Wasmachine filter gaat niet open.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Sannert

Wasmachine filter gaat niet open.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 21:51

Ik wou de filter van mijn wasmachine , Merk Bosch, schoonmaken, maar ik krijg dat ding met geen mogelijkheid open. Ik krijg het net een kwart slag gedraaid.
Iemand die weet hoe ik dat ding open krijg ? Ik heb geen slangetje erbij hangen. Alleen de filter.

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:53

Heb je al geprobeerd om er aan te trekken?
Ik had er laatst ook een,zat plastic tussen waardoor het moeiljjker los ging :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 21:55

ellepel schreef:
Heb je al geprobeerd om er aan te trekken?
Ik had er laatst ook een,zat plastic tussen waardoor het moeiljjker los ging :j

Wel geprobeerd, maar gaat moeilijk. Is glad plastic, je glijdt er zo met je vingers vanaf voordat je goed kracht gezet kan hebben.

Marie111

Re: Wasmachine filter gaat niet open.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:02

Met doekje vastpakken, zodat het minder glad is?

Wat staat er precies in de gebruiksaanwijzing? Hoeveel slagen zou je het rond moeten draaien, voordat het los gaat?

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:03

Dan weet ik het ook niet.
Misschien kun je via de handleiding vinden hoe het moet.
Mocht je die niet hebben dan staan ze vaak wel op google :j

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 22:12

Handleiding heb ik al doorgespit. Staat niks in over het niet open krijgen. Hoeveel slagen geen idee. Maar meer dan een kwart in ieder geval. Heb hem al vaker los gehad en toen ging het gewoon.
Doekje al geprobeerd, werkhandschoenen van vriend, wd40 erop gespoten, 2 schroevendraaiers in de gaatjes geduwd voor extra kracht, maar hij zit echt niet vast lijkt het.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:13

Welk type heb je?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:15

DIt hadden wij precies zo met onze Bosch wasmachine.. Uiteindelijk monteur erbij gehad en het zou ook niet zonder gelukt zijn. Ze hebben hem kapot moeten maken. Er zat plastic en metaal tussen :=

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 22:15

Bosch maxx 6 varioperfect

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:21

Ik kwam met zoekwerk dit tegen, geen idee of je dat al geprobeert hebt?

Hoi Allen en speciaal Martien,

Storing verholpen! Razz

Inderdaad via voorkant kon ik erbij.

De oplossing:

1. Klepje voor pompfilter verwijderen en water via slangetje laten wegvloeien.
2. Torx schroef rechts van pompfilter losgedraaid
3. Voorplint verwijderd
4. Met tang slangklem van slang tussen trommel en pomp verwijderd (Bij de pompkant natuurlijk)
5. Slang losgekloppeld
6. Troep tussen slang en pompfilter verwijderd (lolliestokje, haarspeld en haarelastiek)
7. Nu kon het filter gewoon losgedraaid worden
8. filter goed gereinigd (zat erg veel troep in Embarassed , dit ga ik nu dus veel vaker doen!).
9. Alles weer inelkaar gezet.
10. Hij pompt weer als een dolle! Razz

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 22:26

Geen slangetje en kan zo niet bij de filter dan zal ik hem op zijn kant moeten houden. En aangezien de droger er ook opstaat is dat nog niet geprobeerd. Wel de voorklep eraf gehad en tot de conclusie gekomen dat het zo niet lukt. :+

laran

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:37

Monteur bellen, hebben wij ook al een aantal keer gehad. Er zaten haarspeldjes tussen. Zonder monteur hadden we ze er nooit uitgekregen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-10-17 22:43

laran schreef:
Monteur bellen, hebben wij ook al een aantal keer gehad. Er zaten haarspeldjes tussen. Zonder monteur hadden we ze er nooit uitgekregen.

Yvank zei het idd ook al.
Ik heb mn nicht al geappt, oom is wasmachine reparateur. Misschien dat hij ons kan helpen.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:32

Haarspeld had ik er ook eens tussen. Monteur kreeg hem los. Daarna kreeg ik hem nog niet los.. toen op den duur een nieuwe machine gekocht waar bij de recensies stond dat de filter makkelijk los te krijgen was...

Kennis kregen ding ook nooit los. Was ook beide een bosch

Lori

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:40

Als er wat vast zit dan mag je draaien en forceren wat je wil het enige wat je gaat hebben is dat de plastiek afkraakt op een gegeven moment (ervaring). Oplossing is de monteur bellen of even youtube hoe je het zelf doet. Stroom er uit, water los, water laten weglopen via het buisje naast de filter en dan openmaken en de filter van binnenuit losmaken zodat je het gene dat de boel blokkeert kan weghalen. Dit al 2 keer gedaan nu, ene machine is er wel makkelijker in dan de andere. Onze machine is een aardig rotding op dat vlak maar het lukt :) .

Soms kan je het geluk hebben dat die na nog een keer draaien alsnog loskomt maar je kan een foutmelding krijgen ook uiteraard :+ .

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-10-17 08:07

Lori schreef:
Als er wat vast zit dan mag je draaien en forceren wat je wil het enige wat je gaat hebben is dat de plastiek afkraakt op een gegeven moment (ervaring). Oplossing is de monteur bellen of even youtube hoe je het zelf doet. Stroom er uit, water los, water laten weglopen via het buisje naast de filter en dan openmaken en de filter van binnenuit losmaken zodat je het gene dat de boel blokkeert kan weghalen. Dit al 2 keer gedaan nu, ene machine is er wel makkelijker in dan de andere. Onze machine is een aardig rotding op dat vlak maar het lukt :) .

Soms kan je het geluk hebben dat die na nog een keer draaien alsnog loskomt maar je kan een foutmelding krijgen ook uiteraard :+ .

Dat zal bij die van ons dus van onder moeten. Voor zit een plaat die niet los kan. En geen slangetje voor water af te voeren. Ik wacht eens af wat mijn oom zegt, anders moet ik toch echt de droger eraf halen en van onder proberen.

Sannert

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-10-17 16:22

Operatie wasmachine gelukt !
Vriend droger eraf laten halen en wasmachine gekanteld. Slang los gehaald en toen kon ik in de filter van de zijkant. Zaten dus 3 lange schroeven van vriend in. :oo
Ging ook meteen open toen die eruit waren. Slang weer vast gemaakt. Filter vast geschroefd en nu even proefdraaien of alles goed zit en dan kan alles weer terug !
Wel 5 sneeen in mn handen. := wasmachines zijn scherp van de onderkant. :')

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-17 20:21

heb de mijne ook even open gemaakt na het lezen van je topic tijdje terug,, vond er twee haarspelden in.. ik heb deze machine twee jaar terug gekocht met recenties dat je de filter makkelijk los krijgt.. en dat was het gelukkig.