uitleent!!
Mijn tante rijdt zelf alrijd netjes, dus besloot deze verzekering te nemen. Toen moest de auto naar de garage en de garage reed een testrit. Ze reden 85 op een 60 weg en mijn tante werd uit de verzekering gegooid. Na veel gedoe en uitleg is het goed gekomen, maar het kostte haar meer moeite en tijd om het op te lossen, dan dat ze voordeel had van deze verzekering.

Voor mijzelf zou ik het wel wat vinden, maar ik begreep dat mijn auto te oud is... helaas, want ondanks nu 2 schadevrije jaren is mijn verzekering 8€ per maand omhoog gegaan >;)

Daarnaast schrok ik wel van dit verhaal van mijn tante, ik rijd echt wel netjes en heb goed inzicht, maar als er een rij met 200 auto’s achter me staat bij het stoplicht, dan trek ik echt wel flink op (voel me daar behoorlijk ongemakkelijk bij) en dat zou dus al betekenen dat ik geen korting meer krijg (?)

Dikgedrukte is zeker niet weer. Als je meer dan 50 kilometer te hard hebt gereden wordt de verzekering beëindigd. 25 kilometer te hard heeft zeker invloed op de korting, maar zal geen reden zijn dat de verzekering beëindigd wordt.

Verder klopt het wel dat geen onderscheid gemaakt wordt en wie de auto bestuurd. Dus ook andere gebruikers moeten zich aan de maximale snelheid houden. Hieronder valt dus ook het niet laten opjutten door andere verkeersdeelnemers.

senna21

Berichten: 11859
Geregistreerd: 17-03-09

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:01

Totdat er een overhaaste vrachtauto praktisch op je bumper rijdt.....
Verzekeringstechnisch misschien niet ideaal, maar ik houd van het leven...

Anoniem

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:10

Dat optrekken zou voor mij ook al een grote reden zijn om deze verzekering niet af te sluiten. Hier kom ik bijvoorbeeld regelmatig van een landweggetje en moet dan vanuit stilstand linksaf een in de spits overvolle 80-weg op draaien. Dat kan met mijn (niet zo sportieve :') ) auto alleen maar door hem in zijn 2 helemaal op te trekken naar zijn 60 en dan snel naar de 3 schakelen om zo snel mogelijk de 80 km/u te halen. En dan heb je alsnog bumperklevende achteropkomers die vinden dat je überhaupt niet in had mogen voegen. Verder heb ik de minst sportieve rijstijl ooit, ik rij vanaf 50 km/u in zijn 4 of 5, haat het om de maximumsnelheid te overschrijden en spaar mijn remblokken door zoveel mogelijk terug te schakelen op de motor, maar door dat ene optrekgrapje per dag zou ik dus bestraft worden door de veilig rijden autoverzekering, terwijl het zo snel mogelijk zo bruut mogelijk optrekken de enige manier is om überhaupt veilig thuis te komen...

Macs

Berichten: 7640
Geregistreerd: 19-06-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:18

Xyzutu dat doe ik ook en heeft geenn invloed gehad.
De verzekering was in het begin heel streng en niet goed afgesletld dus toen waren er veel slechte reviews van mensen die om elke scheet werden opgebeld. Nu is het verbeterd en komt dat alleen nog voor als je echt gekke dingen doet.

Anoniem

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:33

Ah, mooi. Ik vind het zelf eigenlijk al te gek voor woorden dat je zo moet rijden om veilig thuis te komen, maar je moet toch rekening houden met je medeweggebruikers. Vooral als die geen rekening willen houden met jou. >;)

Autumnn

Berichten: 8040
Geregistreerd: 26-03-10

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 01:48

Ik vind het wel een leuk gegeven, en ook handig om je eigen rijstijl onder de loep te nemen, alleen zou ik €40 meer kwijt zijn dan dat ik nu betaal :=

daffodil

Berichten: 10442
Geregistreerd: 12-11-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:06

Macs schreef:
Dat kan denk ik niet, want dan heb je niet je schadevrijejaren meegeteld. Ik betaal dat namelijk ook en ik heb 0 schadevrije jaren.


Ik heb die wel ingevuld maar rij een grote auto en dus een hogere nieuwwaarde. Daar zit m het verschil in met jouw auto. Blijft wel raar dat er zo'n groot verschil te vinden is met een andere verzekering, vandaar mijn opmerking, het kan lonen om eens flink rond te kijken.

Goldie

Berichten: 10450
Geregistreerd: 14-12-01
Woonplaats: Waarland

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 09:49

Ik rij ook vrij vaak met de trailer, krijg je dan te zien dat je vlotter door de bochten moet aangezien ik dan als een oma over de rotondes enzo ga _O-

Freyr
Berichten: 693
Geregistreerd: 20-07-17

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:00

Ik heb deze verzekering nu ook 3 maanden, vooral omdat het de goedkoopste all-risk verzekering waa met mijn 0 schadevrije jaren. De feedback die je ontvangt vind ik wel prima. Vaak lees ik het, maar doe er uiteindelijk bijna niks mee.

Qua rijstijl vind ik ze niet zo streng. Ik trek bijvoorbeeld ook wel eens flink op, maar mijn optrekken staat nog altijd op 'goed'.

Olympia96

Berichten: 3299
Geregistreerd: 26-09-05
Woonplaats: Drenthe

Re: "Veilig rijden" ANWB autoverzekering, wie heeft 'm?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-18 10:40

Dit gaat me gek genoeg heel veel schelen per maand! Zelfs als ik boetes zou rijden vanwege mijn rijstijl. En heb uitgebreidere dekking! Ga me er eens even in verdiepen :-)