EEG lenen? Help?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

EEG lenen? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 09:25

Hoi! :) Ik weet niet of dit goed staat.

Voor een project voor mijn studie ben ik bezig met een opdracht waarin je een routine die te maken heeft met een transactie moet vinden, en deze vervolgens moet doorbreken mbv technologie.

Mijn gekozen onderwerp is dagdromen, waarbij in het heel erg kort mijn inzicht is dat alleen de dagdromer zelf zijn dagdroom beleeft. Dat wil ik doorbreken; de dagdroom "publiek" maken. Ik zoek naar een weg om op de één of andere manier de hersenactiviteit op verschillende plekken in de hersenen te registreren, en hieruit een beeld te vormen. Het letterlijke concept zou zijn: Een ander zijn gedachten voor je zien als een soort van film. Dit is uiteraard nog niet mogelijk, maar op een wat simpelere manier kan dit wellicht wél. Kan ik op de één of andere manier bijvoorbeeld mijn eigen hersenactiviteit meten, om er vervolgens door middel van programmeren beelden aan te koppelen die zichtbaar zijn voor anderen? Het hoeft niet gelijk om een gedachte te gaan; Ik zou in dit beginstadium ook kunnen werken met bijvoorbeeld emoties of acties. Dan heb ik zelf bijvoorbeeld de EEG op m'n hoofd, en dan ziet de ander door een VR bril bijvoorbeeld een bos als ik blij ben, en vuur als ik boos ben (om maar wat uit de lucht te grijpen). Ik heb al wat onderzoek gedaan naar verschillende instrumenten die de hersenactiviteit meten, waarbij ik tot de conclusie kwam dat een EEG relevant zou zijn voor dit project.

Ik heb al meerdere neurologische afdelingen van ziekenhuizen gemaild en ook al wat onderzoekscentra, echter nog zonder resultaat, helaas. Mijn vraag dus aan jullie: Is er iemand hier op bokt die beschikking heeft tot een EEG, mij erover zou kunnen vertellen, en waarmee ik dit project kan doen (of iemand kent die dit wil)? De deadline is net voor de kerstvakantie, dus ik begin een beetje wanhopig te worden... :')

BartVB
Eigenaar

Re: EEG lenen? Help?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 11:23

Erg brede vraag dit :)

Heb je hier iets aan?
https://github.com/evsc/eegOSCworkshop

Dat zijn op consumenten gerichte EEG-monitors waarvan je de data zelf kan lezen/bewerken/transformeren. O.a. Muse heeft ook een eigen SDK, als ik me niet vergis stimuleren/sponsoren ze de ontwikkeling van applicaties/onderzoek/toepassingen ook.

Maar klinkt als een pittig project. Als je alles af wil hebben voor de kerstvakantie dan hoop ik dat je een top-programmeur bent :=

ƃuılıǝɔ ǝɥʇ uo ƃuıɔuɐp ǝɹ,ǝʍ uǝɥʍ 'ƃuılǝǝɟ ɐ ʇɐɥʍ ɥo
"Als je niets te verbergen hebt, ben je een Ozosnelle paashaas" - Loesje

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:42

Dankjewel! :) Ik ga er even een kijkje nemen! :)

En inderdaad flink pittig... zelf heb ik op de middelbare school een paar jaar digitale media gehad. Echter heb ik toen mijn broer (die softwareontwikkelaar is) all m'n projecten laten maken... :') Ik ga contact opnemen met een oud docente van me en broer lief aankijken of hij kan helpen. Uiteraard wil ik dit zelf doen, maar wel met wat hulp.

Het lijkt me niet heel moeilijk om een klein programmetje te schrijven waarbij er een 3dbeeld (wat ik al getekend heb in photoshop) wordt getoond wanneer er op een bepaalde plek activiteit is. Maar daar zal ik me dan vast wel op verkijken.

MuizJarig
Moderator Algemeen2
No worries, be happy!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 13:53

Pfff wat een klus, en dan voor de kerstvakantie nog :wow:
Je zou het UMCU kunnen proberen, ik weet dat ze daar met een soortgelijk onderzoek bezig zijn maar dan met MRI. Eventueel kan ik wat rondspitten voor en mailadress

When life gives you kerstmuts, santa back. Koudwatervrees :brr: [AR-ITP] Terug in de tijd met Granaat.
:D

MacavityL

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:02

"And sometimes I think the people to feel saddest for are people who once knew what profoundness was, but who lost or became numb to the sensation of wonder -- people who closed the doors that lead us into the secret world"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:03

Dankjewel! :D Allemaal hele goede tips! :)

SimoneeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:07

Pfoe dat is zeker een flinke klus. Vraag me ook af of dit haalbaar gaat zijn, in zo'n korte tijd, zeker omdat EEG erg ingewikkeld is.

Desondanks klinkt het wel erg interessant, en ben dus benieuwd naar eventuele uitkomsten! Dus als je meer weet/gedaan hebt, post dat hier vooral, ik volg even! :D

[o]
    "When I’m 80 years old and sitting in my rocking chair, I’ll be reading Harry Potter. And my family will say to me, “After all this time?” And I will say, “Always." ~ Alan Rickman
    "To blow it up? Boom?" "BOOM!"

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-17 16:13

Ik zal jullie op de hoogte houden! :) M'n docenten zijn in ieder geval erg enthousiast over het concept, maar nu de uitwerking nog. :+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie