Rooklucht en teer uit auto interieur krijgen..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Lady_Luck

Rooklucht en teer uit auto interieur krijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-10-17 15:05

Hoi Bokkers! :*

Hoera voor Stoptober, dag 10 dat ik rookvrij ben! *\o/*
Met mijn frisse nieuwe levensstijl loop ik wel tegen iets aan.
Ik heb nogal een spoor van vervuiling achter gelaten.
Ga nu pas beseffen hoe goor sommige dingen zijn.

Ik heb een heel lief autootje dat ik al jaren respectloos vol heb zitten asfalteren. SME-RIG.
De ergste lucht is nu al wel aardig weg (veel met raam open gereden en lekkere autoparfum er in),
Maar die vieze teervlekken in het dak.. En die bruine drap op mijn ruiten die in druppeltjes naar beneden druipt als de ruiten beslagen zijn... :r

Ik word er heel verdrietig en een beetje onpasselijk van. :\
Heeft mijn ransauto nog een kans om een schoon autootje te worden?
Waar begin ik? Wat zijn de wondermiddeltjes?

(Ik ben nooit zo van het kuisen van mijn auto maar deze uitdaging wil ik aan gaan! :Y) )

Help a stinkie out! :):)

PreHungaro

Re: Rooklucht en teer uit auto interieur krijgen..

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:13

Stoooooomen :D Dat is denk ik het enige dat gaat helpen.
En dan met een stofzuiger voor water al het verontreinigde water afzuigen.
Op YouTube staan echt enorm veel filmpjes over hoe je het interieur van je auto kunt schoonmaken.
Ik heb dit ooit gedaan omdat mijn hond altijd op de stoelen zat (ook met modder- en mestpoten).
Die zit nu overigens netjes in de kofferbak :P

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 15:42

Naar een hand carwash brengen! Die kuisen je hele auto, binnen en buiten, voor een paar tientjes. Ideaal *\o/*

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 07:17

En voldoen niet aan de milieuwetgeving, zijn draaischijven voor mensenhandel en btw fraude ;) hoezo denk jij dat er 4 man met je auto bezig kan zijn voor 20 euro

Je kan voor een paar euro een sproei-extractie machine huren bij Boels of Interrent. Beetje allesreiniger er in en gaan. Super makkelijk en een fijne dieptereiniging. Ik weet niet waar je woont maar in Leuven zit een wasstraat die een machine hebben staan bij de stofzuigers. Voor een euro of 3 heb je de hele auto wel gedaan

Lady_Luck

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-17 08:11

Stoom/sproei-extractie machine huren/gebruiken dus! Thanks!!
Als het mezelf niet lukt kan ik altijd nog een professioneel reinigingsteam optrommelen voor de binnenkant.

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 08:21

Jips, dat doet de truuk. Je gaat daarmee ook in het schuim van de zetels en niet enkel het oppervlak. Zal nogal wat vuil water uitkomen!

Als je het professioneel (en legaal) wilt laten kost het wel een paar duiten maar dat is in de meeste gevallen overbodig hoor.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 12:53

Schuur_ schreef:
En voldoen niet aan de milieuwetgeving, zijn draaischijven voor mensenhandel en btw fraude ;) hoezo denk jij dat er 4 man met je auto bezig kan zijn voor 20 euro

Je kan voor een paar euro een sproei-extractie machine huren bij Boels of Interrent. Beetje allesreiniger er in en gaan. Super makkelijk en een fijne dieptereiniging. Ik weet niet waar je woont maar in Leuven zit een wasstraat die een machine hebben staan bij de stofzuigers. Voor een euro of 3 heb je de hele auto wel gedaan

>;) Pardon? De man waar ik heen ga, doet dit als bijverdienste terwijl hij in de parkeergarage als opzichter werkt (allemaal hartstikke wit en volgens wetgeving. Er zit letterlijk een politiebureau boven de garage..) Mijn auto is echt brandschoon en hij maakt geen spinnenwebben op de zwarte lak. Daarvoor ga ik niet bij een tankstation staan prullen (die borstels en stofzuigers zijn echt vuil %) )

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 13:01

Schuur_ schreef:

Wat een aannames :=

TS, ik zou de auto ergens professioneel laten reinigen en niet zelf gaan klooien met dingen huren e.d. Mijn vriend heeft zijn auto ook een keer professioneel laten reinigen en die was met 50 euro klaar en de auto zag er weer uit als nieuw!

Marie111

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 14:59

Ik heb mijn auto paar jaar geleden van binnen laten stomen en dat kostte toen iets van € 120,--.
Dus voor een paar tientjes vind ik wel heel goedkoop.

Maar je kunt ook zelf aan de slag gaan met water en scheut ammonia. Stuk goedkoper en werkt prima.
Ook om je huis van binnen mee schoon en fris te maken.

succes

Speirs

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-17 15:27

Je kan het ook zelf doen met zo'n sproei- en extractieapparaat. Oefen het alleen eerst wel even! Bij ons ging het sproeien iets te fanatiek op een vloerkleed en bleef het véél te lang nat, waardoor het ging stinken en ik het uiteindelijk weg gemikt heb :=

Oja voor de geur werkt een ozonapparaat top!

Schuur_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 07:20

Tuurlijk zijn er ook legale en professionele handwassers maar daar betaal je zoals Destination zegt makkelijk 50 euro voor de binnenkant voor.

En als bijverdienste kan, als hij minder dan 10 auto's per dag reinigt en zijn water fatsoenlijk afvoert én geen gevaarlijke producten in opslag heeft. Vanaf dit punt verhoogt de milieuvergunning een klasse en komt er meer bij kijken.

Ik wil jullie er alleen op wijzen dat als je voor een paar tientjes (=20 euro) in België je auto binnen en buiten fatsoenlijk gedaan wilt hebben dit niet kan op een legale manier. De illegale handcarwashes, ook wel pakiwashes genoemd, zijn een gigantisch probleem in BE. Reken maar uit: ze zijn 20 - 30 min bezig met je wagen met 2 á 3 man. Uurloon bruto in BE is 25 euro BRUTO per uur laag geteld. Dan zit je alleen al op personeelkost op 37,5 voor een halfuur. Daarbij nog materiaal, water en wat winst en je komt helemaal niet meer uit.
Er zijn wasstraten die interieur aanbieden maar dan zit je toch snel aan 25-35 euro betalen. Wat wel uitkomt aangezien dit vaak door 1 medewerker wordt uitgevoerd en ook nog 20- 30 min duurt

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-17 08:10

Ik ben ook gestopt deze maand! :D

Ik rookte niet in mijn auto, dat scheelt wel!

Nu nog volhouden he! :D