Stofzuiger met of zonder zak?

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

Kwanyin

Stofzuiger met of zonder zak?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 22:00

Hallo allemaal,

Onze stofzuiger heeft nu toch echt de geest gegeven. Tijd voor een nieuwe dus!
Ik was benieuwd wat jullie ervaringen zijn met stofzuigers zonder zak? Zijn die qua kwaliteit even goed (of misschien beter) dan stofzuigers met zak, en gebruiksgemak? Of zit er weinig verschil tussen?

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Granoek
Blogger

Re: Stofzuiger met of zonder zak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:01

Altijd zonder zak, heb dat ding nog steeds niet kapot gekregen :+

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:04

Ik had een zonder zak. Heel tevreden over. Maar toen kregen we een hond. En toen die ging ruien hield de stofzuiger het niet meer bij. Ik heb nu een met zak gekocht voor onder.
De zonder zak mag boven nog dienst doen.

[o]

Letsdunit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:05

Zonder zak, ik heb een dyson, was even slikken bij het afrekenen. Maar zou nooit meer anders willen.
Ik zuig er alles mee op.

[o] [o] [o]

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:06

Ik heb een zakloze van philips en die bevalt hier super. Is iets aantrekkelijker geprijsd dan de dyson, dat kon ik echt niet verantwoorden voor mezelf

T 18-11-15 <3 A 9-8-19 <3
http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-11-17 22:17

Oh ja wij hebben wel een kat. Wel geen die een hele berg verliest maar je hebt uiteraard wel eens plekken met wat haren. Weet niet of het uitmaakt.

I used to walk in a room full of people and wonder if they liked me.
Now I look around and wonder if I like them.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:18

Ik heb er 2 :D

http://www.LiselotKamphuis.nl FOTOGRAAF: Bruiloften, Newborn, Cake-smash, Bohemian en workshops!

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:20

Liselot schreef:
Ik heb er 2 :D

2 stofzuigers of 2 katten? :))

Ik heb mn zakloze stofzuiger gesloopt. Morgen met black friday maar even een nieuwe met zak kopen. Twijfel alleen tussen 2 die me sowieso een flink bedrag kosten. :+

Als de lat te hoog ligt, kun je er altijd nog onderdoor lopen.

Take my hand and we´ll make it - I swear.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:24

2 van die haarballen, dus beetje goede stofzuiger is dan wel nodig :j

Sannert

Kwanyin schreef:
Oh ja wij hebben wel een kat. Wel geen die een hele berg verliest maar je hebt uiteraard wel eens plekken met wat haren. Weet niet of het uitmaakt.

Ik heb een uit de kluiten gewassen Duitse herder kruising. Dus die kat zal wel meevallen in vergelijking. :D
De zakloze konden we 2 keer leegmaken per zuigbeurt. :=
Die met zak is nu ook al zo goed als vol na 3 weken. :=

[o]

wyoming

Ik heb vorig jaar een Dyson van mijn man gekregen, ben er nog steeds blij mee. Hiervoor een stofzuiger met zak, was ik ook altijd tevreden over maar sinds ik die Dyson heb, wil ik niks anders meer.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3
Voor altijd pijnloos grazen, geniet ervan lieve Nor 19-05-1993 / 13-06-2019 ik ga je missen, voor altijd in mijn hart ❤️

leestmee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:26

Ik heb een dirtdevil zakloos speciaal voor huisdieren.
Ding werkt perfect. Hij kost 65 euro ofzo

Smurf smurfer de smurf

Delphi2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:27

Wij hebben 2 zonder zak, boven een goedkopere dirt devil en beneden een dyson. We hebben twee honden en twee katten en paarden aan huis, dus er komt best wat zand, stof en haren mee naar binnen. Onze eerdere Dyson ging 9 jaar mee.

Kijk voor TREC instructrie en trainingen op onze website http://www.trec-training.nl

Hoefschoenmaatje, passervice voor hoefschoenen, stuur PB voor meer info

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:27

Wij hebben twee enorme honden die veel haar verliezen én wonen buitenaf. Dus veel haar en zand. Sinds kort een zakloze stofzuiger en het is een verademing. Scheelt ook zoveel in de kosten van stofzuigerzakken := . Wij stofzuigen minstens 2 keer per dag en legen de bak ongeveer eens in de twee dagen. Wij hebben wel een Miele, wat duurder maar zoveel fijner/beter met ons gebruiksdoel. :j

Alane

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:28

dyson, perfect met 6 katten en 2 honden.

Veel kennis is nog geen wijsheid. Wie zich verbeeldt de wijsheid gevonden te hebben, is een dwaas.
Ruzie begint nooit met de eerste zin. Ruzie begint altijd met het antwoord
Communiceren: Zo dicht mogelijk langs elkaar heen praten

snorkel1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:40

Hier ook zakloos Hier voor een lg nu een servin van de aldi en die doet tot op heden zijn werk bn aan het sparen voor een dayson maar vind ze gruwelijk duur

Twan 26-11-2013
Luuk 17-8-2015

De sint kwam met de stoomtrein ozosnel na Nederland waar malle pietje kado tjes strooit langs elke kant

lizy29

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-17 22:43

Hier een boerderij (dus modder, zand etc), houtkachel, 2 honden en 2 katten en na onze dyson inmiddels een zakloze Miele stofzuiger. Heerlijk ding die iedere dag weer met gemak alles netjes opzuigt. Ideaal voor een huishouden waar ook nog twee kleine kinderen in wonen.

Overigens vind ik onze Miele fijner dan de Dyson. Minder herrie en een langer snoer.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:32

toevallig gisteren overgestapt naar een miele zonder zak, tot nu toe zeer tevreden, filter systeem reinigt zichzelf dus de zuigkracht blijf goed zolang je de bak leegt! :)
Kost alleen wel wat.

<3

Napie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:36

Ik vind alleen het legen van de zakloze stofzuigen een crime. Stof vliegt om je oren. Vooral als ik het filter uit moet kloppen in de kliko. Hij zuigt goed maar ik weet niet of ik wel weer een zakloze zou aanschaffen

1090 goedgekeurde kilometers in de mendurance. Powershet

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 12:55

Ik heb er een zonder zak gehad, maar ik vond het legen daarvan een heel gedoe waarbij het stof weer vrolijk alle kanten opspringt en idd, dat filter moest ik eigenlijk met de stofzuiger goed schoonmaken, alleen dat gaat niet, want zonder filter werkt de stofzuiger niet :+
Hebben er nu weer 1 met zak en dat is een kwestie van klep open, zak eruit en hup in de kliko, nieuwe zak erin en klaar.
Stuk makkelijker vind ik.

Wij hebben nu een Siemens en die is heel stil en heel veel zuigkracht.

Nee voor mij geen zakloze stofzuiger meer.

/3 Jip en Elmo mijn hemel op aarde, Duvel en Estor mijn stars in heaven /3
Om vreugde te kunnen vermenigvuldigen, moet men haar delen
Je kunt de richting van de wind niet veranderen, wél de stand van de zeilen.

wyoming

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:36

Bij mijn Dyson heb ik geen filter meer om schoon te maken. En het legen vind ik eigenlijk ook geen probleem, stop hem in de prullenbak, maak hem open en hij is leeg en dan sluit ik hem weer. Geen last van stof dat weer overal heen gaat.

<3 30-07-2014 <3 12-06-2018 <3
Voor altijd pijnloos grazen, geniet ervan lieve Nor 19-05-1993 / 13-06-2019 ik ga je missen, voor altijd in mijn hart ❤️

belle_boef

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 14:52

Letsdunit schreef:
Zonder zak, ik heb een dyson, was even slikken bij het afrekenen. Maar zou nooit meer anders willen.
Ik zuig er alles mee op.

Dit en met 2 honden gooi ik hem elke week leeg. Kost he een vermogen aan zakken anders

Valerie_91

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:09

Wij hebben hier een dyson van ongeveer 8 jaar oud en die trekt het nog steeds, zonder zak. Wij hebben hier 2 honden rondlopen waarvan eentje langharig, dus er wordt hier veel gestofzuigd! Geen idee of ik de volgende stofzuiger terug een dyson ga nemen, ze zijn de laatste jaren enorm gestegen in prijs... Maar de volgende zal zowizo terug eentje zonder zak zijn! Genoeg ander merken die ook zonder zak werken

Melia

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:13

lizy29 schreef:
Hier een boerderij (dus modder, zand etc), houtkachel, 2 honden en 2 katten en na onze dyson inmiddels een zakloze Miele stofzuiger. Heerlijk ding die iedere dag weer met gemak alles netjes opzuigt. Ideaal voor een huishouden waar ook nog twee kleine kinderen in wonen.

Overigens vind ik onze Miele fijner dan de Dyson. Minder herrie en een langer snoer.

Wij hebben ook een Dyson aangezien Miele destijds geen zakloze stofzuiger had. Maar fijn dat ik dit weet, want mocht deze kapot gaan dan ga ik voor de Miele en idd ook de redenen wat jij noemt.
Ik vind onze Dyson niet handig in gebruik, een 'lomp' voetstuk en te kort voor mij (ben lang) en lastig mee te sleuren (valt snel om).

Zou sowieso voor een zakloze gaan.

Jennyj01

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-17 15:22

Ik heb een dyson en dus zonder zak. Juist met een huisdier is dat handig want met dat haar zit het allemaal zo vol. Ik heb ook de snoerloze dyson en ben daar ook fan van. Wat hier boven staat is wel waar. Als de dyson aan is, is het net of er een Boeing staat warm te draaien in je woonkamer. Maar goed dan horen de buren ook niet dat ik tijdens het stofzuigen heel vals met Dolly parton mee zing op de headset.