Welke spray om jassen waterafstotend te maken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

ashley1

Welke spray om jassen waterafstotend te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 19:39

De titel zegt het al... ik heb Harmisol om te wassen gebruikt en Kruidvat eigen merk spray maar allebei de producten werken niet op de jassen (van verschillende materialen).

Welke merken spray raden jullie aan om iig een buitje te kunnen weerstaan?
Ik heb al gedacht om alles maar in te smeren met ledervet :')

MiniMaxi

Re: Welke spray om jassen waterafstotend te maken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:46

Ik heb de spray van bucas die eigenlijk voor de dekens is op mn jas gespoten nadat de waterdichte laag eraf gewassen was. De buitjes tot nu vangt ie goed op.
(Ruikt overigens hetzelfde als die spray voor op schoenen dus denk dat dat ook kan)

Mutsie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 19:49

Het merk colonil is erg goed, is wel iets duurder dan een kruidvat eigen merk maar wel veel beter, je kunt er zelfs tenten mee inspuiten. Van colonil zou je dan de carbon pro moeten hebben.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 01:35

Ow, jammer dat het niet helpt. Ik was met het eigen merk van kruidvat om waterdicht te maken en dat werkt goed.
Mn dekens spuit ik echt al jaren in met bussen van de action. Is inmiddels wel van verpakking gewijzigd, maar werkt nog steeds erg goed. Ik heb er maar 1 onder deken staan, maar staat wel 24/7 buiten. ( incl stallen, maar daar staan ze weinig in ) deken van NIKA blijft echt droog op deze manier al jaren.

Ik heb nog een jasje die waterafstotend is en die heb ik laatst op mn schouders ingespoten, daar lekte hij ietsjes door bij de naad in een bui en dat gaat nu ook goed.

Dat wasspul heeft goed zijn werk gedaan bij mn winterjas, maar vraag me altijd af of je het ademend vermogen niet weghaalt. Dat spul weet niet of het aan de binnen of buiten kant moet zijn, dus komt overal. Ik had die jas de eerste keer gewassen en was echt zeik en zeik nat geworden. Is een mega dikke jas en was daarvoor super waterdicht. Nu ook weer met dat spul.

Met 1 zo een flesje nu al 3 jassen gewassen. En met de bussen van Action doe ik niet heel lang, want ik spuit wel veel. Bij dekens vooral op de rug, op de evt naden en stiksels en dan wat lichtjes de zijkanten. Mn jasje had ik alleen schouders gedaan en lichtjes mn rug en voor kant.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 04:23

Spul van kruidvat eigen merk maar dan waar je mee wast ipv sprayt. Werkt super. Doe zelf me dekens er mee wassen

Wijslander

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-17 07:06

De bussen van de Action inderdaad, kosten 1 euro 19 voor 500 ml en werken super!

Ik heb er lekkende naden van dekens mee ingesprayd (wel flink wat erop, kan ook makkelijk voor die prijs) en afgelopen dagen zijn de pony's kurkdroog gebleven. Mijn eigen jas is dus ook aan de beurt. :j

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 08:11

Bedankt voor de tips! Wassen met Kruidvat eigen merk en sprayen met Action spul dus +:)+

ashley1

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-17 08:12

Mutsie93 schreef:
Het merk colonil is erg goed, is wel iets duurder dan een kruidvat eigen merk maar wel veel beter, je kunt er zelfs tenten mee inspuiten. Van colonil zou je dan de carbon pro moeten hebben.

Thanks, ik ga dat eens googlen.