Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
FirebirdM
Berichten: 536
Geregistreerd: 15-12-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:40

Arashah schreef:
Misschien een dom vraagje, maar hoeveel sneeuw ligt er bij jullie?
(Ik woon in duitsland, ik krijg jullie weer natuurlijk niet mee)


Hier lag gister veel sneeuw, idioten rijden hier ook nog vol gas. Maar met dit weer moet je echt wel langzamer rijden.

En het is mijn mening hoor: maar ik vind het onverantwoord dat hier mensen met zomerbanden rijden.. wanneer jullie ongeluk hebben kan het zijn dat jullie op dat moment niet verzekert zijn, op zijn mooist kun je alles zelf betalen..
Ik weet niet hoe dat in Nl geregelt is maar hier in dl heb je een groot probleem.


In Duitsland mag je de weg niet eens op toch?

Edit: Oh vraag :+ Midden Nederland, denk zo'n 15 cm.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:42

nine1987 schreef:
Uiteraard.. Maar ervanuit gaande dat je werk op 15-30 minuten rijden ligt, zoals bij velen, vind ik het bijzonder dat er niet naar het werk gereden kan worden (hoofdzakelijk grote, geschoven en gestrooide wegen) maar wel naar het paard.. (Buitengebied, niet geschoven/gestrooid..)

Bovenstaand heb ik vandaag al meerdere keren gehoord in mijn omgeving en dat vind ik nogal.... Bijzonder.. :+

Nouja, nogmaals vind ik het dus wel een verschil met "thuis werken" waarbij je daadwerkelijk wel dingen doet maar dan even thuis, of voor mijn part een dag vrij opneemt en je werk op een ander moment inhaalt, en je paard die als jij niet gaat zonder eten staat

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:45

Jolliegirl schreef:
Belangrijkste wat telt.
Ik typ chauffeur, maar bedoel dus mn vriend :')
Die is dus chauffeur. Haha


:')
Inderdaad, het belangrijkste wat telt, iedereen veilig thuis.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:45

Mijn werk is 5 min met de fiets (ik kom nooit onder sneeuwvrij uit :+ )
Mijn school (maandags) halfuur rijden
En mijn paard 20 minuten. Ik ga gewoon hoor :P

Ik wil mijn chaffeur ook thuis :(

Petra_O

Berichten: 3140
Geregistreerd: 24-10-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:46

Hier was mijn stalgenoot zo lief om mijn paard voor me te doen. Ik hoefde het niet eens te vragen, kreeg een appje dat mijn stal was gedaan en de hooinetten gevuld en of ze nog meer moest doen. Superfijn! Het is hier echt slecht... en moet bij stal een dijk op, das das altijd een drama.

Werk moet ik wel echt heen. Ik werk in een apotheek, en mensen zullen toch hun pillen moeten hebben. Ik woon gelukkig dichtbij, maar een aantal collega's moeten wel van ver komen. We hebben de bezorgingen wel beperkt tot alleen spoedrecepten. De bezorger moet ook veilig thuis kunnen komen. Mensen die nog voorraad in huis hebben krijgen het morgen.

Lindor92
Berichten: 7001
Geregistreerd: 14-05-07
Woonplaats: Hardenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:50

Tja, ik ben dus wel naar m'n werk geweest en niet naar m'n paard, terwijl dat maar een paar km extra zou zijn geweest. Maar ik wilde gewoon naar huis, vind het vreselijk om met die gladde zooi te rijden. Heb ook nog geen winterbanden. Ben wel aan het rondneuzen, maar voor mijn auto zijn ze moeilijk 2e hands te vinden. Voor nieuwe heb ik nu geen budget.

Duhelo

Berichten: 28554
Geregistreerd: 29-05-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:52

hier vandaag ook geweest gaan werken, deze morgen eerst naar de paarden (een locatie is op een km of 4 van het werk af), begon te sneeuwen tegen dat ik daar vertrok en BAM, iedereen lag op zijn kont en ik heb 35 minuten gedaan over 5 km.
tijdens de dag is het meer en meer beginnen sneeuwen, de verste paarden waren gelukkig gedaan door mijn stalgenoot (12 km enkele reis maar een heel stuk binnendoor).
en tijdens de terugweg heb ik er ruim 2 uur over gedaan, het centrum stropte toe, de grote wegen waren wel berijdbaar maar iedere op en afrit stond gewoon bloktoe.
Ik heb ruim 3 kwartier zo goed als stilgestaan op 500 m van mijn huis af ...

ik heb wel een bureaujob, maar helaas niet echt werk dat ik thuis kan doen (toch niet zonder eerst naar kantoor te gaan). Maar een volgende keer neem ik wel wat werk mee naar huis en vertrek een uur of 2 voor de spits (nu om 16 uur vertrokken.)

XxLMMxX
Berichten: 3126
Geregistreerd: 22-03-12

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:54

Vanochtend om 700 naar Mn werk vertrokken.
Om 20 uur weg gereden, weer naar huis.
Geen problemen gehad
De woonwijken zijn wat gladder dan de grote wegen.
En verder rustig rijden.
Maar mij viel t mee.
Had erger verwacht.

Shiloh

Berichten: 19784
Geregistreerd: 23-07-02
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:59

Jolliegirl schreef:
Shiloh schreef:

Ja. Want iemand een zeikerd of aansteller noemen is natuurlijk heel anders. |o

Overigens. Heb ik ook alleen maar gezegd dat ik je arrogant VIND. Dat maakt blijkbaar nogal verschil.


Lieverd.

Jij bent persoonlijk.

Ik heb het over het algemeen. Ik noem geen namen. Daar val ik nu over bij jou.
Ik vind het gewoon niet netjes!

Maar genoeg hierover.

Mijn chauffeur is veilig thuis!
T was bar en boos, maar met aanpassing is alles gelukt!


Dus omdat jij iedereen beledigd en ik alleen maar jou zit jij goed en ik fout? Tuurlijk. Wat jij wilt. Ik vind dat als potten en ketels en iets met zwart.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:01

Ik heb het geluk dat mijn pony bij de overburen staat. Als je je paard niet bij huis hebt wonen koop je maar het huis tegenover je paard. :+
Maar voorheen woonde ik 10 km verderop en zou ik niet naar stal zijn gegaan. Gelukkig staat ie particulier en wordt er gewoon gevoerd.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:34

Mijn vriend is internationaal vrachtwagen chaffeur en hij zegt al niks vanaf half 8.. dat is voor hem abnormaal... ik weet ook begod niet waar die is (nl of duitsland)

Zucht... ik haat dit

ellepel

Berichten: 47349
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:43

Oh bah zeg...hopelijk hoor je snel wat :(:)


Ik heb gewerkt,werk in de zorg,moest om 7 uur beginnen.
Gelukkig woon ik nog geen 500 meter van het werk,maar kon wel gewoon fietsen.
Tussendoor nog van en naar cliënten toe,maar toen was het droog en lag er denk ik een 5cm sneeuw.
Daarna nog op de scooter 6 kilometer naar de paarden,.
toen waren de wegen ook prima en aldaar begon het heel erg te sneeuwen en kon ik al glibberend met de scooter terug.
Maar hey,ik vind het geweldig.i love snow :D

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:44

Kabayo schreef:
Mijn vriend is internationaal vrachtwagen chaffeur en hij zegt al niks vanaf half 8.. dat is voor hem abnormaal... ik weet ook begod niet waar die is (nl of duitsland)

Zucht... ik haat dit


Druk aan het opletten op de weg?
Kan je hem bellen?

Want neem aan dat je met zeggen, Whatsapp bedoeld?

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:55

Hij was aan het laden . Heb hem inmiddels kunnen bellen :) Hij appt niet onder het rijden , maar haald wel met regelmaat drinken bij het pompstation en neemt pauze :) hij moet nog een uur rijden dan is hij klaar voor vandaag

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 22:58

Ah fijn!
Altijd fijn te weten als hij veilig staat voor de nacht!

Wat rijd hij?

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:02

Jolliegirl schreef:
Ah fijn!
Altijd fijn te weten als hij veilig staat voor de nacht!

Wat rijd hij?

Voornamelijk vee voer. Ook groen , biomassa enz

Hij staat vannacht in Warburg

Jolliegirl

Berichten: 32975
Geregistreerd: 18-07-04

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:04

Een veilige nacht gewenst iig! :)

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:05

Jolliegirl schreef:
Een veilige nacht gewenst iig! :)

Ik zal het doorgeven :D

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:08

Oei, ik zat net te appen met een vriendinnetje die in Londen zit nu, en ze is nu onderweg terug. Ze komt met de touringcar :oo Hopelijk gaat dat goed!

Marocje
Berichten: 5607
Geregistreerd: 26-03-11
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:09

Fijn dat alles goed is Kabayo!

Ik heb werk afgezegd voor vandaag, doe maar simpel werk. Toch weer een automobilist minder op de weg, want genoeg die niet zo makkelijk kunnen afzeggen (of thuiswerken).

Mijn vriend was heel toevallig al vrij, die werkt normaal altijd maandag tot laat. Hij had dan (net als gister) naar huis kunnen lopen die 8 km. (Geen rijbewijs en Ik ga hem niet met 4 kinderen ophalen vlak voor middernacht..)

Zou een pakket opgehaald en bezorgd worden vanavond, maar werd gebeld dat hij stopte met bezorgen.. volstrekt logisch, vond het netjes dat ie belde! Kan gewoon een nieuwe afspraak inplannen.

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:27

Jammer dan, van de supermarkt. Is nog genoeg te eten in de supermarkt hoor. Die 24 uurs economie van tegenwoordig vind ik een beetje overdreven.

Jolliegirl schreef:
Lieshorses schreef:
Wat de fiets boeit die bevoorrading nou weer? :? Heb vandaag ook in de winkel gestaan de hele dag en geen kip die nu langs komt hoor. Heel de stad was uitgestorven en dat is meer dan logisch. Wij sloten als drogist dan al om 15:00 uur maar zat winkels die nog open waren om 16:30 en snap daar echt niks van.. Niemand komt nu een paar schoenen of een dure tas bij je kopen hoor.. :+ Lekker geldverspilling al die mankracht inzetten voor zo'n dag als deze.


Wat een ondoordachte reactie...

Ik heb het over supermarkten bijvoorbeeld.

Niet een of andere schoenenwinkel of drogist!

TinkerTreas

Berichten: 3672
Geregistreerd: 03-08-04

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:41

Ik moet als het goed is morgen cavia voer binnen krijgen. Ik hoop dat het komt, ik weet niet hoe de wegen morgen zijn. Maar als het nog steeds zo glad is, dan is dat niet anders.
Maar ik hoop dat het wel komt, want ik heb niet zo veel meer.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:49

Ik ging vanochtend naar de supermarkt en daar was het behoorlijk rustig, helemaal geen run op het eten. Wel waren er een paar mensen met extreem volle karretjes die echt een kop erop hadden. Ik dacht dat dat misschien normaal was zo vroeg op de ochtend want dan ben ik er normaalgesproken nooit, maar nu besef ik dat dat waarschijnlijk hamsteraars waren. Wel grappig dat die dan onder andere 10 grote zakken chips hamsteren, ik zou kilozakken rijst, blikken bonen en pakken houdbare melk hamsteren. :+
Ik stond daar dus vrij sneu tussen met mijn mandje met mijn weekboodschappen, maar ik besefte ook pas toen ik dit topic las dat ik eigenlijk had moeten hamsteren. :D

zonnebloem18

Berichten: 24839
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:50

Cavia's redden het ook wel een dagje op hooi, droog brood en/of groente.

Net naar huis gereden en de wegen zijn echt een stuk beroerder dan de heenweg. 30 i.p.v. 70 en 20/25 i.p.v. 50. Glijdend over de rotonde.

Mijn man moet morgenvroeg naar het werk op de fiets, maar ik ben het daar nog niet zo mee eens.

xxxmh

Berichten: 3488
Geregistreerd: 21-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 23:53

Moest vandaag werken van 12 tot 18 bij de Kwantum. Woon in Beverwijk en werk is 10 min fietsen. Heenweg goed te doen want begon rond half 1 te sneeuwen. Terug weg heb ik 2 meter gefietst en begon te glibberen dus toen maar lopend gegaan naar huis. Winkel mocht niet dicht. Na half 5 geen klant meer gezien dus 1.5 voor niks toen betaald gekregen haha.

Wel vanavond mijn carrousel les afgezegd want dat zag ik niet zitten op de fiets. Morgen naar mijn andere werk (peuteropvang). Ga maar eerder weg en hopen dat ik het meeste kan fietsen en anders lopend.