(Ik weet niet zeker of het hier hoort, anders graag verplaatsen

Ik rij in een Renault Twingo uit 2012. Gekocht in 2015, toen zijn er nog 2 nieuwe banden op gelegd. Nu (+/- 50.000 km verder) zijn die aardig op en moeten er nieuwe banden op. De auto is van mijn ouders, maar ik rij er het meeste in en zal dan ook een groot deel van de banden meebetalen.
Nu komt de winter eraan, dus een logische keus zou winterbanden zijn. Die hebben we nog niet, maar voor een beetje goede zouden we inclusief montage 400 euro kwijt zijn en in het voorjaar weer ongeveer dat bedrag aan nieuwe zomerbanden. Dat vind ik nogal wat

Even ter informatie: er wordt ongeveer 25.000 km per jaar gereden met deze auto, hij rijdt op benzine (voor zover dat uitmaakt) en zowel stadsritten als snelweg (meeste ritten die gedaan worden gaan wel over de snelweg). De maximumsnelheid van de auto is volgens het boekje 166 km/u en de bandenmaat 175/65 R14 82T. We gaan met deze auto niet naar het buitenland. Mijn vraag is dus, is het met dit gebruik aan te raden all-season banden te nemen? Of slijten die heel veel sneller/heeft dat toch echt forse invloed op het weggedrag van de auto, of is dit al erg verbeterd? (Wij horen zoveel dat het verbetert is namelijk)
De banden kunnen we zelf wel opslaan (mochten we toch voor 2 setjes kiezen) maar even 2 setjes aftikken in 6 maanden tijd (800 euro dus, daarbij moet er ook nog onderhoudt uitgevoerd worden rond de tijd dat de zomerbanden er weer op moeten, dat zal ook snel 400-500 zijn, remschijven beginnen hun einde te zien) en dus 1.300 euro aan kosten in 6 maanden voor een auto als een Twingo, vond ik toch tamelijk veel