Internet werkt, GTA niet (PC) iets met poorten? Ziggo

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Internet werkt, GTA niet (PC) iets met poorten? Ziggo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 21:26

Hey bokkertjes,

in het verleden de nodige problemen gehad met Ziggo klantenservice dus mijn vertrouwen is weg.
(Ik moet hier wel even bij zeggen dat het nadien netjes is opgelost).

Maar nu het volgende voor ik weer 3 weken verder ben:
Ik speel regelmatig GTA5 met vrienden, dit is altijd goed gegaan tot vandaag.

Wat feitjes op een rij:
- Ik krijg een 202 error.
- De GTA-servers zijn online.
- Het ligt niet aan mijn firewall (tijdelijk uitgeschakeld).
- Het ligt niet aan mijn virusscanner (tijdelijk uitgeschakeld).
- Ik heb het modem gereset en van het stroom gehaald (connectbox versie 6 begreep ik van de klantenservice).
- Ik heb mijn computer opnieuw opgestart.
- Het huidige modem heb ik nu een maand en ik heb hier al GTA mee gespeeld.
- Mijn internetspeed is normaal.

Omdat bovenstaande niet werkte, gaan kijken of er iets mis was met de poorten, iets wat ik me nog wel van 10 jaar geleden herinner, maar ik liep dood op het modem omdat een specifieke optie, namelijk Poort Forwarding niet beschikbaar is bij versie 6. Het advies was om ziggo hier voor te bellen en na een kwartier contact hebben ze het om gezet naar versie 4 zodat de optie over 24 uur beschikbaar zou zijn.

Maar omdat het nu wederom allemaal zo lang moet duren wil ik even feedback zodat ik niet morgen nog steeds met het zelfde probleem zit omdat het probleem toch achteraf weer niet bij de poorten zat. De man die ik aan de telefoon had moest namelijk herhaaldelijk hulp inroepen van iemand anders omdat hij er zelf niet uit kwam.

Het enige dat veranderd is sinds vorige week is:
- Grote Windows update. Kan deze update zonder mijn toestemming ineens poorten afsluiten?
- Er is 4 dagen terug onderhoud gepleegd aan het netwerk hier in de straat. Nadien heb ik geen GTA meer gespeeld.

En dan vraag ik mij af:
- Kan Ziggo of het modem spontaan poorten afsluiten? Hoe zit dit precies? Vooral omdat ik eerder geen problemen had.

Tips en tricks zijn welkom!
Laatst bijgewerkt door Xyris op 16-12-17 21:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Dammie

Re: Internet werkt, GTA niet (PC) iets met poorten? Of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 21:29

Kan je je pc naar een ander huis verplaatsen en daar proberen internetverbinding te krijgen. Dan weet je of het asn je pc of je netwerk ligt.

Xyris

Re: Internet werkt, GTA niet (PC) iets met poorten? Of niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 21:30

Ik heb gewoon internet en de snelheid is normaal, dus dat werkt gewoon. Vandaar ook dat ik uit kwam op poorten omdat alleen de verbinding met GTA niet werkt.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:20

Xyris schreef:
Ik heb gewoon internet en de snelheid is normaal, dus dat werkt gewoon. Vandaar ook dat ik uit kwam op poorten omdat alleen de verbinding met GTA niet werkt.

Update al gedaan van Rockstar? (krijg je ook de Doomsday Heist)

CoonArt

Re: Internet werkt, GTA niet (PC) iets met poorten? Ziggo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 22:23

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 22:31

:') ik heb geen flauw idee hoe ik moet modden dus nee, heb net ook even in mijn mail gekeken voor de zekerheid maar hier staat niks m.b.t. een ban of andere problemen met mijn account. Socialclub lijkt op dit moment problemen te hebben (?) website wil iig niet laden.

Ik kan de patch niet downloaden omdat de launcher niet online gaat dus wbt. dat kom ik ook niet verder -O-

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 22:42

Ik ben inmiddels iets verder, als ik mijn WiFi uitschakel op mijn mobiel dan kan ik wel op social club komen (ook hier geen melding van een ban of wat dan ook). Probeer ik dit via wifi (of dus via mijn vaste verbinding op mijn computer) dan kan het niet. Ik denk toch dat het in de poorten zit, of kan er nog iets anders aan de hand zijn?

Ellende is, ik kan dus helemaal geen support aanvragen bij rockstar of social club.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 00:03

Inmiddels ook het DSN aangepast en modem gereset, het mag allemaal niet baten.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 00:05

Hier werkt alles goed :) Jammer dat het bij jou zoveel soeps is...

Murloc

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 01:15

Heb je ook de firewall van je modem uitgezet?

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 02:09

kan het zijn dat je geen vast ip adres hebt of je ip adres gewijzigd is en dat je huidige IP adres op de ban lijst van GTA?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 02:25

@Coonart, het is inderdaad een probleem dat zich alleen bij mij voordoet.

@Murloc, Nee dat heb ik nog niet geprobeerd, Niet aan gedacht (en zou ook niet weten hoe) Maar ik ga daar morgen even naar kijken, thanks!

@Alane, het zou zo maar kunnen, Ik heb nooit problemen gehad met internet tot ik overstapte op ziggo. Ik heb geen flauw idee of ik nu een vast ip adres heb of niet, maar het resetten van het modem voor 10 minuten zou dat probleem moeten oplossen toch? Wellicht dat er wat veranderd is met het onderhoud van het externe netwerk eerder deze week..

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 04:07

ik weet niet of je een vast ipadres hebt bij Ziggo. Als je dat hebt helpt resetten niet.

speedfiets_2
Badass Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 07:37

Kun je wel andere games online spelen? Wat is jouw breedband up/downstream? En jouw wireless snelheid binnen het huis? En hoe laat speel je het spel?

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 10:03

Alane schreef:
kan het zijn dat je geen vast ip adres hebt of je ip adres gewijzigd is en dat je huidige IP adres op de ban lijst van GTA?

Of even zijn IP even refreshen of flushen zodat hij weer een nieuw IP-nummer krijgt.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 11:28

een port forward kun je makkelijk zelf maken, er is een stappen plan online te vinden die je er simpel doorheen loodst. Echt ik ben een muts met dat soort dingen maar dat lukt me nog wel :j Wellicht is je probleem dan opgelost.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 13:06

@Alane, ik heb geen flauw idee, hoe kan ik dat zien?

@Speedfiets, ik speel geen andere spellen, GTA is eigenlijk mijn zondagavond dingetje met 2 vrienden die aan de andere kant van het land wonen, verder speel ik geen spellen (los van browserspellen).

@Chocobroodje, de optie voor port forwarding is niet beschikbaar op mijn modem, hier moet ik nog tot kwart voor 9 vanavond op wachten voordat het beschikbaar zou komen volgens de ziggo medewerker, ik snap niet dat hij niet even die poorten voor mij open kon zetten... Zal vast niet iets zijn dat niet regelmatig voorkomt :/.

Vooralsnog kan ik dus nog niet spelen of de website van social club laden (alleen de tekst laadt, plaatjes e.d. niet, doorklikken op de links doet helemaal niks), GTA krijg ik nog steeds de 202 melding en de port forwarding is op dit moment nog steeds niet beschikbaar.

Opmerkelijk trouwens dat het forum van GTA geen reacties oplevert maar een paardenforum wel :roll:

Dammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 13:10

Is het je sinds je ziggo hebt überhaupt gelukt GTA te openen, of ben je via ziggo nooit voorbij de 202 gekomen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 13:39

Ik heb ziggo nu een kleine 2 maanden, ik heb gewoon GTA kunnen spelen tot afgelopen zondag.

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 16:44

ziggo heeft dynamische IP adressen alleen hun 'computer' onthoud welk ipadres bij welke mac hoorde, en zal alleen het ipadres wijzigen wanneer het 'oude' aan een andere macadres wordt gekoppeld door de computer als je modem langere tijd uitstaat (denk daarbij aan een dag of 5 alleen is dat ook geen garantie maar kan ook gebeuren dat na 5 minuten het oude ip adres vergeven is en je dus een nieuw ip krijgt)
ziggo zegt dat er wel een manier is om het ip adres te wijzigen:
modem in bridge mode zetten, router aansluiten dan ziet de ziggo computer het macadres van de router en zal het ipadres wijzigen. (heb je wel een router nodig)

volgens mijn zoon kunnen er 3 dingen spelen:
DNS fout
ban (= complain schrijven of dus ipadres wijzigen als het ip adres gebonden ban is)
verkeerde update

KaatjeV

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:04

kun je niet je pc terug zetten naar het herstelpunt van voor de update van zondag?
Dan weet je meteen of de update de boosdoener is..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:15

KaatjeV schreef:
kun je niet je pc terug zetten naar het herstelpunt van voor de update van zondag?
Dan weet je meteen of de update de boosdoener is..

Die updates gaan allemaal automatisch. Dus als hij teruggaat naar van voor zondag begint hetzelfde riedeltje overnieuw. (loop)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-17 17:15

Ik heb helaas geen router, DNS heb ik veranderd, Lost het probleem ook niet op :(, voor een ban zou ik een notificatie moeten krijgen gok ik zo!? Maar ik kan natuurlijk altijd een ticket insturen. GTA is niet geüpdate, lukt niet.

Ik heb inderdaad geprobeerd mijn computer naar het oude herstelpunt te zetten maar dit was niet mogelijk, alle herstellingen zijn samen met de Windows update verwijderd denk ik -O- ja of er is meer dan 1 manier om herstellingen aan te spreken.. Maar dat weet ik niet :=

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 17:16

Alane schreef:
verkeerde update

Dan had het bij mij ook moeten gebeuren, heb ook GTA V

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-17 18:24

CoonArt schreef:
Alane schreef:
verkeerde update

Dan had het bij mij ook moeten gebeuren, heb ook GTA V

ik vertel enkel wat code 202 kan veroorzaken. zoon heeft ook de laatste update, internet van ziggo en geen probleem.

TS: als je ip veranderd is na het ziggo gebeuren, en dit ip adres gebanned is toen het door een andere gebruiker gebruikt is, heb jij melding gehad maar de vorige gebruiker van het ip adres
GTA is niet ge-updated dat kan de oorzaak zijn, verkeerde update (= ook geen update)
even zoeken of je de laatste update ergens kunt downloaden en dan installeren en kijken of je weer kunt spelen.