Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-17 18:35

Hoi!

Mijn vriend en ik gaan volgend jaar waarschijnlijk samenwonen. In de woonkamer, slaapkamer en studeerkamer komt laminaat. Maar in ons halletje en in de keuken willen we eventueel tegels.

Mijn vraag: weet iemand een ruwe schatting van hoe duur het is om een oppervlakte van 15 m2 te tegelen?
Ik ga natuurlijk zelf ook op onderzoek uit maar ben benieuwd of er ervaren bouwers zijn op bokt hier die me kunnen adviseren over hoe ik dit het beste kan doen en wat het goedkoopst is.
De tegels kopen we zelf. Zijl is ook een optie maar dit ik vind die onafgewerkte randen langs de muur zo lelijk...

Anyone? :)

M_i_R

Berichten: 3625
Geregistreerd: 24-10-06
Woonplaats: Grunn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:38

Tja wil je Carrara marmer of grindtegels :+

Anoniem

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:40

Het goedkoopste is om op marktplaats tegels van iemand te kopen :)) Anders rondkijken wat je wilt en gewoon uitrekenen toch?

Kwanyin
Berichten: 18995
Geregistreerd: 14-08-03
Woonplaats: belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:40

Tja hoe duur je het zelf wilt. Er zijn tegels van 10 euro per vierkante meter of nog minder en je hebt er waar je meer dan 80 euro per vierkante meter voor betaald...Daar valt dus absoluut niets over te zeggen. Best kijk je wel naar een tegel die tegen een spatje water/vlekken kunnen (denk aan bv per ongeluk de oliefles omstoten) en die krasvast zijn, dat je niet over x aantal tijd een mooie kras hebt van je tafelstoel van en onder de tafel te schuiven. Maar in ieder geval je moet echt niet naar tegels gaan van over de 50euro/m2 om zeker te zijn van goede kwaliteit hoor.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:41

Je hebt er vanaf 6/m. Je hebt er ook van 80/m. Is maar net wat je wilt...

lein82

Berichten: 298
Geregistreerd: 04-02-09
Woonplaats: aan de kust

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:48

Materiaal kan je natuurlijk zelf uitrekenen. Ik denk eerder dat je doelt op de kosten om het te laten leggen? Of gaan jullie dat zelf doen?

Fortitude

Berichten: 3086
Geregistreerd: 03-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 18:58

Ja je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben iets van 75 vierkante meter parkettegels en dat heeft zo'n 3000 euro gekost geloof ik.

Google gewoon eens wat tegelbedrijven. Wij hebben bijvoorbeeld bij tegeloutlet Zetten gekocht. Die hebben ook al veel op de website staan inclusief prijzen. Soms hebben bedrijven ook restpartijen die je goedkoop op de kop kunt tikken, zeker voor zo'n klein stukje moet dat te doen zijn :)

Laminaat is vaak wel goedkoper. Is dat niet alsnog een optie? Lab21 heeft goedkoop maar mooi spul, dat hadden wij in ons oude appartementje overal liggen, ook in de keuken.

Leggen zou ik zelf doen of misschien iemand vragen in je kennissenkring? Er is volgens mij ook een speciale website voor dat soort kleine klusjes, of zoek op marktplaats eens of er een klusjesman in de buurt zit. Gewoon eens een offerte aanvragen, dat kan vaak voor zoiets wel over de mail.

Pluttersput

Berichten: 15016
Geregistreerd: 11-09-05

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:01

Je betaald inderdaad per m2.
Onafgewerkte randen zijn geen probleem als je er plakplinten op gooit, en dan eventueel nog plinten langs de muur :)

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:03

Het laten leggen is vaak duurder per m2 dan de tegels zeker als het een restpartij is. Je kan van veel tegels ook plinten laten maken of goedkope optie gewoon houten plinten evt in kleur van tegels geverfd

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 19:14

gaat het om een huurwoning of een koopwoning?

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 16:34

Huur woning, en het gaat me inderdaad meer om het laten leggen van de tegels. Tegels uitzoeken moet wel lukken maar leggen kunnen wij niet. Mijn moeder zegt dat het rond de 800,- is en dat je met zijl wat vaak ook nog gratis gelegd wordt veel goedkoper uit bent. Ik denk dat ik toch maar voor zijl ga. Als het toch gelegd wordt door professionals zal er wel geen sprake zijn van onafgewerkte of omhoogstaande randen.

Bedankt voor jullie reacties!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 16:37

Fortitude schreef:
Ja je kunt het natuurlijk zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben iets van 75 vierkante meter parkettegels en dat heeft zo'n 3000 euro gekost geloof ik.

Google gewoon eens wat tegelbedrijven. Wij hebben bijvoorbeeld bij tegeloutlet Zetten gekocht. Die hebben ook al veel op de website staan inclusief prijzen. Soms hebben bedrijven ook restpartijen die je goedkoop op de kop kunt tikken, zeker voor zo'n klein stukje moet dat te doen zijn :)

Laminaat is vaak wel goedkoper. Is dat niet alsnog een optie? Lab21 heeft goedkoop maar mooi spul, dat hadden wij in ons oude appartementje overal liggen, ook in de keuken.

Leggen zou ik zelf doen of misschien iemand vragen in je kennissenkring? Er is volgens mij ook een speciale website voor dat soort kleine klusjes, of zoek op marktplaats eens of er een klusjesman in de buurt zit. Gewoon eens een offerte aanvragen, dat kan vaak voor zoiets wel over de mail.


Bedankt voor je uitgebreide antwoord. Laminaat willen we niet in de keuken en hal. Alleen in de slaapkamer, woonkamer en studeerkamer. Ik heb inmiddels voor zijl gekozen. Toch edankt voor het meedenken.

beatje
Berichten: 5970
Geregistreerd: 05-02-12

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 16:43

Voor een huurwoning zou ik voor zeil gaan,anders heb je kans dat als je de woning verlaat je de tegels moet verwijderen.

Liezel1
Berichten: 14964
Geregistreerd: 20-10-04

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 17:46

als het een huurwoning is zo ik iig even met de verhuurder overleggen. Je kunt niet zomaar een tegelvloer leggen in een huurwoning.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-17 21:59

De vorige bewoonster had tegels, die heeft ze inderdaad moeten laten verwijderen. Maar het mag.

Dani
Moderator Algemeen1
No drama, no glory!

Berichten: 14040
Geregistreerd: 26-12-08
Woonplaats: Alkmaar

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 17:46

Ik slinger je topic even naar [HTT] Huis, Tuin en Techniek omdat het over je woningvloer gaat.

ClaudiaHS

Berichten: 8057
Geregistreerd: 12-03-09
Woonplaats: Den Bosch

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:18

Voor 'tegels' kan je ook laminaat nemen.
Wij hadden dit in de keuken.
Zwarte laminaat tegels.
Stond hartstikke mooi :)

Willemiens

Berichten: 942
Geregistreerd: 10-10-16
Woonplaats: Julemanden

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 18:26

Zelf tegels leggen is echt super simpel, ik zal gewoon even langs de plaatselijke praxis gaan om wat informatie in te winnen.
Ik weet niet wat je budget is oid maar je kan het eigenlijk zo gek maken als je zelf wilt.
Zag onlangs nog wel leuke inspo voorbij komen op pinterest met het verloop van de tegels in laminaat!

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-12-17 21:03

Laminaat is lastig omdat de deuren daarmee niet kunnen sluiten. Ondervloer plus laminaat is te hoog.

kiwiwitje

Berichten: 20110
Geregistreerd: 22-08-09
Woonplaats: Vught

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:08

Phoya schreef:
Laminaat is lastig omdat de deuren daarmee niet kunnen sluiten. Ondervloer plus laminaat is te hoog.

Hebben ze dan niet gewoon een laagje cement (of beton weet ik t) over de tegels gegooid?
Dat troffen kennissen van mij ook aan in hun huis..

tamary

Berichten: 29184
Geregistreerd: 19-06-02
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:13

Even kijken hoeveel ruimte je hebt in je deurkozijn, er kunnen ringen in de scharnieren om je deur wat hoger te krijgen, maar daar zit een maximum aan.

Ik heb gelukkig een makkelijkere huurbaas, want hier liggen de tegels nog (gelegd door een vorige huurder) en ik ben heel blij met een gratis vloer die lang mee gaat. Als je weet dat je het er bij vertrek weer uit moet halen en hier blijven niet in een lange(re) termijn planning past, zou ik niet kiezen voor een vloerbedekking die lastig te verwijderen is. Steek geld in dingen die mee te nemen zijn, niet in wat je achter moet laten/weg moet gooien.

Lynn_Nikita

Berichten: 25459
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:14

kun je de deur niet inkorten? Tegels komen toch net zo hoog te liggen dan laminaat of niet?

cissy

Berichten: 19822
Geregistreerd: 14-10-03
Woonplaats: hut in Heicop

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-17 21:14

Phoya schreef:
Laminaat is lastig omdat de deuren daarmee niet kunnen sluiten. Ondervloer plus laminaat is te hoog.

En tegels niet denk je?

Er is ook vinyl laminaat. Kan niet krom trekken of werken. Kan zelfs in de badkamer gelegd worden en strak tegen de muur. Iets duurder dan gewoon laminaat maar uiterst praktisch. Ik heb het gelegd 5 jr geleden en bevalt heel erg goed.

Individu
Berichten: 731
Geregistreerd: 18-03-17

Re: Hoe duur is een tegelvloer? Help!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-17 15:19

De vorige bewoonster had tegels en daar kon de deur gewoon overheen. Ik heb nu laminaat liggen en heb bij de deurgaten nu geen plinten omdat dat dus niet past. De deuren inkorten kan niet want de deuren zijn gemaakt van snippers geen massief hout.

FatCat

Berichten: 1887
Geregistreerd: 02-01-17
Woonplaats: NB

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-17 15:21

cissy schreef:
Er is ook vinyl laminaat. Kan niet krom trekken of werken. Kan zelfs in de badkamer gelegd worden en strak tegen de muur. Iets duurder dan gewoon laminaat maar uiterst praktisch. Ik heb het gelegd 5 jr geleden en bevalt heel erg goed.


Mag ik vragen van welk merk? Vind je het niet plastiek achtig uitzien?