Auto's rijden "mijn tuin in"

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

LadyMadonna

Auto's rijden "mijn tuin in"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 08:15

Niet letterlijk ;).
Ik woon in een arbeidershuisje uit 1883. Dit staat aan een onderdijk. Met een stuk damwand/stalen plaat om de dijk tegen te houden tegen schuiven...

Afbeelding
Deze situatie is zo sinds de jaren 70.

Vanmorgen vroeg een klap, en ik denk, nee he....
Maar helaas, ja....

Afbeelding
Een collega van de buurman zat ernaast.

In de tijd dat ik hier woon (18 jr) is dit 5x gebeurt. 2x de buurman met werkbus, 1x de buurvrouw met personenauto, 1x de postbode met een berlingo/partner/zoiets, en nu een collega van de buurman.

Gevolg een mopperende buurman dat het een k*tpunt is.
Ik heb al eens gekeken of ik er een schutting of hekje kan plaatsen, maarja, dan wordt het wel nog smaller.
We zijn er zelf ook nooit afgereden en hebben zelf ook grote personen auto's gereden (nu een aygo ;) )

Ik heb zelf zoiets van, als je normaal rijdt is er ook niks aan de hand.

Hebben jullie ideeen wat ik wel of juist niet zou kunnen doen?

kainda

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:21

Mag je er een rood/wit paaltje plaatsen?

The_Cat

Re: Auto's rijden "mijn tuin in"

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:23

Wij hadden vroeger auto's die kwamen draaien op onze oprit en daarbij altijd in onze tuin reden. Altijd de bloemen stuk. We hebben toen besloten een paaltje te plaatsen. Misschien ook een idee voor daar? Als er een paaltje staat wordt het inderdaad wel smaller, maar dan letten ze vaak beter op

Myrsky

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:24

Ik kan me voorstellen dat dit als het wat donker of mistig is lastig te zien is. Is een paaltje op het beginpunt geen oplossing?

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 08:24

Ik heb er weleens een rood/wit prikpaaltje (soort van) gezet, maar die is op een zaterdag/zondag nacht verdwenen :')

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 08:25

Marrie_L schreef:
Ik kan me voorstellen dat dit als het wat donker of mistig is lastig te zien is. Is een paaltje op het beginpunt geen oplossing?

Alle keren dat er iemand is afgereden was het gewoon licht en niet mistig...

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:27

Ik zou ook voor een paaltje gaan. Dan maar smaller. Hoeft geen dik paaltje te zijn zolang hij maar opvalt door kleur oid.

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:28

Ingraven en eventueel in beton zetten :)

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 08:29

Zou zo'n wegwerkers schild wat zijn? Of zouden ze die ook weg halen?
Edit: zo'n ding

Afbeelding

In beton is leuk, maar ik kan niks ín de onderdijk zetten, dat is beton (niet letterlijk, maar wel zo hard)
Laatst bijgewerkt door LadyMadonna op 06-10-17 08:31, in het totaal 1 keer bewerkt

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:30

Heb je er zelf last van dat ze daar zo vast staan?

Zo nee zou ik eigelijk zeggen dat ze maar gewoon een beetje uit moeten kijken en zou ik niet doen verder :o

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:31

Ik zou het door de gemeente laten oplossen, of het waterschap. Hun dijk, hun probleem. Dan gebeurt het ook goed, en op een manier die ook mag van de wegenverkeerswet en zo.

Dorus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:32

LadyMadonna schreef:
Zou zo'n wegwerkers schild wat zijn? Of zouden ze die ook weg halen?

Staat los dus is wat dat betreft makkelijk weg te halen. Of dat ook snel gebeurd is afhankelijk van wat voor volk er voorbij komt.
Ik zou iets ingraven dat niet zomaar weggehaald kan worden.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 08:34

Azmay, eigenlijk niet, tenzij ik zelf weg moet met de auto (doodlopend stuk).

Ibbel: goh... goeie... hoewel ik betwijfel of ze dat zouden doen (soort vergeten stukje Werkendam, moet altijd overal zelf achteraan), maar niet geschoten is mis :j

Dorus: ingraven gaat niet vrees ik....

XxDiandraxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:37

Ik vind het eerlijk gezegd een beetje dom, niet oneerbiedig bedoeld maar in ik gok 4 van de 5 gevallen zijn het mensen die daar regelmatig voorbij rijden (buren en postbode heeft vaak een vaste route..) dan weet je dat die punt daar ligt en let je toch beter op?!

Ik zou er persoonlijk niks aan doen, of de buren mogen er zelf voor zorgen of gemeente of wie er dan ook verantwoordelijk voor is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:41

Haal een bus Hammerite in een opvallende kleur. Of nog beter: fluorescerende verf. En dat op de damwand aanbrengen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 08:42

Safina, zou dat uitmaken? Zal zo ff een foto vanaf de onderdijk maken

beatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:46

Een pion neerzetten. Of prikpaaltjes met zo'n plastick rood/witte ketting. En anders niks. Moeten ze mazr beter opletten.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:51

Het lijkt mij een klus voor de gemeente. Het gaat om een openbare weg, toch? De gemeente is daar verantwoordelijk voor de veiligheid.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:53

LadyMadonna schreef:

Ja, doe maar. Het is wel lastig om de situatie goed te beoordelen met deze foto.

Maar een fel kleurtje kan een onoplettend iemand net even wat alerter maken op dat hoogteverschil. Maar dan moet diegene het natuurlijk wel kunnen zien vanaf waar hij rijdt.

Dan heb je in ieder geval je best gedaan. Een deel is natuurlijk ook eigen verantwoording. Als het duidelijk zichtbaar is maar iemand kijkt niet uit zn doppen....tsja....

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:55

safina schreef:
LadyMadonna schreef:

Ja, doe maar. Het is wel lastig om de situatie goed te beoordelen met deze foto.

Maar een fel kleurtje kan een onoplettend iemand net even wat alerter maken op dat hoogteverschil. Maar dan moet diegene het natuurlijk wel kunnen zien vanaf waar hij rijdt.

Dan heb je in ieder geval je best gedaan. Een deel is natuurlijk ook eigen verantwoording. Als het duidelijk zichtbaar is maar iemand kijkt niet uit zn doppen....tsja....

Zover ik kan zien zie je de wand vanaf de weg juist niet, wat wil je dan verven?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:56

8nnemiek schreef:
Het lijkt mij een klus voor de gemeente. Het gaat om een openbare weg, toch? De gemeente is daar verantwoordelijk voor de veiligheid.

Het kan eigen grond zijn, grond van het rijk, van de gemeente, van het waterschap.... Het is een dijk he? Zo simpel ligt dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 08:58

Azmay schreef:
Zover ik kan zien zie je de wand vanaf de weg juist niet, wat wil je dan verven?

Ik vind dat lastig te zien vanaf de foto's. Maar de extra foto's van TS zullen dat wel duidelijk maken denk ik.

Ibbel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:00

LadyMadonna schreef:
Ibbel: goh... goeie... hoewel ik betwijfel of ze dat zouden doen (soort vergeten stukje Werkendam, moet altijd overal zelf achteraan), maar niet geschoten is mis :j

Eigenlijk moeten degenen die zich hierop klem rijden melding maken van "een gevaarlijke situatie in de openbare ruimte", maar dat kun je zelf dus ook doen. Daar móet een gemeente op reageren.

Maar er is zelfs een landelijk meldpunt: https://app-participatiepunt.vvn.nl/#/de-kaart

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:04

XxDiandraxX schreef:
4 van de 5 gevallen zijn het mensen die daar regelmatig voorbij rijden ...

Ik zou er persoonlijk niks aan doen,

Dat

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 09:10

Snap best dat je als automobilist daar de mist in gaat. Het wordt zelfs iets smaller daar als ik het goed zie.

Eigenaar van de dijk inlichten en op laten lossen. Dan weet je zeker dat het legaal wordt opgelost en als het weer mis gaat jij er niet op aan wordt gekeken of aansprakelijk wordt gesteld.