Help! Geen internet bij nieuwe aansluiting

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Help! Geen internet bij nieuwe aansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 22:49

Avond,

Ik zit met een vervelend probleem. A.s. zaterdag komt er een monteur om mijn Ziggo pakket aan te sluiten maar Ziggo heeft aan KPN opdracht gegeven mij vandaag al af te sluiten.

Nu heb ik al een geactiveerd abonnement bij Ziggo dus met hun modem zou ik verbinding moeten hebben maar helaas heb ik deze nog steeds niet ondanks de instructies in het boekje (zie hieronder) en na 2 uur aan de telefoon gehangen te worden met een zeer behulpzame meid die zelf steeds hulp in moest roepen omdat ze het ook niet leek te snappen ben ik nog geen steek verder.

Er is Wi-Fi. Mijn computer heeft ook verbinding met het modem. Maar verbinding met internet is er niet. In eerste instantie moest ik inloggen via de webbrowser, Dit heb ik gedaan met de inloggegevens op het modem en heb vervolgens de inloggegevens aangepast. Na dit bevestigd te hebben kan ik op mijn kop staan maar het modem in kom ik niet meer. Of ik nou de oude inloggegevens gebruik of de nieuwe. Ook de Ziggo medewerkster kon er niet in komen om het ding terug te zetten naar de fabrieksinstellingen. Daarnaast is er wel een DS verbinding (digital signaal heb ik me laten vertellen) maar geen US signaal (deze knippert).

Ter illustratie; dit is het modem:
Afbeelding
Het US lichtje knippert dus.

Dit is de aansluiting die ik moet gebruiken, de groene kabel zit goed vast, contactdoosje is helaas gesneu eld.
Afbeelding
Deze aansluiting heb ik nooit gebruikt daar ik voorheen gebruik maakte van een glasvezelaansluiting.

Aangezien de aansluiting naar de computer goed is en het Wi-Fi signaal aanwezig (zonder internet) zal ik jullie alleen lastigvallen met foto's van de mechanische instructies:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deze instructies heb ik exact gevolg en nog eens nagelopen met Ziggo, kabel zit er goed in, maar nog kom ik het modem niet in wat in 1e instantie wel kon en kan Ziggo van buitenaf ook het modem niet in komen (niet vinden) wat gaat hier fout? Wat kan ik doen? Ik baal er enorm van want ik heb geen internet maar heb wel mijn werk te doen, wat dus niet kan nu... De monteur kan ook niet eerder komen dan zaterdag... |o

manumol

Re: Help! Geen internet bij nieuwe aansluiting

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 22:55

Kan best zijn dat er buiten jou woning, in de kast van de straat, iets omgezet moet worden.

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:11

manumol schreef:
Kan best zijn dat er buiten jou woning, in de kast van de straat, iets omgezet moet worden.

:') als dat het is.. vind ik het helemaal dom van ziggo om me al af te laten sluiten, zeker met een pakket waarbij ik officieel alles zelf zou moeten regelen.

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:11

Je telefoon instellen als hotspot en de eventuele rekening bij Ziggo neerleggen?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:13

Dat zou een optie zijn als het alleen om surfen zou gaan maar in de praktijk heb ik YouTube nodig. Denk dat ze voor een dergelijk bedrag niet willen opdraaien en ik durf het risico niet te nemen :+ het is geen groot drama maar het is wel echt strontvervelend. Dwingt me om in mijn weekend te werken.

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:28

Als je directe buren hebt zou je kunnen vragen of je hun Wi-Fi mag gebruiken tegen betaling. Dan de gemaakte kosten terug vragen bij Ziggo, dit hebben wij bij tele2 gedaan en werd op deze manier toen tijdelijk opgelost. Dan kun je in ieder geval je werk doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:30

Heb je het pakket via internet afgesloten of telefonisch?

Anders heeft ieman z'n werk niet goed gedaan. Toen ik op sales zat was het protocol om 1 a 2 weken overlap te houden; om te voorkomen dat je dus afgesloten werd terwijl nog niks het deed... :+

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:34

Thanks, ik zal inderdaad mijn buren even lief aan kijken, who knows..

En was via internet. Ik kon officieel overstappen op de 2e maar door omstandigheden er pas de 6e naar kunnen kijken. Toen bleek het boeltje dus niet te werken. Nu werk ik sowieso buiten de deur van 12 tot 6 elke dag maar hun monteurtijden zijn tussen 9:00 en 13:00 Of 17:00 en 21:00. Daar er personeelstekort is was ik dus gedwongen te wachten tot a.s. zaterdag. Vind ik helemaal niet erg daar ze me garandeerden dat het internet pas afgesloten zal worden op het moment dat het Ziggo modem aangesloten is en daarmee een signaal verstuurt naar KPN dat het boeltje afgesloten kon worden. Vond dat een hele rare constructie maarja, zij weten meer dan ik denk ik zo... Niet dus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:36

Dat personeelstekort met die monteurs was een jaar geleden al.. niks veranderd dus :')

Wat zeggen ze nou in de reclame... 'dat is de kracht van ziggo' ofzo toch? :')

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:42

Anoniem schreef:
Dat personeelstekort met die monteurs was een jaar geleden al.. niks veranderd dus :')

Wat zeggen ze nou in de reclame... 'dat is de kracht van ziggo' ofzo toch? :')

_O- mijn eerste ervaring is in ieder geval zeer positief :') zal het de monteur melden!

wiifke

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-17 23:46

Ondertussen zitten wij ook bij Ziggo en alles wat ze op die reclame beloven is er bij ons fout gegaan :').

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-17 23:47

Oh nee! Het was zo aantrekkelijk, 30 euro per maand minder :') (betaalde 70) heb nog een lange weg te gaan zie ik

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:02

Ik gok inderdaad ook op de fysieke switch in het kastje. Als je ze belt en uitlegt dat ze echt voor een probleem zorgen en om compensatie vraagt, krijg je vermoedelijk een paar maanden extra korting. Was hier ook, eerst werd het geleverd voor de verhuizing, ondanks 3x checken van de datum, en nu nog geen jaar later was de aansluiting zowel binnen als buiten brak, dus steeds storingen in het internet en tig monteurs over de vloer gehad. Ik heb in dit jaar geloof ik 3 maanden het abonnementsgeld zonder korting betaald, de rest van de maanden helft van de prijs.

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 00:28

Heb je tv signaal? Zo ja, dan heb je ook toegang tot internet. Dan ligt het niet aan een schakelaar ofzo.

Het zou wel aan de bekabeling kunnen liggen. Die WCD ziet er niet best uit.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 06:42

Wat ik zo zie is het wel een o ude aansluiting maar als US blijft knipperen is er geen signaal. Oftewel signaal van buiten is er in de kast niet opgezet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:48

Waarschijnlijk moet er inderdaad even wat omgezet worden in het kastje buiten, toen wij verhuisden en een nieuwe aansluiting hadden hadden we ook al wel signaal maar geen internet.

Dat komt dan als de monteur geweest is. Dat was tenminste bij ons het geval!

Choiix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:33

Kan een aantal dingen zijn:

Upstream staat niet aan op jouw poort. Komt bijna niet voor maar in sommige gebieden kan de retourpijp niet open staan

Te weinig signaal waardoor hij geen upstream signaal kan locken (controleer dus of je tv ontvangst hebt. Mag analoog absoluut niet storen)

Aansluitfout AOP punt. Draai het schroefje eens uit het contactdoosje en kijk of de binnenkern geen kortsluiting maakt met de koperen mantel

Defect modem die niet wil locken upstream

Signaal is er wel want hij lockt downstream wel...

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-17 19:35

Is het inmiddels opgelost?

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 19:44

Oeps, niet zo netjes van me, helemaal niet meer gereageerd :oo sorry!

Monteur is langs geweest afgelopen zaterdag, die kwam er in eerste instantie ook niet uit. Dus bedrading van het huis vervangen, was ook de oplossing niet. Toen naar de kast gegaan in de straat, dat klopte allemaal dus was het probleem ook niet. Daarna heeft hij nog wat lopen rommelen en kwam hij tot de conclusie dat ik het modem 2x had moeten resetten en eerst de stekker in het modem had moeten steken voor ik de andere bekabeling aan sloot. Lang verhaal kort: Volgens de monteur klopt de volgorde van de handleiding dus niet |o en ja, ik kom er ook niet op om het modem 2x achter elkaar te resetten. Reset is reset toch? Zeker als je 3 minuten wacht tot je hem opnieuw aanzet. Of niet XD. Maarja, wie ben ik... Ik ben in ieder geval blij dat het nu uiteindelijk werkt!

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-17 22:49

Ik heb te vroeg gejuicht |o Geen internet meer, precies hetzelfde probleem als eerst. De methode die de monteur toe heeft gepast werkt niet. Een berg andere volgorde of aanpakken ook niet. Wat een gezeik.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 06:51

Heeft de monteur de aansluiting wel vervangen voor nieuw model?

Heb je wel tv signaal?

Vind de oplossing al vreemd hoor... want 2x resetten is voor mij ook niet nodig.

Als er wel signaal is en modem det weer zelfde vermoed ik een kabelschade buiten de deur (monteur heeft kabel denk ik iet gepulst met een aspeciaal apparaat gok ik??)

Maar belangrijkste dus... is die aansluiting vervangen??

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 11:14

De aansluiting binnen is vervangen, de kabels binnen en buiten niet. Bij mijn weten heeft hij de boel doorgemeten maar hoe of wat precies weet ik niet. Tv heb ik dan weer wel.

Technische dienst kan me niet verder helpen, ik heb net 3 kwartier met ze aan de telefoon gehangen, Weer hetzelfde riedeltje door en nee, Ze kunnen me pas zaterdag komen helpen. Ik heb echt spijt van deze overstap. Ik baal er enorm van. Ik heb deadlines en heb daarvoor programma's en contacten nodig die alleen op mijn computer staan en ik heb geen laptop. Doorverbinden met een supervisor oid gaat ook niet, ze sturen een nieuw modem en zaterdag een monteur en daar heb ik het maar mee te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 12:28

Ik zou je kabels eens vervangen. Negen van de tien keer waren de problemen toen ik nog bij Ziggo werkte de bekabeling binnenshuis. Veel mensen die d goedkoopste kabels hadden liggen, die hadden dus veel sneller problemen dan wanneer je goede kabels koopt. (Dus niet van de action.)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-10-17 13:35

De bekabeling binnenshuis werken goed bij mijn weten. Zijn niet bij de action vandaan, ik ben me er van bewust dat dat niet altijd even goed werkt.

Verder doet Wi-Fi het ook niet. Dus het probleem komt of bij het modem vandaan en daarmee de bekabeling die met het modem mee zijn gekomen of bij de kabels die in de muur zitten en de grond in gaan (deze zijn jaren niet meer gebruikt dus zou kunnen dat er iets mis mee is) echter hebben meerdere Ziggo werknemers al aangegeven dat ik een raar type modem heb gekregen (ubee) en niemand was blij er mee te moeten werken.

Firefly4

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-17 13:48

Je modem staat dus ook gewoon weer te knipperen zoals die eerst deed?

Dit type modem leveren ze sinds kort weer uit (voorraad tekort begreep ik). Maar het zijn wel goede modems :)
Als je ledjes weer knipperen, is dat weer US of DS?
Bij US zou er helemaal geen signaal op die kabel staan, maar je hebt wel TV signaal zeg je, dus eigenlijk zou de DS led moeten gaan knipperen (uiteindelijk).
Mocht dit zo zijn, vermoed ik toch een kabelschade richting buiten.

De monteur die komt, zou ik dan eens vragen of die de kabel kan pulsen om dit uit te sluiten.
als je wil mag je me ook PBtje sturen met eventueel je adres gegevens, msschien dat ik nog wat kan achterhalen als je dat wil :)