Oldtimergek wie nog meer?

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-18 14:14

Vriendlief heeft hier een nieuw 'speeltje' aangeschaft :) Een DAF YA328, loopt super voor zijn leeftijd :) De vloer trilt alleen als je ernaast staat en ik voel me echt heel klein (met m'n 1.80 kom ik net bij de huif..)


Afbeelding

Unseen

Berichten: 7297
Geregistreerd: 22-04-05
Woonplaats: Drenthe

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 19:57

Jeetje wat een monster! Wat zijn zijn plannen er mee? Mag dat op de reguliere weg?

xxwienekexx
Berichten: 3131
Geregistreerd: 26-05-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-18 20:52

Unseen schreef:
Jeetje wat een monster! Wat zijn zijn plannen er mee? Mag dat op de reguliere weg?


Jup, dit is een 'gewone' vrachtwagen :P Voordeel is dat deze dusdanig oud zijn dat er geen wegenbelasting meer op zit :) Plannen zijn om m goed te onderhouden en er lekker mee te rijden, naar meetings te gaan, vriendlief is automonteur geweest dus je kan m niet blijer maken :Y) , voor nu istie aan t kijken hoe er makkelijk een LPG tank in kan, hij loopt op dit moment op 1 op 2 benzine namelijk en dat is een duuuur geintje :')

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-18 21:05

Even het topic nieuw leven inblazen... Ik ga morgen hopelijk een lang gekoesterde wens in vervulling laten gaan. Ik ga bij deze 'barn find' kijken en hem hopelijk aanschaffen, als het wat is. Wordt een slapeloos nachtje, ik sta te stuiteren van enthousiasme!

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-18 11:44

Wauw Renee die ziet er nog goed uit.
Is het echt een Barn Find?

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:33

Leuk! Zo'n blauwe Volvo hebben wij ook staan. Met idd rode bekleding. Oersterk, rijdt hier al heel wat jaartjes rond. Gekocht september 1995. Is toen helemaal uit elkaar geweest, plaatwerk weer in orde gemaakt, motor ook. Ik denk dat we er sinds eind 1995/begin 1996 in rijden. Het ding heeft al heel wat kilometers gemaakt. Op vakantie, caravan erachter enzo. Ooit bij heftige sneeuwval in een S bocht rechtdoor gegleden en precies tussen een boom en rood/wit hek in de sloot belandt. Wij hadden niks, onze 2 honden ( die achterin zaten) waren heel. Alleen er stonden wat doosjes met schroefjes , moeren, ringetjes achterin. Die lagen daarna door de hele auto. Met behulp van een goede vriend met vrachtauto is de auto uit de sloot getrokken en zijn wij daarna rustig naar huis gereden. Achteraf was de vooras wel beschadigd en wat scheef, maar voor de rest mankeerde de auto niets. Nu zo langzamerhand wordt de lak lelijk. De auto staat gewoon buiten en is de auto voor dagelijks gebruik. Echt een werkpaard zeg maar.

Magrathea

Berichten: 21851
Geregistreerd: 08-08-10
Woonplaats: In een boom aan de gracht

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 14:42

Niet per se zelf een oldtimergek. Vind ze zeker leuk maar bezit er zelf geen. Mijn moeder daartegen is eerste eigenaar van een schattige Citroën 2CV uit '83. Enkele jaren later leerde ze mijn vader kennen en tegenwoordig is het zijn klusprojectje.

We gaan er nog gewoon mee de weg op als 'normale' auto, om boodschappen te doen of voor andere ritjes. Wel vermijden we de snelweg als het even kan.

Ook heeft hij afgelopen maand mogen shinen toen we onze vereniging gingen promoten bij de ontvangstweek van de nieuwejaars studenten in Delft! <3 (Ik sta naast de bestuurderskant, want ik reed natuurlijk 8-) 8-) )
Dakje open en twee mensen erin om met de vlak te zwaaien en om leuk te doen :D
Afbeelding

Voor ons reed een kevertje maar die was gehuurd. Boe! Boe! :') :=

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:10

Wat leuk Misty, hebben jullie daar ook foto's van?
Daks, echt een barn find was het inderdaad niet te noemen. Meneer heeft er veel aan versleuteld, alleen hij zette hem steeds weer terug in de garage dus er is maar weinig effectief mee gereden. Ik verwachtte een barn find, dus een auto die niet reed. Maar het was tikken lopen. Dus olie, benzine etc vervangen en dan de stand eens opnemen.

Men, ik zit helemaal te bibberen van blijdschap... Dringt nog niet helemaal door maar ik heb m'n droomauto aangeschaft!!!!! *\%/* *\%/* *\%/*

Siers83

Berichten: 7349
Geregistreerd: 04-08-07
Woonplaats: Oudeschild, Texel

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-18 15:13

Gefeliciteerd Renee!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:14

Y)(^) Renee!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 13:45

Renee, wat super! Van harte gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst en heel veel fijne kilometertjes gewenst!
Ik heb een heel fotoboek van de restauratie, maar dat zijn gewone foto's.

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-18 23:18

Ah oke, ik snap dat je dat niet allemaal digitaal gaat maken, haha :=

Bedankt allemaal, ik verkeer in de zevende hemel!

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:41

Feest in het dorp dus ook:


Afbeelding


dus wij:



Afbeelding

Afbeelding

Anoniem

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-18 14:45

Het is bij mij met de paplepel ingegoten. Ik heb zelf geen oldtimer omdat het een gebed zonder end zou zijn en ik mijn auto echt als transportmiddel gebruik, maar mijn vader is een Amazone uit 67 aan het opknappen.

NadjaNadja
Hoofdmoderator Algemeen2
No worries, be happy!

Berichten: 6643
Geregistreerd: 28-08-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-18 23:03

Het is hier al een tijdje stil, maar ik wil jullie dit pareltje (in wording) niet onthouden!

Meet onze Volvo 142 uit 1973 <3

Afbeelding

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-18 08:47

Oh gaaaaf Nadja!! Ga je veel plezier aan beleven <3

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 11:47

Sinds foto's uploaden een stuk makkelijker gaat, even wat foto's opgezocht.
We zien: de Landrover van zoon, de Renault Fuego ook van zoon, De Siata Spring van man, de Volvo amazone stationcar ook van mijn man, de rode Volvo (waarvan ik even niet meer weet welk type) van mijn man, gezellig naast de Fuego. Daarnaast de Fiat 850 van jongste dochter en de Volvo amazone van andere dochter.
Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

kwita

Berichten: 6543
Geregistreerd: 14-04-14

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 12:00

Ik volg graag ik ben opgeroeid in de oldtimers, heb er zelf geen maar zie het heel graag :9

ikke

Berichten: 37546
Geregistreerd: 06-03-01
Woonplaats: next to nowhere

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:28


A3a1
Berichten: 2761
Geregistreerd: 07-04-16
Woonplaats: Sleewijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 19:37

Wel een gek maar 2 linker handen....dus die obby laat ik aan anderen over.
Heerlijk, foto's kijken en fantaseren <3

Renee1991

Berichten: 5979
Geregistreerd: 10-07-13
Woonplaats: Brabant

Re: Oldtimergek wie nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-18 20:58

Wat een genot, die wagens Misty <3

Volgens mij is die combi van jullie aardig dezelfde kleur als de mijne..
Afbeelding

En die Duett is ook machtig mooi!

Misty12

Berichten: 7047
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: omgeving enschede, op de fiets, bij de paarden en soms gewoon in huis.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-18 15:36

Renee: ja idd volgens mij dezelfde kleur donkerblauw.

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 13:35

Aardige en goed bruikbare collectie Misty!

Hier zijn de twee klassiekers heerlijke ´go to´- autos. Ik breng en haal mijn zoon vrijwel dagelijks meermalen naar/van het dorp met Jolly.
Ook een goed gevoel dat die dingen altijd starten en zelf af te stellen/onderhouden zijn.
Onze twee diesel dagelijks autos zijn 14 en 18 jaar oud doch tóch nog te modern op sommige punten. Heb al verschillende te moderne dingen ´uitgezet´: Van lampje eruit, relais verwijderd tot de electronische startonderbreker v´vervangen´ door een bout.

Wil nog steeds mijn eigen lappenkap 4x4 vervangen door een totaal onpraktische maar veel leukere 2-zitter.
Mijn lieven en zoon vinden het -:(- maar als ik het nú niet doe is het voorland dat ik met een verpleegster ernaast moet rijden of er door voortgeduwd wordt _O- _O-

Kortom; ben nog steeds op cabrio jacht en wel naar de instant klassieker MR2.
Dan snel langs de spuiter voor een ´Initial D´ uiterlijk, wat weer een ode was aan de Trueno van Keiichi Tsuchiya waarmee de hele drift-cult begonnen is _/-\o_


Afbeelding

maximosa

Berichten: 346
Geregistreerd: 09-06-09
Woonplaats: Fryslan, Dr88

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-18 14:14

Om even te laten zien. Wij zijn ook wel liefhebbers. Nou heeft mijn man ook een restauratie bedrijf. Dus best wel veel auto's. Van ons zelf deze op de foto. Maar erg veel heel mooi spul van klanten ook.

Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Huertecilla

Berichten: 26852
Geregistreerd: 19-02-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-18 01:57

Voor mij is een belangrijk aspect van oude autos, naast de techniek, hun plaats in de geschiedenis; het model en soms de individuele auto.
Vind het leuk om dit te onderzoeken.

Zo is onze DAF een auto met echte rally historie.
De Volvo niet, maar met wel een niet doorsnee achtergrond.
Beiden verder echt Nederlands autos van de Van Doorne broers met beiden de echt Dáf variomatic. Dat geeft beide autos een interessant historisch perspectief.

Idem het ´driften´ en de rol van de sportieve autos van Toyota daarin, de invloed op autosports, liefhebberij, zelfs rijgedrag op de openbare weg!