Cryptocurrency

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 13:44

c_alsemgeest schreef:
Btc is al vrij ver in de plannen om groener te gaan minen, en is zelfs al enkele interventies aan het uitvoeren. Kwestie van max een paar jaar, voordat het groen is.

Kan je dat verder uitleggen?
Miners beslissen toch zelf waar ze energie vandaan halen?

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:28

Wat een verschrikking vandaag :')

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 19:32

Vandaag is rood....

Deprimerend |o

Suuszels

Berichten: 7325
Geregistreerd: 19-01-06
Woonplaats: Ridderkerk

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:21

Escada schreef:
Wat een verschrikking vandaag :')

Hopelijk heb je toch een fijne verjaardag *\o/* gefeliciteerd!

Escada

Berichten: 3848
Geregistreerd: 25-10-07
Woonplaats: Arnhem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 20:38

Suuszels schreef:
Escada schreef:
Wat een verschrikking vandaag :')

Hopelijk heb je toch een fijne verjaardag *\o/* gefeliciteerd!


Thanx :D Had wel wat groene cijfers voor mijn verjaardag willen hebben :)) Maar de dag is nog niet voorbij *D

Linnie050

Berichten: 11805
Geregistreerd: 20-04-11
Woonplaats: Putten

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 21:40

Gefeliciteerd!

Ada staat wel groen!

Chiliz stijgt ook weer zie ik

annepaardoes

Berichten: 7157
Geregistreerd: 05-06-05
Woonplaats: Omgeving Apeldoorn

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:17

Voor Ada aanhangers is het een heerlijke dag vandaag :D

Suzanne F.

Berichten: 49226
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-21 22:22

De rest vliegt hard onderuit hoor.

Rennie89
Berichten: 37251
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 02:04

En alles is weer groen :Y) sta nog steeds 60 in de min (gisteren 40 op ripple gezet) maar als ripple nog wat stijgt dan kom ik er wel weer bovenop *\o/* heb nu 140 op ripple ingezet en 60 winst. Die vreselijke holo heeft mij echt genaaid, zodra die weer stijgt boven de 0,020ct dan verkoop ik die weer :7 daar had ik ook 140 op ingezet en is 60 euro nu pfff. Ada heeft mij 5 euro op 10 euro inzet winst gegeven :j had ik maar meer ingekocht toen haha. Pundi x heeft mij ook genakt. 20 euro inzet en nu sinds die wisseling maar 4,90 waard

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:27

Ik moet trouwens nog even kwijt dat ik een paar weken terug een hele aave heb verkocht voor 270 euro. :')

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:38

Zolang het winst was was het goed toch?
Als we alles van te voren weten...

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:41

Needje schreef:
Zolang het winst was was het goed toch?
Als we alles van te voren weten...



Nee niet echt winst op gemaakt helaas, ik had hem verkocht omdat alles toen kelderde. Afijn sindsdien ben ik me maar wat meer gaan verdiepen in het hele gebeuren. Daarom ook blij met dit topic, zitten toch mensen in die al wat langer meedoen. Leuk om te kijken of ik daar wat van op kan steken.

Needje

Berichten: 19201
Geregistreerd: 02-02-05
Woonplaats: Hoogland

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 09:43

Ik verkoop eigenlijk niets met verlies. Alleen m’n mini beetje pundix. Die heb ik in VET gestopt.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:36

Echt. We zitten in midden in een bull markt. Die gaat waarschijnlijk nog tot richting het einde van het jaar duren. Als iets daalt nadat je het hebt gekocht, niet panieken. Gewoon vasthouden. Dat hersteld wel weer.

Alle analisten denken dat we ongeveer hier zitten in de cyclus

Afbeelding

Komt goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 10:55

Shiloh schreef:
Alle analisten denken dat we ongeveer hier zitten in de cyclus

Ik neem aan dat je daarmee alle analisten die in bitcoin/crypto geloven bedoelt, want er zijn er ook honderden dan wel duizenden die denken dat het een grote zeepbel is, inclusief enkele wereldberoemde hedge fund managers. Om dan te suggereren dat er een algemene overeenstemming is dat het nog verder omhoog gaat is natuurlijk wel erg selectief. Bovendien is er een groot verschil tussen crypto's waarbij sommige een duidelijke rol op zich kunnen nemen en andere gewoon pure speculatie en een lolletje zijn (doge).

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20039
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 12:54

Shilo dat is idd de les die ik van die aave heb geleerd, gewoon hodl op dat soort momenten.

Wat denken jullie trouwens van VET? Imo zijn daar toch veel te veel coins van in omloop?

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:41

enzino schreef:
Shiloh schreef:
Alle analisten denken dat we ongeveer hier zitten in de cyclus

Ik neem aan dat je daarmee alle analisten die in bitcoin/crypto geloven bedoelt, want er zijn er ook honderden dan wel duizenden die denken dat het een grote zeepbel is, inclusief enkele wereldberoemde hedge fund managers. Om dan te suggereren dat er een algemene overeenstemming is dat het nog verder omhoog gaat is natuurlijk wel erg selectief. Bovendien is er een groot verschil tussen crypto's waarbij sommige een duidelijke rol op zich kunnen nemen en andere gewoon pure speculatie en een lolletje zijn (doge).


Uiteraard. Als je elk muntje achterna gaat dan niet nee. Ik heb het over bitcoin. Over het algemeen kun je wel zeggen dat zolang bitcoin in die stijgende lijn zit, andere munten ook niet ineens kei hard zullen crashen om nooit meer omhoog te komen. Zolang je niet alles op 1 obscure munt inzet is er gewoon geen reden tot paniek. Gewoon rustig afwachten. Komt vanzelf wel weer omhoog.

Dat belerende toontje mag wel wat minder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 14:58

Shiloh schreef:
Dat belerende toontje mag wel wat minder.

Het zou waarschijnlijk helpen als je wat voorzichtiger zou zijn met grote claims maken, zoals "alle analisten vinden ...", dan hoef je ook niet zo in de verdediging te schieten als iemand je erop aanspreekt dat je een mening als feit presenteert en ervaar je het waarschijnlijk minder als belerend.

c_alsemgeest

Berichten: 20667
Geregistreerd: 18-01-04
Woonplaats: Ergens tussen Den Haag en Rotterdam

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:05

enzino schreef:
c_alsemgeest schreef:
Btc is al vrij ver in de plannen om groener te gaan minen, en is zelfs al enkele interventies aan het uitvoeren. Kwestie van max een paar jaar, voordat het groen is.

Kan je dat verder uitleggen?
Miners beslissen toch zelf waar ze energie vandaan halen?


Klopt, maar de grotere bedrijven hierin zijn al veel stappen aan het maken, ook worden de kleinere miners ondersteunt.
Zoals bijvoorbeeld dmv het "Bitcoin Clean Energy Investment Initiative".
Via daar kan je online veel info vinden en de planning hoe ze de energietoevoer groen en in sommige gevallen zelfs selfproviding willen maken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:22

Okay, ik begreep al niet hoe BTC dat initiatief zou (kunnen) nemen aangezien het hele idee achter decentralisatie is dat niemand dat kan beslissen. Maar het "Bitcoin Clean Energy Investment Initiative" is een initiatief van Square (een bedrijf van Jack Dorsey) om $10m aan "grants" te geven voor initiatieven om het minen "groener" te maken. Doel is om in 2030 carbon-neutral te zijn, hoe ze dat ook willen gaan meten. Het klinkt mij vooral als marketing in de oren (65% van de btc hash power zit in China en China is flink kolencentrales aan het bijbouwen).


Afbeelding

Heb je misschien nog wat leesvoer hierover want mbt het "Bitcoin Clean Energy Investment Initiative" kan ik maar weinig vinden (is ook nog redelijk nieuw) en als ik zoek naar andere "grote spelers" (dat zullen dan Chinese bedrijven zijn neem ik aan) loop ik ook vast.


[overigens zie ik wel mogelijkheden om btc groener te maken, bijvoorbeeld door de energieconsumptie te verkleinen (proof-of-work vs proof-of-stake) en wanneer bitcoin farms gebouwd kunnen worden bij natuurlijke bronnen van energie die anders niet benut zouden worden, maar dat proces zal toch nog wel een flinke tijd gaan duren]
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-05-21 15:33, in het totaal 1 keer bewerkt

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:32

enzino schreef:
Shiloh schreef:
Dat belerende toontje mag wel wat minder.

Het zou waarschijnlijk helpen als je wat voorzichtiger zou zijn met grote claims maken, zoals "alle analisten vinden ...", dan hoef je ook niet zo in de verdediging te schieten als iemand je erop aanspreekt dat je een mening als feit presenteert en ervaar je het waarschijnlijk minder als belerend.


Wat kun jij vreselijk overdrijven. Ik zei niks raars. :roll:

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:36

Shiloh schreef:
Wat kun jij vreselijk overdrijven. Ik zei niks raars. :roll:

Jij zei dat "alle analisten" denken dat we op een bepaald punt in de cycles zitten en dat klopt dus niet. Is verder ook niet erg, zeg dan gewoon dat het jou mening is dat we daar zitten en dan is het ook klaar. Heeft niets met overdrijven te maken.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 15:41

Pfffffft :Z

Yavanna

Berichten: 2642
Geregistreerd: 11-12-03

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:36

Lieve mensen, zullen we het hier wel een beetje gezellig houden? Ik vind dat echt een "typisch" bokt ding van de laatste tijd. Als jullie het niet met elkaar eens zijn, vecht het dan per pb uit.. Ik vind dit echt jammer.
En let wel, een geschreven woord wordt altijd anders geinterpreteerd als een gesproken woord... Ik vind het juist fijn als we van elkaar kunnen leren ipv beleren...
Dus ajb, hou het leuk :knuffel:

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Cryptocurrency

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-21 19:57

Doet of heeft iemand hier de cursus van cryptocointalk gedaan? Die gasten zijn er echt serieus mee bezig en handelen (met goede resultaten!) puur op basis van het analyseren van grafieken.