Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

) maar voor de helft van de prijs van een nieuwe.8nnemiek schreef:Carol_beer, een macbook is natuurlijk veel meer dan alleen een mooi buitenkantje. Het gaat bij een macbook vooral om de software natuurlijk. Osx is een systeem dat veel lichter en stabieler draait dan windows, en veiliger en gebruiksvriendelijker is.
Ik ben ook ooit van windows naar linux overgestapt omdat ik een mac niet kon betalen, en dat was al een verademing, maar nu dat ik een mac heb zou ik nooit meer terug willen.
Mac heeft trouwens ook Final Cut Pro, wat behoorlijk vaak door professionals wordt gebruikt voor videobewerking. Kost niet enorm veel en het is heel erg gebruiksvriendelijk en toch zeer uitgebreid.
Dan ben je aan t werk en *flop* weg is photoshop
Kun je weer opnieuw beginnen. Dat is me op de mac nog nooit gebeurt. Een mac kan ook niet vastlopen.8nnemiek schreef:Dat software alleen voor windows is dat is een veelgebruikt argument inderdaad, maar is inmiddels behoorlijk achterhaald. De nieuwe software wordt bíjna allemaal ook voor mac gemaakt, zeker foto- en videobewerkingssoftware, en een aantal programma’s bestaan zelfs alleen voor mac. Alleen 3d programma’s zijn vaak nog meer op windows gericht.
Maar met bootcamp of virtualbox is dat geen probleem, en draai je windows gewoon op je mac. Zo gebruik ik 3dsmax nog wel eens. Andersom lukt dat niet![]()
Windows wordt idd traag door veel programma’s, een mac niet, want elk programma draait vanuit zijn eigen map en staat niet verspreid over de hele harddisk. Daarom moest ik mijn windows computers (destijds allemaal met geweldige specs en het nieuwste van het nieuwste) elk jaar opnieuw formatteren en opnieuw installeren en gingen ze meestal niet langer dan 2-3 jaar mee![]()
Ik had er altijd enorm veel problemen mee. Ook met de windows computer op mijn werk trouwens, geen idee hoe ik het voor elkaar kreegDan ben je aan t werk en *flop* weg is photoshop
Kun je weer opnieuw beginnen. Dat is me op de mac nog nooit gebeurt. Een mac kan ook niet vastlopen.
Voor mac zijn er idd ook virussen, maar mac is zo beveiligd dat je altijd een wachtwoord moet geven en goedkeuring moet geven om iets te installeren, en al helemaal binnen de systeem map, waardoor de kans dat je een virus op je mac krijgt gewoon nihil is.
, maar je moet ze el ontzettend hard aan het werk zetten.