Wasmachine ontploft

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

dwaallicht

Wasmachine ontploft

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-10-17 13:04

Beste bokkers,

Zojuist heeft mijn wasmachine voor de 2e keer de geest gegeven, incl. plof en rook uit de trommel }:0

Dit was een Samsung van 7 jaar oud (kennelijk kunnen ze het beter bij telefoons houden.)

Er gaat nu een nieuwe komen, want deze is niet meer te fixen. Het liefst zou ik een was/droog combinatie aanschaffen ivm weinig ruimte en veel was.

Helaas heb ik geen Miele-budget, anders was de keus al gemaakt.
Heeft er iemand een tip voor een fijne was/droogcombinatie tot max 600e?

Liefst een die wat langer meedraait dan 6/7 jaar..

BVD!

Liebeskind

Re: Wasmachine ontploft

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:09

Dit was een toevalstreffer, niet standaard Samsung. Je hebt gewoon pech gehad.
Ik heb een Daewoo en ben hier erg tevreden over.

Morpheus81

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:13

Ik ben al jaaaaaaaren heel blij met mijn LG in de genoemde prijsklasse. Gekocht bij de BCC, die komen hem ook keurig brengen, aansluiten en nemen de oude mee.

Inoterry

Ik zou zo snel niets weten maar ook voor mij geen Samsung meer. Het ding is nu 8 jaar oud en doet het nog wel maar ik durf geen was te draaien als ik niet thuis ben. Hij wil nogal eens hopeloos op hol slaan door de bijkeuken. Er is 2 keer een monteur bij geweest en die konden geen oorzaak vinden. Hij stond ook keurig waterpas op antislipmatten en nog maakte hij met regelmaat de omgeving onveilig. Nu doe ik al niet eens meer de moeite om hem precies waterpas terug te zetten en het is niet erger geworden.

silversomali

Ik heb een Hoover en op de 1 of andere manier gaat die al bijna 7 jaar mee (en heeft ook nog 4 verhuizingen overleefd) maar misschien hebben we gewoon geluk.

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:15

Ook wij zijn al ruim 11 jaar heel tevreden met onze LG wasmachine met 7 kg trommel.

Heb je al een droger? Wij hebben ook niet zoveel ruimte bij de wasmachine en droger, maar hebben dat opgelost door de droger bovenop de wasmachine te zetten.
Laatst bijgewerkt door Lay_D op 20-10-17 13:16, in het totaal 1 keer bewerkt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:15

Ik zou gaan voor een tweedehands miele. Wij hebben nu al een aantal keer een tweedehands miele wasmachine + droger gekocht voor 300-400€. Daarvan is er nog niets stuk en het werd allemaal schoon aangeleverd.

RSDICBS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:23

Hier ook heel slechte ervaring met Samsung wasmachines. De 1e was 2.5 jaar geleden en is op de dag nauwkeurig iedere 6 maand stuk gegaan. Iedere 6 maand een nieuwe printplaat en motor in gekomen. 6 maand geleden hebben we heisa gemaakt en na een hoop ergernis en heen en weer gebel en gemaild te hebben uiteindelijk een nieuwe machine aangeboden gekregen.. nou je raad het nooit! Vorige week is hij gerepareerd want na 6 maand gebruik stond hij vorige week ineen stil. Deed niets meer. Blijkt dat ook de rubbers van de trommel kapot zijn en die komen ze nog vervangen zodra de onderdelen binnen zijn.
De 1e machine die ik noem was een 12 kg machine en toevallig hebben mijn ouders datzelfde model en ook al iedere 6 maand een nieuwe printplaat en nieuwe motor in de machine.

Voor ons dus noooooit geen Samsung wasmachine weer.

Hiervoor hadden we een beko machine en die heeft 10 jaar dagelijks gedraaid en is nooit kapot geweest. Alleen een paar keer de koolkoolborstels vervangen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:24

Ik heb een zanussi wasmachine (nu 5 jaar in gebruik) en die bevalt enorm goed :j

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:26

Was-droog combi werd ons zeer sterk afgeraden in de witgoedzaak. Zou qua prestaties van zowel wassen als drogen onder doen voor een losse wasmachine en losse droger.

Was een paar jaar geleden, geen idee of het nog geldt, maar zou mij goed voor laten lichten.

Ik heb een Samsung wasmachine en niets te klagen trouwens.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:27

Samsung werd mij mega afgeraden bij Media Markt... Maar ik denk dan: Ach... Media Markt...
Heb een LG gekocht, grotere trammel (8 kilo voor 1 persoon :') ). Hij is echt suuuuperstil, heeft een speciale motor en speelt (net als Samsung) een liedje af als hij klaar is en schakelt zichzelf daarna uit. Dat was de redden dat ik deze heb gekocht.

Maar bij Media Markt raadden ze me BEKO aan, schijnt veel gebruikt te worden in wasserettes en studentenhuizen.

Mijn ouders hebben jarenlang een AEG gehad, beviel ook heel erg goed. En met jarenlang bedoel ik bijna 15 jaar... :oo Was nog te repareren, maar dat hebben ze maar niet gedaan. Van het een komt op die leeftijd toch wel het ander.

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:30

Beko is euhm, rommel O:)

Ik ben altijd al tevreden geweest van Zanussi! Ideale middenklasser :)

Boras

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:33

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:37

Ik heb net 3 weken geleden een nieuwe Samsung gekocht ter vervanging van de 17 jaar oude (gekregen) Miele :D .

Was-droogcombinaties blijken in de praktijk niet mee te vallen in het gebruik. Ik heb er ook naar gekeken maar durfde het niet aan. Ik adviseer je eerst goed reviews te lezen.
Als je niet veel ruimte hebt, is een bovenlader wellicht een optie? Die zijn beduidend smaller dan een voorlader.

Mijn rekensommetje was de kosten die ik zou moeten maken om al mijn paardendekens extern te laten wassen vs. zelf wassen en op de koop toe nemen dat de machine wellicht minder lang mee gaat. Als de Samsung het langer dan 5 jaar volhoudt ben ik goedkoper uit met zelf wassen. Die gok durf ik aan.

Jennanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:42

Mijn ouders hebben een Bosch wasmachine die al 20 jaar meegaat geloof ik. Maar misschien is dat ook buiten het budget, dat weet ik niet..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:44

Zou voor een goede wasmachine gaan en geen droog/was combi, want dat zijn stroom en watervreters en het resultaat is niet on over naar huis te schrijven..
Bovenladers zijn ook een optie, die zijn nl een stuk smaller.
Heb zelf een Siemens(Duitse versie) machine en droger staan.
Gaan 10 jaar of meer mee en zijn ook nog eens redelijk geprijsd.

Siers83

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:46

Ik heb een 2ehands Miele gekocht bij een witgoedman, was helemaal nagekeken en wat vervangen moest was gedaan. Heb m nu denk 5 jaar en nooit problemen rn t ding was toen al zon 10 jaar oud. Voor mij nooit geen ander merk meer. Ik heb een samsungkoelkast en idd ze kunnen t beter bij de telefoons houden, rotding.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 13:48

Onze bosch gaat al 10 jaar mee, alleen deze zomer een nieuw rubber (a €30) ingezet. Ook een bosch droger, tweedehands via een zaakje. Erg blij mee!

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:02

Omdat de vraag van TS betrekking heeft op een huishoudelijk product verplaats ik het topic naar [HTT] Huis, tuin en techniek.

chocobroodje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:04

we hebben 15 jaar lang een AEG gehad (zowel wasmachine als droger) En tegenwoordig een LG wasmachine die erg goed bevalt tot nu toe (inmiddels al 20 maanden ofzo) en een whirlpool droger. De laatste hebben we voor een prikkie (35 euro) van een collega van hubby kunnen overnemen en ook die draait alweer dik 2 jaar bij ons :j Goed de reviews lezen, dat zegt vaak al heel wat ;)

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:10

Nog steeds heel blij met mijn Bosch wasmachine en Bosch droger. Al 14 jaar beide in gebruik (en ik mishandel ze echt !!) en nog nooit een onderdeel hoeven vervangen of lekkage gehad ofzo.

Dieselpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:11

Hier al 8 jaar een LG wasmachine. Viel binnen jouw prijscategorie, maar dat is wel 8 jaar geleden. Ben er nog steeds heel tevreden over :)

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:17

De meeste merken maken machines met een beoogde gemiddelde leeftijd van 7jaar. Als het langer werkt,heb je geluk. De commercie wil geld blijven verdienen.
Ergens begrijpelijk, maar wel jammer.

Dreamybol

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:18

Ik vind het Miele-verhaal altijd wat lastig. Zo'n machine zou voor 2000 euro 20 jaar mee moeten gaan, daar kan ik dan dus ook iedere 5 jaar een machine van 400 euro voor kopen. Met dan het voordeel dat er weer nieuwere technieken zijn met betrekking tot energie- en waterbesparing.
Tegenwoordig staat hier een Bosch wasmachine, die ervoor ben ik even kwijt (wel ook een merk dat goed bekend stond) en stopte er na 5,5 jaar mee en die daarvoor een Whirlpool die we mee verhuisden omdat ie nieuwer was dan mijn Bauknecht (gingen samenwonen), maar vervolgens gaf die na een jaar of 5 gebruik ook een klap en stond mijn man met een aandrijfriem in zijn handen beneden om me te vertellen dat we misschien toch de Bauknecht hadden moeten houden. :P
Tegenwoordig wassen we wel alle paardenzooi in zo'n speciale waszak, kijken of dat helpt om deze Bosch langer dan 5,5 jaar heel te houden. Maar op de één of andere manier rust er bij ons geen zegen op apparatuur, ongeveer alles sneuvelt hier zodra alle soorten garantie afgelopen zijn zijn. ^)

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-10-17 14:19

Panasonic :j. Is echt zo'n ondergewaardeerd merk hier in NL, maar heeft echt klasse spul!