Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:30

Maar danzzz jij verzorgt nu ook die sportpaarden van je werk niet als ik het goed begrijp?
En je werk in de horeca laat je nu ook voor wat het is als het toevallig sneeuwt?

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:32

HorseTopShop schreef:
danzzz schreef:

Ik oordeel nergens, jij hebt het toch geregeld, dus snap ik niet waarom jij je aangesproken voelt. De mensen waarbij jouw paarden gestald zijn zullen heus wel als je het ze heel vriendelijk vraagt kijken of er nog genoeg water en hooi is, zodat jij niet met code rood de weg op hoeft, toch?


Je doet alsof de paarden van Silly_Woman onbeheerd staan en er niemand voor zorgt als zij niet kan.
Je kan zoiets echt niet zeggen. Je weet daar helemaal niks over.

Nee dat schrijft ze :
Citaat:
Oh jeej, dus omdat onze paarden op een eigen stuk land staan welke niet aan huis ligt.


Want ik heb honderd keer gezegd dat als het moet jij je pensionhouder in moet kunnen schakelen, als je dan reageert dan ga ik ervan uit dat je dus niet je pensionhouder in kan schakelen en dat je paarden in de middle of no sjit links van de wereld rechtsaf staan op een of ander achteraf landje zonder omwonende die primaire taken voor een dag van je over kunnen nemen

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:33

Daar kan je niet zomaar vanuit gaan danzzz.
Want je kent de hele situatie niet.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:35

HorseTopShop schreef:
Daar kan je niet zomaar vanuit gaan danzzz.
Want je kent de hele situatie niet.

klopt ik moet het doen met de informatie die silly woman mij geeft, misschien lees jij het anders als ik, maar dit is wat ik eruit haal. Ik hoor het graag als ik verkeerd lees

zigranta
Berichten: 3255
Geregistreerd: 22-02-05

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:38

Als je al dat zout nu eens op de weg strooit ipv hier op alle slakken te leggen, hebben we er ook nog wat aan tegen de gladheid.....

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:40

danzzz schreef:
HorseTopShop schreef:
Daar kan je niet zomaar vanuit gaan danzzz.
Want je kent de hele situatie niet.

klopt ik moet het doen met de informatie die silly woman mij geeft, misschien lees jij het anders als ik, maar dit is wat ik eruit haal. Ik hoor het graag als ik verkeerd lees


Als ik jou vertel dat mijn paarden op een stuk weiland staan en ik het zelf in beheer heb. (Dat is wat zij zei). Dan ga jij er vanuit dat ze helemaal afgelegen staan, er geen toezicht op is en niemand kan helpen als er wat is.

Om nog even terug te komen op jouw vraag:
Citaat:
De mensen waarbij jouw paarden gestald zijn zullen heus wel als je het ze heel vriendelijk vraagt kijken of er nog genoeg water en hooi is, zodat jij niet met code rood de weg op hoeft, toch?


Nee dus. Dat doen deze mensen niet. En ik wil ook niet dat ze dat doen.
Dit is ook weer iets waar je zelf vanuit gaat.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:41

En wie gaat het dan doen als je uitgeschakeld bent?

riannhuh

Berichten: 1731
Geregistreerd: 19-02-06
Woonplaats: Bûten Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:42

Wat een haat en nijd hier in het topic... :(:) Zoveel verschillende mensen, zoveel verschillende manieren van leven toch!

De een woont in een deel waar enorm veel sneeuw gevallen is, de ander in een deel waar het allemaal wel wat meevalt.
De een heeft standaard de vriezer en de voorraadkast vol liggen, de ander niet en misschien toevallig ook nog het weer onderschat.
De een heeft een 4x4 die overal doorheen komt, de ander een klein autootje met zomerbanden.
De een heeft de paarden aan huis/in volpension, de ander op een doe-het-zelf-stal.
De een heeft een levensreddende baan, een ander kan thuiswerken, nog een ander kan vrij nemen. En daarnaast zijn er vast een heleboel mensen die geen levensreddende baan hebben, die niet kunnen thuiswerken, maar toch wel een zekere verantwoordelijkheid hebben waardoor de twijfel enorm groot is wat te doen.
Laatst bijgewerkt door riannhuh op 11-12-17 20:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Goldwynn

Berichten: 1428
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Helaas weer in Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:42

Weet iemand misschien hoe het zitten tussen Naarden-Bussum een Amersfoort? Mijn zusje staat dat op het treinstation en moet naar Leusden, maar tot nu toe geen trein gezien, en wat ik van de ns site zie zullen er voorlopig ook geen treinen rijden.

Mijn ouders kunnen haar niet halen omdat we alleen zomerbanden + achterwiel aandrijven..

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:43

danzzz schreef:
En wie gaat het dan doen als je uitgeschakeld bent?


Zoals ik al zei: Dan doet mijn zusje het. En als wij beide uitgeschakeld zijn, doet mijn moeder het. (Wij regelen het nu ook al met zijn drieën) En als wij alle drie uitgeschakeld zijn kan een goede vriendin van me het doen.

Dat is wat ik bedoel met dat je niet zomaar ergens vanuit kan gaan.

bruintje123

Berichten: 14667
Geregistreerd: 30-06-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:44

danzzz schreef:
En wie gaat het dan doen als je uitgeschakeld bent?

Jij niet, dat is duidelijk :+
Want je vind dat iedereen maar thuis moet blijven.
Hoe gaat dat dan in de zorg? Thuiszorg bijvoorbeeld? Die mensen maar laten zitten?
Bij de klantenservice van een zorgverzekering? De hele centrale maar plat?

Er staat toch nergens dat ze geen back-up heeft als ze uitgeschakeld zou zijn.
Ze schrijft alleen dat deze mensen dat niet doen.

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:45

Goldwynn schreef:
Weet iemand misschien hoe het zitten tussen Naarden-Bussum een Amersfoort? Mijn zusje staat dat op het treinstation en moet naar Leusden, maar tot nu toe geen trein gezien, en wat ik van de ns site zie zullen er voorlopig ook geen treinen rijden.

Mijn ouders kunnen haar niet halen omdat we alleen zomerbanden + achterwiel aandrijven..


Ik heb dit voor je gevonden:
https://connexxion.nl/reizen/1190/winterweer/1616

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:46

Wegen zijn hier prima te doen hoor. Met sneeuw rijd niet iedereen zich direct dood

coldsummers

Berichten: 2060
Geregistreerd: 19-06-12
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:46

FirebirdM schreef:
coldsummers schreef:
Ja dat is ook zo, gelukkig wel. Iedereen reed/rijdt hier super voorzichtig.
Ik reed naar huis en ik had een bumperklever, snap jij het? Met dit weer lekker even bumperkleven. :')


Dit! Dit dit dit dit. {:)-:(

Moest helaas vandaag ook werken, programma ingekort tot het hoognoodzakelijke met de Franse slag en om half 5 met 30-50 km/u naar huis. Goede set winterbanden en ik rij normaal al met bovengemiddeld veel afstand, maar nu dus even extra... Netjes in een rijtje van 4 mensen, allemaal even snel en allemaal ver genoeg van elkaar.

En dan kan je het nog zo goed en verantwoord doen, zit er TOCH iemand in een koekblikje op je bumper. Die vervolgens minimaal 3 kansen om er (op een in dezelfde mate besneeuwde rijstrook) voorbij te gaan niet pakt. {:)-:( {:)-:( Vouw jezelf even om een boom maar laat mij daarbuiten! Echt, dat soort mensen...

Precies! Dit was ook voor mij de eerste keer in de sneeuw en in deze barre omstandigheden rijden **\O/** en ik ben niet zo heel bang, maar toch hield ik in mijn achterhoofd dat er wel wat kon gaan gebeuren. Ik heb extra afstand gehouden en als ik vond dat ik er toch iets te dicht achterzat, verlaagde ik mijn snelheid (ook ik heb er minimaal 4 auto lengtes tussen gehouden). De auto ging mij inhalen bij de rotonde, en echt nog best hard (hij zal wel winterbanden hebben). Prima als ze zo willen rijden, maar doe dat dan wanneer het kan en ga geen andere weggebruikers in gevaar brengen, want dit is zo niet nodig.

Saar88

Berichten: 2448
Geregistreerd: 02-11-06

Re: Dilemma: Code oranje/rood, wel of niet naar je werk?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:50

Ik ben gister en eergister naar stal gereden en dat was prima te doen. Pas op de terugweg vandaag vond ik het glad worden en schoof ik toch een paar keer behoorlijk de weg over. Daarbij kreeg ik mijn autootje nauwelijks geparkeerd en vrees ik dat ik morgen ook niet uit mijn parkeerplekje kom. Ik weet dus nog niet wat ik morgen doe; ik rijd ongeveer 40 km naar mijn werk.

Voor de duidelijkheid: hier ligt meer dan 30 cm en sneeuwt het nog steeds. Er wordt flink gestrooid en geschoven, maar de wagens kunnen er niet tegenop en er heeft zich op veel plekken een mooi laagje ijs gevormd.

Heerlijk deze chaos :D

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78516
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:51

Hier begint het nu weer te sneeuwen, tijd om boeltje te pakken en naar huis te gaan, en vanuit daar verder te werken. Gelukkig hebben wij die mogelijkheid wel.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:51

Ik ben op zich wel van mening dat het voor iedereen handig zou zijn als ze een maaltje in de vriezer hebben :) Je kunt ook ziek worden tenslotte.

danzzz
Berichten: 1452
Geregistreerd: 18-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:53

HorseTopShop schreef:
danzzz schreef:
En wie gaat het dan doen als je uitgeschakeld bent?


Zoals ik al zei: Dan doet mijn zusje het. En als wij beide uitgeschakeld zijn, doet mijn moeder het. (Wij regelen het nu ook al met zijn drieën) En als wij alle drie uitgeschakeld zijn kan een goede vriendin van me het doen.

Dat is wat ik bedoel met dat je niet zomaar ergens vanuit kan gaan.

en wie doet het in de situatie dat het niet verstandig is om je op de weg te begeven?

nicole_floor

Berichten: 3251
Geregistreerd: 12-05-09
Woonplaats: Lettele

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:55

Ik ben ook gewoon gegaan, maar iedereen is daarna om 2 uur naar huis gestuurd, vanwege code rood. Ik loop stage op een diergeneeskundig lab, dus dit kun je niet thuis doen en de boeren willen ook graag snel hun uitslag.

Kabayo

Berichten: 14003
Geregistreerd: 30-05-12
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:55

Dannzzz zoals vanavond? Ik ben net thuis. Hier ligt zeker 10 cm . Kom ook van mijn paard

Was prima te doen zoals ik zei. Maar met zomerbanden heb je sowieso een probleem (ook onverstandig in de winter)

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:56

Magrathea schreef:
Ik ben op zich wel van mening dat het voor iedereen handig zou zijn als ze een maaltje in de vriezer hebben :) Je kunt ook ziek worden tenslotte.


Helemaal geen gek idee hoor. Wij hebben altijd 4 grote honden gehad welke Barf eten (aten). Hiervoor had ik veel vriesruimte nodig en heb 2 gigantisch grote vrieskisten daarvoor gekocht. Nu met nog 1 hond koop ik groter in, maar krijg ik nooit die 2 kisten vol.
Dit houd in dat ik nu bijvoorbeeld niet zomaar een zak diepvries patat koop, maar gelijk een gigantische zak. Evenals vlees etc. Voorraadjes inslaan is geen enkel probleem.
Ik werk 6 dagen in de week en heb daarom niet altijd de mogelijkheid (of zin :D ) om boodschappen te doen.
Altijd wat te eten hier :D

HorseTopShop

Berichten: 7731
Geregistreerd: 28-06-05
Woonplaats: Hellevoetsluis (Nieuwenhoorn)

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 20:59

danzzz schreef:
HorseTopShop schreef:

Zoals ik al zei: Dan doet mijn zusje het. En als wij beide uitgeschakeld zijn, doet mijn moeder het. (Wij regelen het nu ook al met zijn drieën) En als wij alle drie uitgeschakeld zijn kan een goede vriendin van me het doen.

Dat is wat ik bedoel met dat je niet zomaar ergens vanuit kan gaan.

en wie doet het in de situatie dat het niet verstandig is om je op de weg te begeven?


Niet dat ik je verantwoording schuldig bent, maar dan doet mijn moeder het. (Net als vandaag) Zij woont op loopafstand. Normaal 10 minuutjes lopen, vandaag heeft ze er 20 minuten over gedaan. :D

Coby
Moderator Informatief
May the horse be with you!
The one and only

Berichten: 15456
Geregistreerd: 01-07-03
Woonplaats: Jubbega

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:01

Moderatoropmerking:
Al meerdere keren benoemd in dit topic dat de weersomstandigheden in Nederland op dit moment sterk van elkaar verschillen. Houd hier rekening mee. Een discussie van een flink aantal berichten over paarden wel of niet zonder toezicht laten staan etc kan interessant zijn maar is in deze al uitvoerig besproken.

Silly_Woman

Berichten: 1665
Geregistreerd: 27-10-04
Woonplaats: In het mooie Brabant!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:02

danzzz schreef:
Ja, want als je het goed geregeld hebt dan heb je toezicht bij de paarden, als ze niet aan huis staan, en dan zou je die heel vriendelijk kunnen vragen wat water en hooi te geven, ook paarden gaan heus niet dood van een dag geen aandacht, en ja (o o o, hier ga ik veel commentaar op krijgen) ook een dag op stal blijven is geen drama. Paarden overleven dag dagje heus, echt, houden ze geen trauma aan over.

Als jij nou dit dagje thuis blijft, blijf je heel. Als dit dagje al een probleem is, hoe moet dat dan in hemelsnaam op lange termijn als jij in de kreukels ligt omdat jouw auto een eigen leven ging leiden of die van iemand anders, en je alsnog niet bij je paarden aan bent gekomen??

Silly_Woman schreef:
Oh jeej, dus omdat onze paarden op een eigen stuk land staan welke niet aan huis ligt. Waar wij zelf de verzorging doen. Hebben wij het dus niet goed geregeld? :=

Die aandacht maak ik mij geen zorgen over. Maar het feit dat ze toch echt heel graag eten krijgen, maakt het best lastig.
Kan moeilijk tegen de paardjes zeggen;
“Hè t sneeuwt! Weet je dat kleine kastje onder die speciekuip achter dat draadje. Daar zit het stroomknopje. Als je dat uit zet, kan je zelf je hooi pakken van de kar onder het zeil vandaan. En dan wel netjes in de slowfeeders doen! Oh! En vergeet het water niet.” _O-

Het was niet zo van rij maar 120, gaat prima! Maar als je rustig reed, ging het best met alle sneeuw/ijzel.
En onze wei zag er zo uit:
[ [url=m/tsiQgz.jpg]Afbeelding[/url] ]

danzzz schreef:
Yep, want wie gaat het doen als jij om een andere reden echt niet kan? Ik vind het trouwens (geheel off topic) best bizar dat je in deze tijden nog je paard onbeheerd laat staan, maar goed dat is voor iedereen zelf te bepalen


Mijn vriend, m’n schoonouders en als er nood aan de man is, heb ik genoeg paardenvrienden die weten hoe ze paarden hooi en water geven.

Wij hebben een goede sociale controle bij ons in de straat, en een hoog groot hek met een goed slot er om.
En het scheelt dat onze paardjes niet de makkelijkste voor mensen die ze niet kennen.

Maar dank voor je input, ik zal er compleet niets mee doen O:)
Ik neem het risico op de weg wel =:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 21:02

Kabayo schreef:
Dannzzz zoals vanavond? Ik ben net thuis. Hier ligt zeker 10 cm . Kom ook van mijn paard

Was prima te doen zoals ik zei. Maar met zomerbanden heb je sowieso een probleem (ook onverstandig in de winter)

Heb nergens last van met mijn zomerbandjes. Gewoon rustig aan doen. Vrijdagavond hele n36 afgereden met sneeuw.

Rustig aan doen. Genoeg afstand houden en er voor gezorgd dat ik weinig hoefde te remmen.