Ervaring gezocht droog/wastrommel

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
conejo

Berichten: 1413
Geregistreerd: 07-03-06
Woonplaats: Bennekom

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:17

Tieme schreef:
fjordjes schreef:
Jeetje 7/8 uur over wassen en drogen vind ik erg lang. Zolang duurt het bij mij niet met twee apparaten.


In die tijd was EN droog ik minimaal 5 wassen :\


Ik heb dat nooit gered hier kan ik de droger en wasmachine niet tegelijk draaien en er voor deed ik de was bij mijn schoonvader in de droger is wel het huis er naast maar met 2 kleine kinderen niet handig. Dus voor mij en misschien andere ook wel een ideale oplossing. Ik was nu veel vaker dan voorheen. En lukt mij nu wel om de wasmand leeg te wassen in het weekend. Dus zoals ik al eerder zij. Is het per persoon verschillen of het fijb is 2 in 1 od 2 losse.

Anoniem

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:24

Wij hebben een was/droog combi. Ik vind het echt heerlijk! Ik gooi lang niet alles in de droger hoor, maar m'n lakens, handdoeken etc gaan lekker het was+droogprogramma in. Die kan ik dan 's avonds aanzetten, voor ik ga slapen en 's morgens kan ik dan een was aanzetten die ik alleen 's middags op hoef te hangen. Anders krijg ik echt de was niet op tijd weg (lees; kind die eten als een soort kunstzinnig project ziet).

liedje89
Berichten: 7159
Geregistreerd: 09-05-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 15:30

Het hangt denk ik een beetje van je situatie af. Ik heb geen plek voor een losse droger en ook heel weinig plek om mijn was uit te hangen. Maar ik doe niet bijster veel was in mijn eentje dus dat de machine wat langer bezig is is voor mij geen probleem. Ik ben daarom heel blij met mijn combi.
Maar ik heb toch wel het idee dat vooral het droog resultaat een enkele keer wat minder is dan met twee losse machines, ik moet m wel een enkele keer nog weer een half uurtje extra aanzetten, vooral met lakens die wel eens verfrommeld raken. Je moet de pluizen wel even handmatig uit de trommel vissen voor je na het drogen een zwarte was draait, meer kleine probleempjes dan dat het echt niet werkt maar wel gewoon iets minder handig.
Als je net zo makkelijk twee losse machines kan nemen zou ik daar wel voor kiezen maar heb je anders geen droger of kan die toch niet gelijk draaien dan vind ik een combinatie wel echt een uitkomst.

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:51

Tieme schreef:
fjordjes schreef:
Jeetje 7/8 uur over wassen en drogen vind ik erg lang. Zolang duurt het bij mij niet met twee apparaten.


In die tijd was EN droog ik minimaal 5 wassen :\


Hoewel apparaten heb jij staan? Ik heb een wasmachine en droger uit het hogere Miele segment gehad maar die draaiden geen 5 wassen in 7/8 uur.

Suzanne F.

Berichten: 49405
Geregistreerd: 03-03-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 18:54

Nou programma van een uurtje en dan draait hij er toch wel 5 in die tijd.

Anoniem

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:01

Maar met alleen het wassen is het nog niet droog... dus 5 wassen in die tijd wassen en drogen vind ik erg optimistisch :=

ruitje

Berichten: 12362
Geregistreerd: 29-06-03

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:03

Ik heb de indesit combi, voor de 2e keer gekocht. De eerste ging 8 jaar mee, vind ik voor dat bedrag echt prima.

Nadeel is zoals eerder genoemd geen filter, daardoor gaat pluis wel eens op je kleding zitten.

Verder prima tevreden voor dat bedrag :)

Eulogy
Berichten: 5745
Geregistreerd: 21-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:08

Ik heb een Bosch Serie 6 en vind het echt een uitkomst. We hebben niet echt ruimte voor een aparte droger en ook niet veel ruimte om was te drogen (een appartement met 2 slaapkamers, ik ergerde me voorheen altijd dood aan dat rek) en we zijn ook maar met z'n tweeën dus zoveel hoeven we niet te wassen. Die van ons was wel aan de prijs maar dat was het waard, doet 3,5 uur over wassen en drogen en doet beide ook echt goed. Omdat ik dus niet hoef te wisselen gooien we er meestal 's avonds een was in en dan is het 's ochtends schoon en droog en hoef ik het niet eens meteen op te vouwen of op te bergen.

Edit: maar ik gooi ook bijna alles in de droger eigenlijk. Dat het dan sneller slijt oid neem ik voor lief, dat heb ik liever dan dat gedoe met spul ophangen. Alleen mijn sportkleding en sommige bloesjes haal ik er soms uit voor ik de droger aanzet.

Marije_jiplover

Berichten: 25367
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Ervaring gezocht droog/wastrommel

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:17

Wij hebben een combi van AEG.

Hiervoor hadden we 2 losse apparaten, maar we gebruiken de droger niet zo vaak. Ik wilde dus eigenlijk helemaal geen droger meer.
Mijn man vond helemaal zonder droger toch ook geen goed idee en daarom dus een combi gekocht.

Bevalt goed
Officieel zou het programma met katoen bonte was inclusief drogen 7 uur duren.
In de praktijk is die daar met max.3 uur mee klaar als ik onze bedden lakens erin heb zitten.

Ik vind het ideaal.

Tazzey
Berichten: 9521
Geregistreerd: 18-07-12
Woonplaats: Somewhere over the rainbow

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 19:30

Suzanne F. schreef:
Nou programma van een uurtje en dan draait hij er toch wel 5 in die tijd.


Wassen wel ja, drogen is een ander verhaal.

Ik heb momenteel, twee hoeslakens, een groot dekbedovertrek en vier kussenslopen erin zitten en hij is nu 3 uur en 10 minuten bezig met wassen en drogen en hij geeft aan dat hij over 5 minuten klaar is. Hij weegt zelf de was en stopt ook wanneer deze droog is.