Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 02:22

Yavanna schreef:
Dus ajb, hou het leuk :knuffel:

Hou het leuk of hou het leerzaam?
Leerzaam is kritische vragen stellen en vragen om onderbouwing, veel mensen ervaren dat echter niet als "leuk". Van iets uitpraten via PB leert niemand wat want juist de discussie is het leerzame gedeelte.


frankiej schreef:
Doet of heeft iemand hier de cursus van cryptocointalk gedaan? Die gasten zijn er echt serieus mee bezig en handelen (met goede resultaten!) puur op basis van het analyseren van grafieken.

Er lopen momenteel honderden scams online met "day trading" waar mensen cursussen geven zodat iedereen op die manier veel geld kan verdienen. Mijn vraag zou altijd zijn: waarom zou een handelaar die zulke goede resultaten heeft tijd willen steken in het maken van een cursus? De mensen die ik ken die goed kunnen handelen werken allemaal voor grote banken en verdienen tonnen per jaar (zonder dat ze risico lopen want ze handelen met het geld van de bank), die zitten niet thuis om cursussen van 50 euro te verkopen.

Als je interesse hebt in het handelen op basis van grafieken dan kan je gewoon zoeken op "technical analysis" wat een handelsstrategie voor op aandelenmarkten is en dat al 100+ jaar bestaat. Daar zijn boeken genoeg over te vinden en online kan je waarschijnlijk ook wel alles (gratis) vinden.


Verder maakt Doge weer een comeback en is er ergens iemand die dat helemaal niet erg vind:

Afbeelding

Een persoon heeft 28% van alle dogecoin in portefeuille en driekwart van alle coins zijn in handen van slechts 103 wallets. Als overheden om redenen zoeken om crypto aan banden te leggen dan kan een casestudy van Doge misschien al voldoende zijn (Elon Musk die de prijs bepaald zodat 100 mensen stinkend rijk worden).


enzino schreef:
... overigens zie ik wel mogelijkheden om btc groener te maken, bijvoorbeeld door de energieconsumptie te verkleinen (proof-of-work vs proof-of-stake) ...

Die neem ik trouwens terug, proof-of-work is juist de basis van bitcoin, het is essentieel. En dat het zoveel energie kost is wat het de waarde geeft.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 06:59

ADA *\o/*

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 07:56

enzino schreef:
Yavanna schreef:
Dus ajb, hou het leuk :knuffel:

Hou het leuk of hou het leerzaam?
Leerzaam is kritische vragen stellen en vragen om onderbouwing, veel mensen ervaren dat echter niet als "leuk". Van iets uitpraten via PB leert niemand wat want juist de discussie is het leerzame gedeelte.
.


Jammer dat je niet de zin waarin ik schrijf leren ipv beleren niet meeneemt in je quote.

Het is je toon die de muziek maakt.
Tuurlijk zijn we hier om van elkaar te leren, maar je kan het ook op een andere manier brengen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 08:58

Yavanna schreef:
Jammer dat je niet de zin waarin ik schrijf leren ipv beleren niet meeneemt in je quote.

Het is je toon die de muziek maakt.
Tuurlijk zijn we hier om van elkaar te leren, maar je kan het ook op een andere manier brengen.

Misschien gaat het daar zo vaak fout op bokt: bijna niemand hier is een professionele schrijver en iedereen brengt zijn boodschap op zijn eigen manier. En ook iedereen interpreteert een geschreven boodschap weer op zijn eigen manier. Zo lang dat redelijk respectvol gebeurt (zonder elkaar uit te maken voor rotte vis) zou het veel beter werken als iedereen zich op de inhoud focust en niet op "de toon". Richt je dus op de informatie, leer daarvan en leg alles mbt "toon" zo ver mogelijk naast je neer want daar leer je niets van.

Zoals je zelf ook zei: "En let wel, een geschreven woord wordt altijd anders geinterpreteerd als een gesproken woord". Geef iedereen dan ook het voordeel van de twijfel, als iets onaardig lijkt lees het dan nog eens door en geef er de meeste positieve interpretatie aan. En discussieer dan verder over de inhoud!

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:11

Afbeelding


Hi allen!
Na een aantal dagen flink verdiepen, veel filmpjes kijken en dit hele topic doorspitten wil ik me ook wagen aan crypto’s. Ben met name geïnteresseerd geraakt door het hele blockchain gebeuren, ben benieuwd of en hoe dit zich ontwikkelt. Zou dit “de toekomst” zijn voor veel meer?

Anyway, ik heb Binance gedownload en geregistreerd, maar ik blíjf deze melding krijgen. Zowel op telefoon als laptop lukt het niet. Heb inmiddels al 48h gewacht, dacht misschien helpt dat, maar nee.

Jullie enig idee wat ik fout doe? Of eventueel een goed alternatief voor Binance waar ik het mee kan proberen?

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:16

Ik heb alleen ervaring met Bitvavo dus kan je niet helpen.

Bitcoin had ik wat van gekocht en heb ik nu maar verkocht.
Nog met winst misschien als hij nog lager gaat terugkopen.

Ada heb ik al.
Zouden jullie het daar nu nog in stoppen?
Denk daar daar misschien ook nog wel een dipje komt.
Wat denken de mensen hier met meer ervaring?

Morgen is het natuurlijk weer zondag :+
Dus ik wacht nog even af wat er morgen gaat gebeuren.

J0anieke

Berichten: 4879
Geregistreerd: 22-11-09
Woonplaats: Overal waar het leuk is

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:20

Wat probeer je precies te kopen? In Binance maak je eerst euro's over, met die euro's koop je USDT en met USDT kun je crypto kopen.

Binance is wel meteen een stuk ingewikkelder dan bv bitvavo. Als je er net mee begint kun je misschien beter eerst met bitvavo wat uitproberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 09:39

Minjon schreef:
Of eventueel een goed alternatief voor Binance waar ik het mee kan proberen?

Hier Bitvavo en tevreden hoe snel en makkelijk het werkt.
Van account aanmaken tot bankrekening koppelen en beginnen met handelen in ongeveer 10 minuten. Bovendien gratis overmaken met iDeal wat ongeveer 30 seconden kost voor het er is.

Je melding in de screenshot heeft het over problemen met je "card", probeer je geld te storten via een creditcard?

Vithou

Berichten: 5629
Geregistreerd: 26-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:24

enzino schreef:
Minjon schreef:
Of eventueel een goed alternatief voor Binance waar ik het mee kan proberen?

Hier Bitvavo en tevreden hoe snel en makkelijk het werkt.
Van account aanmaken tot bankrekening koppelen en beginnen met handelen in ongeveer 10 minuten. Bovendien gratis overmaken met iDeal wat ongeveer 30 seconden kost voor het er is.

Je melding in de screenshot heeft het over problemen met je "card", probeer je geld te storten via een creditcard?


Yes klopt met creditcard omdat iDeal/paypal geloof ik 1.30eu kostte uit mijn hoofd en creditcard niets. Nog nooit eerder problemen gehad verder met mijn creditcard.. dus weet niet zo goed waar het probleem dan nu precies ligt.

Ik ga eens Bitvavo proberen, dank voor de tip! Dan kan ik het met iDeal gewoon proberen.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:29

enzino schreef:
Zoals je zelf ook zei: "En let wel, een geschreven woord wordt altijd anders geinterpreteerd als een gesproken woord". Geef iedereen dan ook het voordeel van de twijfel, als iets onaardig lijkt lees het dan nog eens door en geef er de meeste positieve interpretatie aan. En discussieer dan verder over de inhoud!


Juist. En dat begint al met niet te gaan zitten muggenziften over een woordje “alle” :roll:

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 10:51

Binance ligt nu onder vuur door de Amerikaanse belastingdienst las ik. Misschien heeft dit er iets mee te maken?
Ik heb Bitvavo en dat werkt heel simpel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 11:03

Ik sluit me aan bij Suzanne, Binance staat geregistreerd in de Cayman Islands en ik kan me heel goed voorstellen dat creditcardmaatschappijen (en overheden) veel fraude meemaken rond Binance. En dan vooral met een buitenlandse (Nederlandse) creditcard is het vragen om geflagged te worden.

@Shiloh: je uitspraak is zoveel waard als de credentials die je geeft: "alle" klopt niet dus wie zegt dat dan wel? Afhankelijk daarvan kan iemand het naar waarde inschatten, maar je volgt het nergens op. Zeg dan gewoon dat jij dat denkt en vooral waarom, dan kunnen we er misschien wat van leren hier. Je onderbouwing waarom je denkt dat we daar in the cyclus zitten is juist het interessante gedeelte, dus licht dat dan toe.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:50

Nou nu weten we het wel met die discussie.
Richt je op de grote lijnen van het verhaal en adem af en toe even extra in en uit.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 12:52

Jeuzus die ADA gaat goed... ik had echt meer moeten kopen ipv een tientje :Y)

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:50

Rennie89 schreef:
Jeuzus die ADA gaat goed... ik had echt meer moeten kopen ipv een tientje :Y)


Ja tientje zet niet echt zoden aan de dijk. Ik had ook ‘maar’ 50 euro ingezet. Maar ja, niks aan te doen. Een keer je winst pakken en wachten tot hij weer zakt.

Walkure

Berichten: 1395
Geregistreerd: 03-03-14
Woonplaats: Utrecht

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:52

Suzanne F. schreef:
Rennie89 schreef:
Jeuzus die ADA gaat goed... ik had echt meer moeten kopen ipv een tientje :Y)


Ja tientje zet niet echt zoden aan de dijk. Ik had ook ‘maar’ 50 euro ingezet. Maar ja, niks aan te doen. Een keer je winst pakken en wachten tot hij weer zakt.


ADA gaat idd goeeed

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 16:55

Ja ik overweeg om Ada op een hoogte punt te verkopen en dan weer te kopen zodra het weer laag is. Ik had ingezet omdat het een stabiele coin was :=

Ripple stijgt ook weer gelukkig!

Ik wacht tot dat die poedersuiker holo weer stijgt en dan verkoop ik alles :+ trauma coin pfff

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:48

Rennie89 schreef:
Ja ik overweeg om Ada op een hoogte punt te verkopen en dan weer te kopen zodra het weer laag is. Ik had ingezet omdat het een stabiele coin was :=

Ripple stijgt ook weer gelukkig!

Ik wacht tot dat die poedersuiker holo weer stijgt en dan verkoop ik alles :+ trauma coin pfff


Zou vooral ADA alleen bijkopen als deze laag is en niets verkopen :o :D

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 20:50

Nee zou alleen verkopen op z’n hoogst haha, maar mocht die nu weer naar beneden gaan dan koop ik idd bij. Al verwacht ik niet dat die heel veel hoger gaat worden dan.

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:26

Rennie89 schreef:
Ja ik overweeg om Ada op een hoogte punt te verkopen en dan weer te kopen zodra het weer laag is. Ik had ingezet omdat het een stabiele coin was :=

Ripple stijgt ook weer gelukkig!

Ik wacht tot dat die poedersuiker holo weer stijgt en dan verkoop ik alles :+ trauma coin pfff


Met Holo hebben we echt achterlijk veel mazzel gehad, gekocht op 0,011 ct en verkocht op 0,025 ct, onze inleg dik verdubbeld en zo blij dat ik er nu van af ben...

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:26

Rennie89 schreef:
Nee zou alleen verkopen op z’n hoogst haha, maar mocht die nu weer naar beneden gaan dan koop ik idd bij. Al verwacht ik niet dat die heel veel hoger gaat worden dan.


"Op zijn hoogst" heb je een glazen bol want dan wil ik die graag even lenen :P

Texnex
Berichten: 157
Geregistreerd: 24-07-20

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:45

Kishu ging flink omhoog na de NYC billboard reclames.. Inzet van 36k > 200k. *\o/* Nu weer iets gedropt naar 165k _O-

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 21:58

c_alsemgeest schreef:
Rennie89 schreef:
Nee zou alleen verkopen op z’n hoogst haha, maar mocht die nu weer naar beneden gaan dan koop ik idd bij. Al verwacht ik niet dat die heel veel hoger gaat worden dan.


"Op zijn hoogst" heb je een glazen bol want dan wil ik die graag even lenen :P

Nouja hoogste punt niet maar wel dat je ziet dat je genoeg winst hebt en dan een deel verkopen. Holo verkoop ik zodra die ooit boven 0,02 gaat uitkomen :Y)

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 22:07

Probleem is; wat is genoeg winst? Ik heb bitcoin gekocht op 3000 en verkocht op 6000. Dat vond ik toen genoeg winst. Had ik geweten wat ik nu wist dan had ik nooit verkocht natuurlijk.
Wie weet wordt HOLO ooit nog eens 50.000 euro waard. Tja, wie zal het zeggen hè.,
Ik heb ook Ethereum gehad voor 120. Verkocht omdat het zo weinig deed.
Dat hodlen is zo stom nog niet eigenlijk. Je moet geduld hebben en niet te snel te winst willen pakken eigenlijk. Maar ja, hebben is hebben. Het kan ook zo weer instorten.

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-21 23:01

Rennie89 schreef:
Nee zou alleen verkopen op z’n hoogst haha, maar mocht die nu weer naar beneden gaan dan koop ik idd bij. Al verwacht ik niet dat die heel veel hoger gaat worden dan.


Zou het nog maar even laten staan. De smart contracts zijn nog niet eens gelanceerd.