Ik fiets iedere dag van en naar het treinstation om naar de universiteit te gaan, en normaal gesproken was dit geen probleem.
Alleen heb ik dit wintersemester op maandag een voorlezing tot 19:45 en ben vaak pas om 20:30 op het station om naar huis te fietsen.
Ik heb er nu een hangslot aanhangen dat ik dan om de zadelstang rol als ik het niet gebruik. Heel handig, alleen kost het best wat tijd om dat ding los en vast te krijgen.
Vandaag was het voor de eerste keer raak, ik loop richting de fietsen en zie meteen een groepje van 15 hangjongvolwassenen staan. Je rook van een paar meter afstand al de alcohol, tabak, en wiet...
Ik zag de bui al hangen, dus ik heb zo snel mogelijk mijn fiets opengemaakt en ben weggefietst, en heb een stukje verderop pas alles gefatsoeneerd (slot wegbergen, lampen aan, tas goed op m'n rug, etc.)
Helaas was het nog steeds niet snel genoeg en hebben ze toch mijn fiets nog een paar seconden vast kunnen grijpen, inclusief opmerkingen als 'hey, hey schattig kleintje, hey... Hoe heet jij? Hey, hey... Waarom negeer je ons? Meisjeeeeee"

Dus mijn vraag aan jullie, kennen jullie een fietsslot dat én mijn fiets tegen diefstal beveiligd, maar toch snel los is in zulke gevallen?