Voor een project voor mijn studie ben ik bezig met een opdracht waarin je een routine die te maken heeft met een transactie moet vinden, en deze vervolgens moet doorbreken mbv technologie.
Mijn gekozen onderwerp is dagdromen, waarbij in het heel erg kort mijn inzicht is dat alleen de dagdromer zelf zijn dagdroom beleeft. Dat wil ik doorbreken; de dagdroom "publiek" maken. Ik zoek naar een weg om op de één of andere manier de hersenactiviteit op verschillende plekken in de hersenen te registreren, en hieruit een beeld te vormen. Het letterlijke concept zou zijn: Een ander zijn gedachten voor je zien als een soort van film. Dit is uiteraard nog niet mogelijk, maar op een wat simpelere manier kan dit wellicht wél. Kan ik op de één of andere manier bijvoorbeeld mijn eigen hersenactiviteit meten, om er vervolgens door middel van programmeren beelden aan te koppelen die zichtbaar zijn voor anderen? Het hoeft niet gelijk om een gedachte te gaan; Ik zou in dit beginstadium ook kunnen werken met bijvoorbeeld emoties of acties. Dan heb ik zelf bijvoorbeeld de EEG op m'n hoofd, en dan ziet de ander door een VR bril bijvoorbeeld een bos als ik blij ben, en vuur als ik boos ben (om maar wat uit de lucht te grijpen). Ik heb al wat onderzoek gedaan naar verschillende instrumenten die de hersenactiviteit meten, waarbij ik tot de conclusie kwam dat een EEG relevant zou zijn voor dit project.
Ik heb al meerdere neurologische afdelingen van ziekenhuizen gemaild en ook al wat onderzoekscentra, echter nog zonder resultaat, helaas. Mijn vraag dus aan jullie: Is er iemand hier op bokt die beschikking heeft tot een EEG, mij erover zou kunnen vertellen, en waarmee ik dit project kan doen (of iemand kent die dit wil)? De deadline is net voor de kerstvakantie, dus ik begin een beetje wanhopig te worden...