Omdat ik Nikon gewend ben wil ik hier graag in blijven hangen, maar als men een Canon oid wilt promoten (
) mag dat natuurlijk ook!Ik wil de camera graag voor verschillende dingen gebruiken:
- Paarden fotografie (en film);
- Kleindieren fotografie (dus knaagdieren);
- Wild fotografie;
- Honden fotografie.
Misschien dat ik in de toekomst wat meer landscapes ga maken, maar het voornamelijk om die dieren!

Wat ik zoek in de camera is dus een foto en film functie, hij moet makkelijk in te stellen zijn op zijn isowaarden, sluitertijd e.d. omdat ik met kunstlict en natuurlijk licht werk mét dieren. Voor de hamsters en andere kleine dieren wil ik graag goed macro kunnen scherpstellen (ivm snorharen ed).
Ik heb gemerkt dat mijn foto's met mijn huidige (oudere) Sony moeilijk scherp en goed belicht worden en dat ik het niet fijn vind om deze steeds in te stellen. Ook zitten er twee vlekjes in de camera die niet kunnen worden verwijdert. Tijd voor een nieuwe dus!
Ik wil de camera graag afbetalen (ondanks dat ik misschien duurder uit ben) omdat ik niet goed kan sparen met mijn huidige loon en de camera wel in het voorjaar wil hebben ivm de lente!
Daarom keek ik al bij Mediamarkt bij Nikon en Canon maar ik vind het heel lastig om over camera's te oordelen (ze zien er immers allemaal hetzelfde uit
) zonder recensies. Jullie kunnen ook linkjes plaatsen van recensies oid.
Alvast bedankt!
Een kleine impressie van wat mij bezighoudt:

Ik denk dat je al snel met elke spiegelreflex wel uit de voeten kunt met de dingen die je wilt gaan fotograferen. De body is namelijk niet eens het belangrijkste, dat zijn namelijk de lenzen!