Het perfecte waterflesje?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Britt

Berichten: 18893
Geregistreerd: 18-04-04

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:33

Dat wilde ik ook net voorstellen! Die dingen zijn speciaal gemaakt om overal bij te komen, ik vind ze ideaal.

Schemerdier

Berichten: 5891
Geregistreerd: 18-07-08
Woonplaats: Belgiƫ

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:34

Oh dat kende ik niet! Ik zal er eens naar kijken :)

Vera12_10

Berichten: 123
Geregistreerd: 15-09-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:47


EedihcrO

Berichten: 786
Geregistreerd: 12-04-15
Woonplaats: Rijen

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:48

Hier ook de flessen van Contigo. Ideaal. Ik heb er 2 van deze: https://www.waterflessenwinkel.nl/produ ... les-750ml/.
Je kunt ze met een knop met 1 hand bedienen zonder dat hij open moet, dus ook in de auto erg makkelijk. Hoef je niet perse te draaien. En nog nooit gelekt ook.

Als je Dopper naar Dopper (plastic) smaakt kunt je hem een nacht laten weken met een oplossing van azijn (of baking soda) en water erin. Daarna goed uitspoelen en dan is de smaak eruit. Vaak komt die smaak erin door de vaatwasser. Ik was mijn flessen met de hand af, idd met een Flessenborstel. En dan goed uitspoelen voor je hem opnieuw gebruikt. Als je hem niet gebruikt, ook nooit met de dop erop bewaren.

MarlindeRooz
Correspondent

Berichten: 33816
Geregistreerd: 27-02-10
Woonplaats: Apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:49

Lau schreef:
Na aanleiding van dit topic heb ik deze fles gekocht.

[ [url=m/t703qA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na-aper. :roll:

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:49

Ik heb de equa net even afgewassen en gevuld. En hij drinkt heel fijn, ligt ook fijn in de hand. En is ook best licht ondanks dat het glas is.

Lau

Berichten: 16676
Geregistreerd: 03-11-09
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:50

MarlindeRooz schreef:
Lau schreef:
Na aanleiding van dit topic heb ik deze fles gekocht.

[ [url=m/t703qA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Na-aper. :roll:


We hebben gewoon goede smaak :o

Lobke1998

Berichten: 300
Geregistreerd: 09-11-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-17 19:56

Ik gebruik gewoon de plastic flessen waar onze 'raak' aanmaak in heeft gezeten.
Deze zijn 1 Liter, goedkoop en iedere week heb je een schone :D

Gebruik deze al een paar jaar en ze hebben nog nooit gelekt, vind ze ideaal!

Hutcherson

Berichten: 7363
Geregistreerd: 21-07-13
Woonplaats: --

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:44

Chiave schreef:
RoyceMack schreef:
De flessen van ikea zijn prima. Er kan zelfs prik in!
Ik heb er al 5 versleten geloof ik. Er kan 600 ml in, met een goede dop die goed sluit. Ik doe hem gewoon in mijn leren werktas met mijn clientdossiers die super belangrijk zijn.


Misschien een vreemde vraag, maar op welke manier heb je ze versleten? ;) Gaan ze op op den duur? En waardoor? Hoe lang heb je ze?


Nou, ik drink vrij veel ijsthee. Echt iets wat veel aanslag geeft (ook op je tanden bijvoorbeeld) maar dus ook op de fles. Gaf beetje bruinige aanslag en dat vond ik vies. Dus gooi ik t ding weg.
Als je veel water/limo of iets transparants drinkt gaan ze voor altijd mee. Dop zit een plastic afsluit ring in je die heel simpel eruit kunt halen en wassen. Vaatwasserbestendig. Ik heb die dingen al jaren. Ideaal. Nooit gelekt

khirshanta

Berichten: 7565
Geregistreerd: 28-08-06

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-17 20:48

Ja, beetje dom wellicht, maar mijn sistema kan ook alcohol houdende dranken prima aan, en gaat daarna ook niet lekken. Rubbers blijven prima. Vandaag een tweede gekocht. Ik, als 'flesjesfetishist' blijf bij de sistema trio!

Noukie22

Berichten: 280
Geregistreerd: 03-07-11
Woonplaats: Wijchen

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-17 12:25

De rvs flesjes van Mizu zijn ook erg fijn :) Lekken niet, erg makkelijk schoon te maken en in leuke kleurtjes!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:22

Heeft iemand ervaringen met de glazen dopper?

Captain

Berichten: 21393
Geregistreerd: 15-10-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:24

brokjes schreef:
Heeft iemand ervaringen met de glazen dopper?


Ja ik. :D Inmiddels al gerecycled naar een ander glazen object gok ik. :')

Nee hoor, fijn ding. Maar toen hij viel was hij natuurlijk kapot.

Anoniem

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 15:25

:+

Ja dat is wel het risico. En gaat sowieso gebeuren, ik ben vrij onhandig.
Twijfel of ik de plastic, aluminium of glazen neem.

JustMe8484
Berichten: 1947
Geregistreerd: 22-11-10
Woonplaats: Gelderland

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:26

Wij hebben die van aluminium/staal al een jaar of 4 a 5 en ik ben er nog steeds erg blij mee.

Druif_01

Berichten: 8838
Geregistreerd: 04-11-01

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:35

Het leed dat een drinkfles heet...ik heb ook een lange zoektocht gehad, maar wilde er perse eentje hebben zonder schroefdop, omdat ik hem met 1 hand wilde kunnen gebruiken ivm mijn vorige werk. We hadden eerst een Camelbak, heel tevreden over geweest tot hij begon te lekken en dit, ook met nieuwe doppen, niet verbeterde. Nu hebben we al enkele maanden een Bodhi Tree. Dat ding is werkelijk geweldig! Lekt niet en er kan 650ml in. Je hebt ze geloof ik ook in een liter variant.

Afbeelding

Lisa_22
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:46

Ik heb ook mindere ervaringen met doppers. Ik ben nu al een tijdje erg tevreden met mijn klean kanteen fles! Ik wilde er een die in mijn zadeltas paste voor tijdens buitenritten en vind de sportdop erg handig! Je hebt ze in verschillende formaten.

https://www.puurenfit.nl/89078-large_de ... rt-cap.jpg

Druif die van jou ziet er ook handig uit!

ryukapple

Berichten: 1780
Geregistreerd: 06-11-12
Woonplaats: Raalte

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 16:53

Hier ook nog steeds opzoek naar een goede fles. Hier thuis twee doppers maar beide lekken al vanaf het begin op het witte deel (dus niet de dop). Dus als je een slok wil nemen lekken ze. Zit nu te denken aan een vles van chilly zodat mijn water ook lekker koud blijft. Maar lees ff mee voor meer ervaringen

Rosje8
Berichten: 292
Geregistreerd: 30-08-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:12

Lisa_22 schreef:
Ik heb ook mindere ervaringen met doppers. Ik ben nu al een tijdje erg tevreden met mijn klean kanteen fles! Ik wilde er een die in mijn zadeltas paste voor tijdens buitenritten en vind de sportdop erg handig! Je hebt ze in verschillende formaten.

https://www.puurenfit.nl/89078-large_de ... rt-cap.jpg

Druif die van jou ziet er ook handig uit!


hier staat bij lekbestendig, niet lekdicht (ik gok door de sporttuit).

https://www.bever.nl/p/klean-kanteen-th ... olour=4325

Deze heb ik zelf niet , maar leek mij heel prettig!

Dreamybol

Berichten: 4241
Geregistreerd: 13-09-05
Woonplaats: NL

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 17:22

Mijn zus raadde mij de fles van waterdrop aan. De stalen houdt koud of warm en dat leek me met het oog op de zomer wel wat. Zij had hem gevuld met thee mee met haar sneeuwwandelingen en dat werkte in elk geval goed. Door haar kreeg ik ook een tientje korting, dus dat vond ik wel mooi meegenomen. :+
Maar goed, hij is vandaag gearriveerd, dus weet nog niet of het mij ook bevalt.

Exitium

Berichten: 7152
Geregistreerd: 03-04-13
Woonplaats: Zuilichem

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 22:37

JustMe8484 schreef:
Wij hebben die van aluminium/staal al een jaar of 4 a 5 en ik ben er nog steeds erg blij mee.

Hier ook de RVS versie en ook heel blij mee. Heb er twee van 800ml, inmiddels een goeie twee jaar in gebruik, en nul last van lekken tot dusver. Dingen staan soms rechtop en liggen ook regelmatig op de bank, dus in alle standen.

Lisa_22
Berichten: 341
Geregistreerd: 26-04-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:43

Rosje8 schreef:
Lisa_22 schreef:
Ik heb ook mindere ervaringen met doppers. Ik ben nu al een tijdje erg tevreden met mijn klean kanteen fles! Ik wilde er een die in mijn zadeltas paste voor tijdens buitenritten en vind de sportdop erg handig! Je hebt ze in verschillende formaten.

https://www.puurenfit.nl/89078-large_de ... rt-cap.jpg

Druif die van jou ziet er ook handig uit!


hier staat bij lekbestendig, niet lekdicht (ik gok door de sporttuit).

https://www.bever.nl/p/klean-kanteen-th ... olour=4325

Deze heb ik zelf niet , maar leek mij heel prettig!


Ja klopt! De sportdop lekt af en toe een paar druppels maar de medewerker van de kampeerzaak zei dat het met de normale dop wel lekdicht was! Ik vind m zelf heel fijn, makkelijk schoon te maken en in de zomer blijft je water heerlijk koud.

xoranlover

Berichten: 6604
Geregistreerd: 29-10-06
Woonplaats: Limboland

Re: Het perfecte waterflesje?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-21 23:49

Ik heb een flaske. 750 ml of 1 liter hebben ze. Houd drinken goed koud of warm de hele dag. Gemakkelijk schoon te maken en in verschillende kleuren. Wel wat duurder maar super fijne fles vind ik dat. Vriendlief vind ze ook fijn.

Marcella

Berichten: 36753
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 00:28

Goede tip ga ook eens kijken voor een flessenreiniger.

Maar ook op zoek naar een nieuw flesje. Moet geschikt zijn voor verdun siroop of eigen gemaakte fruitsappen (drink ik ook verdund). Moet geschikt zijn om mee te nemen in de koffer van de scooter en tegen een stootje kunnen.

ToosxHorses
Berichten: 134
Geregistreerd: 19-10-13
Woonplaats: Belgiƫ

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 03:39

Ik vind Dopper echt geweldig! Enige drinkbus die ik met plezier meeneem. Van lekken heb ik geen last, tenzij ik zelf vergeet om de dop er goed op te draaien. Zit altijd samen in dezelfde ruimte als mijn laptop en tot nu toe geen problemen mee gehad. Gebruik 'm ondertussen toch ook al bijna 2 jaar. Pluspunt is dat ie ook gewoon mee in de vaatwasser kan en degelijk wordt schoongemaakt door middel van de verschillende onderdelen waaruit een Dopper bestaat.