Ik heb ook al een topic op tweakers geopend, maar ik hoop hier de simpele vraag te kunnen stellen:
Wie gebruikt Photoshop of Lightroom op een Macbook Air en hoe bevalt dit?
Ik moet een nieuwe collegelaptop aanschaffen en mijn voorkeur gaat uit naar een Macbook Air. Daarnaast moet ik voor mijn werk simpele knip-en-plak bewerkingen uitvoeren wat ik het liefst via Photoshop doe. Daar kan ik dan gratis Lightroom bij krijgen wat mij ook wel leuk lijkt. Ik ben niet veeleisend, hoef echt niet het snelste van het snelste en gebruik de programma's dus niet intensief. Maar door alle tegenstrijdige informatie kom ik er niet uit of een Macbook Air gewoon het basiswerk kan leveren of niet.
Ik hoop dat er bokkers zijn die mij hier verder mee kunnen helpen! Alvast bedankt
Ik blijf het ook nu lastig vinden om het onderscheid te maken of jullie bedoelen ‘dan is ie trager en dat is minder fijn’ of ‘dan is hij zo traag, dat moet je niet willen..’. Want ik snap dat de Pro het beste is voor photoshop en Lightroom, maar ik ben met iets functionerends al tevreden..
maar ook de USB aansluiting denk ik bij een Pro echt te gaan missen. En dat ik op dit moment alleen internet en Word gebruik, en ik niet voor verschil wat ik zelf niet ga merken een betere laptop wil kopen. Vandaar mijn voorkeur voor een Air (evt. geupgrade naar 256 GB geheugen).
256 gb ligt eraan hoe je je geheugen gebruikt, als je veel met de cloud werkt of het wegschrijft op een harde schijf is 128 ook prima. Als je het enkel op de laptop opslaat zou ik idd eerder 256 aanbevelen. 

Dus voor mij bleef er weinig keuze over