Auto lekt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

TinGu

Auto lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 07:25

Oké, raar probleem: sinds een paar weken besloegen de ramen van mijn auto steeds, echt zo nat dat ik een wisser over de ruit moest halen. Ik dacht dat het of door het weer kwam, of door mn laarzen die ik in de auto had laten slingeren.

Echter kwam ik er dus gisteren achter dat de mat bij de bestuurderskant zeiknat was... Alleen daar, de rest vd auto is droog.

Weet iemand wat dit zou kunnen zijn en of ik er zelf iets aan kan doen?
Ik wil wel naar de garage, maar dat lukt nog ff niet ivm werk en andere afspraken.

Roodvos

Re: Auto lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:27

Onder bij het portier zit een afvoer voor het regenwater wat van boven via de motorkap komt. Zit die niet verstopt?

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:29

Kan koelvloeistof zijn, hoe ruikt het?
Als het daar in de auto komt zou het ook de kachelradiateur kunnen zijn
Word verwarming nog wel goed warm?

Paravan kan ook verstopt zijn door bladeren als het gewoon water is

Caira

Als je je motorkap open doet zit er een waterafvoer net onder je raam. Als die verstopt zit loopt het water idd je auto in. Ik heb het Ook gehad. De afvoer open gemaakt en mijn auto bleef droog

Siers83

Wss zit er ergens een gat in de bodem. Mss kun je t zelf vinden door onder de auto te kijken maar naar een garage of handig iemand zul je wel moeten. Dat gat moet dichtgelast worden zodat je geen water meer binnen krijgt. Voor nu kun je een handdoek erin leggen. Nog beter is om de mat eruit te halen en kranten.

Kabayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:31

Wij hadden eens een lek in het raam. (Het rubber) Zodoende al het electronica eronder kapot... einde auto.
Die was ook zeiknat

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:32

Siersma schreef:
Wss zit er ergens een gat in de bodem. Mss kun je t zelf vinden door onder de auto te kijken maar naar een garage of handig iemand zul je wel moeten. Dat gat moet dichtgelast worden zodat je geen water meer binnen krijgt. Voor nu kun je een handdoek erin leggen. Nog beter is om de mat eruit te halen en kranten.

Of een verstopt slangetje, dat zou ik eerst controleren alvorens de auto weg te brengen.

Mungbean

Re: Auto lekt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-17 07:43

Ik heb dit gehad in 2 auto's.
De eerste had kapotte deurvoering en bij de ander kwam het bij de wassttraat via een ventilator gat binnen.

TinGu

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-10-17 12:03

Nou ik ben blijkbaar echt niet handig, kon dat afvoerdingetje waar jullie het over hebben niet vinden... 8)7
Dus toch maar even langs de garage of ze iig konden kijken, en dat kon!

Blijkt dat het langs mn voorraam lekt, werd mij alleen niet helemaal duidelijk of het nou echt mn voorruit is of toch het raam aan de bestuurderskant. Nachtdienst he, dan krijg je dat... :=

Komt er iig op neer dat ze dinsdag een deel vd bekleding weg gaan halen aan de zijkant, want daar lopen ook afvoerkanalen en die zitten waarschijnlijk verstopt. Gelukkig loopt het water niet langs elektronica, dus dat scheelt al weer een hoop!