Ik kan eindelijk concreet beginnen denken aan mijn nieuwe keuken! Dit heb ik lang uitgesteld omdat het nogal een hersenkraker is.
Een deur heb ik al dicht laten zetten met gryproc en wat ik dus eigenlijk wil bekomen is een mooie L-keuken.
Op de 'hoofdmuur' (die waar je tegenaan loopt zeg maar) komen onder- en bovenkasten met het standaard riedeltje van spoelbak, kookplaat etc. Nu echter de uitdaging, de plaats waar hij de hoek om gaat is de hoek geen 90 graden maar 80 (en aan de andere kant van de keuken dus 100).

Op papier ziet dit er als volgt uit:

Het is dus een hele uitdaging om hiervoor iets passend te vinden want het leuke van het verhaal is nog dat het binnen een beperkt budget moet blijven. Het voordeel is wel dat ik redelijk flexibel ben en het niet erg vind om een tijdje te kamperen. Het plan is om eerst met de onderkasten te beginnen (en hoge kasten eventueel) en daarna met de toestellen of bovenkasten zodat ik het allemaal wat bij elkaar kan sparen.
Ik was dus tot het idee gekomen om een gewone hoekkast van de ikea in de hoek te zetten en de hoge kasten ook in de andere hoek te laten beginnen. De 40cm die overblijft laten overbruggen door werkblad en dan een wijnrekje oid er in te maken.
Iets zoals dit:

Maar het lijkt met dat het als het er staat nogal een krom geheel wordt? De fronten onder en die van de hoge kasten worden het donkere walnoot van de IKEA en op de keukenplanner ziet dat er mooi uit maarja, alle hoeken zijn daar mooi netjes 90 graden. Andere mensen die ik sprak dachten een beetje scheve hoek maar 10 graden is echt veel. Als je hier een rechte kamer van wilt maken gaat dit echt over een flink aantal centimeters dat de kamer kleiner wordt.
Dus nu jullie inspiratie gevraagd want de mijne is zoek!
PS sorry voor de slechte kwaliteit van de foto's, het glaasje van mijn gsmcamera is kapot en tja voor de keuken leven we op budget