Google Drive/Google Foto's experts hier?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

IngridM

Google Drive/Google Foto's experts hier?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-17 20:09

Ivm een mega crash van mijn externe harde schijf die niet meer te maken is 8)7 8)7 8)7 (mega veel foto's kwijt wat ik echt erg vind) ben ik gaan kijken naar wat nog op de gewone harde schijf stond en ik ben het op gaan slaan op Google Drive. Ruimte bijgekocht, dat is handig.

Nu bewaart mijn mobieltje ook alle foto's automatisch op Google foto's.
Beetje bekeken wat dat dan is/is en ook handig. Onbeperkte opslag tot 16mb per foto, is voldoende. Mochten foto's groter zijn/voor ander doel kan ik ze altijd op de Google Drive opslaan.

Maar.......ik kom er niet zo wijs uit wat nu het voordeel kan zijn om in Google Drive je foto's te laten zien uit je Google Foto's? Iemand hier die het nut daarvan weet?
Overigens heb ik die instelling uit staan maar ze blijven toch getoond worden in een aparte Google Foto's map. Mega irritant.

Andersom zal het nut zijn dat je de foto's uit Google Drive etc kunt bewerken in Google Foto's maar dat hoeft voor mij niet.

Wil soort van scheiding maken, alles voor juli 2015 op de Drive, en alles erna op Google Foto's maar geen idee of ik daar handig aan doe.

Overigens ben ik wel op een of andere manier ook foto's kwijtgeraakt van een vakantie. Werkelijk geen idee hoe dat gebeurd is.........grrrrrrrr