Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-17 13:34

Er zitten zoveel mensen met zoveel verschillende beroepen op Bokt...wie weet is er iemand thuis in deze materie :)

In ons huis zitten zowel de meterkast als het ISRA punt op een zeer ongelukkige plek.
En niet eens bij elkaar in de buurt ook :P

Het ISRA punt is ook echt in slechte staat en zou sowieso vervangen moeten worden door een nieuwe kabel.

Tevens willen we de meterkast opwaarderen zodat we wat wat meer de 21e eeuw in gaan zeg maar en in de keuken ook nog een inductieplaat aan kunnen sluiten ofzo ;)

Kortom: we willen een nieuwe meterkast. Op een andere plek in huis.
En dan meteen ook een nieuw ISRA punt naast / in de meterkast.

Nu heb ik via mijnaansluiting.nl bij zowel de elektra als telefoonbeheerder een offerte aangevraagd maar dat loopt dan natuurlijk altijd langs elkaar heen...

Nu heb ik van een door XS4ALL gestuurde monteur vernomen dat er ook "mannetjes" zijn die zo'n klus in 1 keer aan kunnen pakken. Dus 1 keer de tuin opengooien en dan zowel de elektra- als telefoonkabel "oppakken" en er een nieuw lijntje aan maken naar onze nieuw te installeren meterkast.

Maar hij wist ook niet welk bedrijf dat dan precies mag doen. Dus tja dat schoot niet echt op :P

Ik kan me voorstellen dat de beide beheerders er niet op zitten te wachten dat zomaar elke kneus aan hun kabels gaat zitten :P En vraag me af of er inderdaad bedrijven zijn die dit wel mogen en kunnen?

Ik zoek me rot online maar kom niks op het spoor waar ik mee verder kan.
Weten Bokkers misschien meer hierover? :)

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-17 16:43

dat zou toch wel via aansluitingen.nl moeten lopen. Maar eens bellen dan als het langs elkaar heen loopt. Die organisatie is destijds opgezet om zulke problemen te tackelen.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 09:11

Is dat zo?

Ik merk er niks anders aan dan dat je gewoon aangeeft wat je wilt en zij zoeken er jouw regio beheerder bij. Dus ik kreeg een aparte offerte van KPN en een aparte van Stedin en allebei zeggen ze al dat samen tegelijk de werkzaamheden plannen gedoemd is om te mislukken :P

Dus dan komt er eerst een groepje werklieden van de 1 alles opentrekken en dan een groepje van de ander... mij lijkt dat niet praktisch. Vooral ook omdat dan straks de 2e ploeg die de boel opentrekt, misschien de eerste kabel gaat beschadigen tijdens het weer open graven van het geheel :=

Er moet toch een bedrijf zijn die allebei die kabels tegelijk aan mag pakken....?

Ibbel

Berichten: 49173
Geregistreerd: 01-09-04
Woonplaats: West-Veluwe

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:19

Liggen beide kabels bij elkaar? Je kunt via https://www.kadaster.nl/klic-wion kijken of ze uberhaupt in één graafbeurt opengelegd kunnen worden.
Dan lijkt het me verder redelijk simpel: de eerste kabelbeheerder graaft open, de tweede kabelbeheerder gooit de geul weer dicht.

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 09:29

Zover ik begrijp willen ze dat niet doen, een kabel open laten liggen en daar kan ik me ook wel wat bij voorstellen :j

wyoming

Berichten: 2505
Geregistreerd: 14-07-03
Woonplaats: Soest

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 09:44

Kan het eerste bedrijf dat komt, niet meteen de andere kabel mee ingraven en dat het andere bedrijf zeg maar later komt aansluiten?

Of anders een buis mee laten ingraven? Zodat die andere kabel daar later doorheen kan?

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 09:50

Je zoiets hebben we ook al aan zitten denken inderdaad :j

Maargoed dan moet het 2e bedrijf toch nog een flink gat de diepte in hebben / maken om bij de hoofdkabel te kunnen natuurlijk.

Het is gewoon een berg onnodig werk en gedoe, zeker als zaken niet volgens planning zullen verlopen bijvoorbeeld en we zouden al die mogelijke ellende graag voor zijn door gewoon 1 bedrijf beide koppelingen in 1 keer te laten doen :)

De boel 1 keer open, 1 keer alle stroom en alles er af, 1 keer de boel aansluiten en in 1 keer alles dicht en niemand die er meer bij gaat lopen pielen en de boel kan beschadigen :)

Ik_is_Ik
Berichten: 345
Geregistreerd: 15-12-06
Woonplaats: Regio Flevo

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:05

Probleem voorgelegd bij mijn echtgenoot die met deze branche te maken heeft en hij oppert eens te informeren bij dit bedrijf: https://vangelder.com

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 10:29

Oh bedankt Miekje, wie weet is dat een aanknopingspunt!! _/-\o_

jazza
Berichten: 71
Geregistreerd: 04-06-12

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 10:40

Je kunt via aansluitingen.nl een gecombineerde aanvraag doen. Bij ons komt BAM Infra graven en elektra/gas aansluiten. LWM komt de wateraansluiting op dezelfde dag doen. BAM komt eind van de dag terug om alles dicht te gooien.

Wij hebben hier vooraf overleg over gehad met de werkplanner van onze elektra leverancier en die heeft dit verder geregeld. BAM is eerst komen schouwen. Daar zijn we zelf bij aanwezig geweest en hebben met hen de gemaakte afspraken gecheckt. Klopte helemaal.
Uitvoering binnenkort.. (blijft spannend )

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-10-17 10:42

Ja dat heb ik gedaan maar ik kreeg toch 2 aparte reacties zeg maar... dat vond ik ook zo jammer :/

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 21:16

hier deed 1 aannemer alle aansluitingen tegelijk. Helaas daarna nog 2x opgegraven door ziggo omdat er slecht gelast was in hun kabel. Uiteindelijk hebben zij een compleet nieuwe kabel gelegd vanaf de verdeelkast in de straat

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-10-17 09:32

Oei dat is ook balen Frankiej! Betrof dat een hele nieuwe woning waar alle aansluitingen voor klaargelegd moesten worden, of ook zoiets als hier, bij een bestaande woning?

Hier hebben ze een jaar of 7 geleden een lange sleuf voor ons huis langs gegraven om 1 en ander te vernieuwen voor Eneco. Daarbij hebben ze met het graafmachientje tot 2x toe de KPN kabel doorgehakt.... en wie weet hoe vaak ze hem nog geschampt hebben. Nu is het vaak met regen dat wij een slechte verbinding hebben -O-

miramii

Berichten: 1193
Geregistreerd: 26-09-14
Woonplaats: In een hutje op de hei

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 09:48

Bel BAM anders even, wie weet hebben zij een goede oplossing, ze hebben hier ongetwijfeld vaker mee te maken. Oh en samenwerken met andere bedrijven kan prima hoor, er moet alleen even duidelijk overlegd worden.

Mijn man kent wel een aantal bedrijven, vooral ZZP’ers, die dit doen, maar allemaal in midden NL. Heb je al eens kleine bedrijfjes in jouw regio benaderd?

Roodvos

Berichten: 6669
Geregistreerd: 03-04-04
Woonplaats: Op een bult SiO2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-10-17 10:15

Ik lees even mee. Ik wil tzt ook nog verbouwen, en ik heb TV in de woonkamer, telefoon boven, gas in de keuken en electra in de “meterkast” (wat er voor door moet gaan). Het zou best een soort van handig zijn als dat dan ook allemaal op 1 plek gegroepeerd wordt. Dus als je tzt de oplossing hier ook wil plaatsen?

Choiix
Berichten: 2266
Geregistreerd: 08-08-12

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 16:11

Als je slechte verbinding hebt met regen moet KPN dat oplossen, zit in InfraStructuur gedeelte. Alleen de door KPN aangestuurde bedrijven mogen werkzaamheden verrichten aan de inkomende NORM92 kabels. Overigens komt het vaak genoeg voor dat het Isra verplaatst wordt, als jij netjes dubbel afgeschermde kabel gebruikt is er niemand die moeilijk gaat doen (en dus netjes van die krimpdingen gebruiken en niet gaan solderen).

pmarena

Berichten: 48144
Geregistreerd: 09-02-02
Woonplaats: Onderste eiland van ZH

Re: Nieuw aansluitpunt van zowel elektra als ISRA door 1 bedrijf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-10-17 17:07

Nou er moet een nieuwe vertakking aan de hoofdkabel gemaakt worden volgens mij, of we zouden buiten onze vertakking op moeten pakken en die moeten verlengen en omleggen?

frankiej
Berichten: 4145
Geregistreerd: 02-06-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-10-17 18:40

pmarena schreef:
Oei dat is ook balen Frankiej! Betrof dat een hele nieuwe woning waar alle aansluitingen voor klaargelegd moesten worden, of ook zoiets als hier, bij een bestaande woning?

nieuwe woning op de plek waar een oude gestaan heeft. Tv kabel lag er dus al maar de las voor de verlenging was niet goed gemaakt en achteraf bleek de kabel in zijn geheel al slecht te zijn. Daarom hebben ze hem compleet vernieuwd. Tuin etc was nog niet klaar dus gaf niks.