Wat geven jullie aan de poetsvrouw

Moderators: Hanmar, Princesj, Mondy, Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird

DeMolenhoek

Wat geven jullie aan de poetsvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 06:03

Voor de bokkers met een poetsvrouw/man. Wat geven jullie aan extra? Zeg nu, met Sint, Kerst, Oud en nieuw, Pasen etc. Geven jullie iets? Zo ja. Wat? Ik twijfel nu wat ik moet doen met onze poetsvrouw, want ze is moslima, dus die doen niet aan de Christelijke feestdagen. Zouden jullie alsnog wat geven? Kiezen jullie dan voor de standaard zaken zoals wat chocolade en dergelijke? Of gaan jullie voor iets typisch Turks? Ik werk in de Turkse wijk dus dat is wel een voordeel voor mij :j

Noeps

Re: Wat geven jullie aan de poetsvrouw

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 06:12

Ik heb eind vorig jaar een setje rituals aan haar gegeven, als een soort van kerstpakketje. Verder vind ik het niet zo nodig om bij elke feestdag iets te geven, dat krijg je in het bedrijfsleven immers ook niet :).

❤️

SuperZodiaX

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 06:17

Uhmmm... Ik geef nooit wat extra's haha..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:03

Ik heb zelf een tijdje als poetsvrouw gewerkt, maar eigenlijk nooit iets gekregen, hooguit een kaartje.
Ik vind het wel aardig dat je iets wil geven! Bij elke feestdag is misschien wat overdreven, maar een kerstpakketje is altijd leuk toch?
Gewoon een doos vullen met wat kleinigheidjes. Wat chocolade idd, misschien eens de toko binnenlopen en kijken wat er aan ‘kerst’lekkers te vinden is?
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 03-10-17 07:07, in het totaal 1 keer bewerkt

❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎❤︎

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:04

DeMolenhoek schreef:
Voor de bokkers met een poetsvrouw/man. Wat geven jullie aan extra? Zeg nu, met Sint, Kerst, Oud en nieuw, Pasen etc. Geven jullie iets? Zo ja. Wat? Ik twijfel nu wat ik moet doen met onze poetsvrouw, want ze is moslima, dus die doen niet aan de Christelijke feestdagen. Zouden jullie alsnog wat geven? Kiezen jullie dan voor de standaard zaken zoals wat chocolade en dergelijke? Of gaan jullie voor iets typisch Turks? Ik werk in de Turkse wijk dus dat is wel een voordeel voor mij :j

Waarom doe je denk niet een presentje met het bijvoorbeeld het offer of suikerfeest?

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 07:07

Mijn schoonmoeder was lang poetsvrouw en die krijg van de meeste klanten toch al flinke cadeau's :) Een rituals pakket is nog geen slecht idee :j

Vec: Ik vergeet zelfs Pasen etc dus heb wat schrik dat ik er helemaal naast ga zitten. (Verder magik al blij zijn dat ik wat mag geven van vriendlief, die heeft het niet echt voor de poetsvrouw)

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:16

Ik geef zo nu en dan iets.
Met haar verjaardag een setje kneipp, vanuit de vakantie een potje Franse honing, en soms verzin ik nog wat met kerst en/of oud en nieuw.
Daarnaast had ik laatst via via via een stapel party/weekend/prive (hoe erg hahaha) en die wilde zij weer graag lezen.

Een goede poets verdiend wat aandacht vind ik. Ik ben iedere week zo blij als ze komt! Oke, bij mij is het noodzaak dus ik kijk er iedere keer echt naar uit en ik vind het stiekem ook gezellig. Niettemin: voor mij is ze goud waard.

Ts: blijf bij jezelf! Wellicht een datum opzoeken vanuit haar geloof? Verjaardag? En ik denk dat iedere vrouw ongeacht geloof wel wat gemeen heeft: een kaartje , een setje douche spul of olie, een kaarsje, een chocolaatje, iets Turks, iets van vakantie. En vooral het onverwachte, niet iedere keer bij een feestdag iets geven.

WowAmigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:21

Leuk idee, aangezien in Nederland in t bedrijfsleven een kerstpakket gebruikelijk is, is t een leuk gebaar dat je dat voor haar ook doet toch? Ik ben ook niet christelijk, maar vind n pakketje ook altijd leuk ;) en waarschijnlijk zou je bij n islamitische werkgever iets met t Suikerfeest krijgen. T gaat er toch meer om dat je je feestvreugde deelt denk ik :)

Evi84

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:42

Kerstpakketten doen we hier in belgie niet aan, maar ik zou het gewoon netjes/leuk voor haar vinden als je haar gewoon een klein presentje geeft. Iedereen vindt het leuk om iets onverwachts te krijgen. :-)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:43

Wij gaven meestal een kerstpakketje, in de vorm van een cadeaubon met wat lekkers of een parfum/zeep pakketje.

Warina (Commandeur x Krawall) 05-05-'80 - †08-09-'09
United (Havidoff x Jazz) 11-05-'01 - †14-06-'17
Jam Session (Don Tango B x Krack C) 02-05-2014

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:46

DeMolenhoek schreef:
Mijn schoonmoeder was lang poetsvrouw en die krijg van de meeste klanten toch al flinke cadeau's :) Een rituals pakket is nog geen slecht idee :j

Vec: Ik vergeet zelfs Pasen etc dus heb wat schrik dat ik er helemaal naast ga zitten. (Verder magik al blij zijn dat ik wat mag geven van vriendlief, die heeft het niet echt voor de poetsvrouw)

Dan zou ik het rond kerst/nieuwjaar doen. Je kunt het dan geven met een gevoel van saamhorigheid.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 07:47

Evi84 schreef:
Kerstpakketten doen we hier in belgie niet aan, maar ik zou het gewoon netjes/leuk voor haar vinden als je haar gewoon een klein presentje geeft. Iedereen vindt het leuk om iets onverwachts te krijgen. :-)

Nou, ik ben toch echt Belg en krijg een mooi kerst pakket :D (internationaal bedrijf)

xJitskee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:48

Of gewoon zomaar een keer, op een 'gewone' dag. Het is een blijk van waardering, daar hoeft geen vaste dag aan te hangen toch? :D

elinedeau95

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:53

Bij ons thuis gaven mijn ouders altijd rond kerst een kleinigheidje als een soort kerstpakket. Ook een tijdje een poets gehad met een andere religie, maar zij vond het juist heel fijn om het met kerst te krijgen, want volgens haar gaf haar juist een samenhorigheidsgevoel zei ze! Ik denk stiekem dat je het meer kan zien als een blijk van waardering en dit natuurlijk het meest wordt gewaardeerd.

Why are there so many female archaeologist?

Spoiler:
Because women love to dig up the past

nimbletje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 07:58

Ik geef met een kerst een kerstpakket en soms is dat echt een pakket maar ook wel eens een kadobon van de slager gedaan.
Voor haar vakantie geef ik meestal wat extra geld. Ik ben ook heel blij met mijn poetsvrouw dus dat heb ik er zeker voor over.

Het leven is wat je gebeurt, terwijl je andere plannen maakt

Saaams

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:01

Even de rollen omgedraaid. Ik werk als verpleegkundige in de thuisxorg en wij hebben 1 client die moslim is. Zij vind het prachtig om ons een heel kerstpakket te geven, uit dankbaarheid wat wij voor haar doen. Dus ik denk dat een leuk kerstpakket wel kan. De meeste hebben ook kinderen en die groeien wel op met onze feestdagen.

Laerkens Beauty L1+2 dressuur

[o]

Neonlight
Moderator Kantine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 08:51

Wij geven ook een kerstpakket. Maken zelf iets binnen een thema. Zo hebben we een keer een italiaans pakket gegeven, maar ook een keer een dierenpakket. Voer voor de vogels, en wat lekkers en speeltjes voor haar honden en katten.

Een ster was je altijd al, nu zul je als een ster aan de hemel fonkelen.
Dotje, 5 mei 2009- 21 januari 2010

[IM] Dag lieve Neon...
[IM] Dag lieve Michael, zeg je hallo tegen Neon?

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:24

Ik denk dat het ook voor een islamitische vrouw heel leuk is om met kerst iets kleins te krijgen hoor :) Dat ze het zelf niet viert betekent natuurlijk niet dat ze het niet leuk vindt om kanootjes te krijgen, en kerst is daar imo gewoon een prima gelegenheid voor. Vind het wel echt super lief dat je dat wilt doen!

marschwood

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 09:55

Wij geven met kerst meestal een bon en in de maand dat we vakantiegeld krijgen geven we haar ook extra geld.

DeMolenhoek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 03-10-17 10:17

Hmm, extra geld bij de vakantiemaanden zal het hier toch niet worden. Vakantiegeld krijgt ze namelijk al van het bedrijf uitgekeerd. Een cadeautje vind ik leuk om te geven, maar ik verschiet er van dat er ook echt gewoon cash geld wordt gegeven.

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:20

Vind het wel een leuk idee eigenlijk, had er zelf niet over nagedacht, wij hebben sinds een paar maand ook een poetsvrouw :) Denk dat ik haar wel een leuk kerstpakketje maak!

Nieuwe touwhalsters klik voor de advertentie

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 10:42

Extra geld zou ik ook niet doen.
Een poetsvrouw is al duur genoeg.
Een cadeautje of iets leuks is toch meer een persoonlijk en lief gebaar.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 16:48

Mijn ervaring is dat moslims het helemaal niet erg vinden als je met kerst wat extra's doet hoor :D Mijn mediterrane studenten maken juist de prachtigste creaties voor ons school-kerstdiner :)
Ik zou zelf ook voor een leuk cadeautje gaan. Iets van Rituals is altijd goed, of iets lekkers.

If you hate the church because you think it's full of hypocrites, remember that the church is a hospital for sinners and not a museum for saints.

Dennis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:09

Ik denk dat je het moet doen zoals jij het leuk en prettig vind.

Leuk setje douche spul. Een bon van een winkel in de buurt. Wat lekkere dingetjes in een pakketje stoppen.

Jij bent nederlands en vier kerst. Dat is een nederlands gebruik. Zij woont hier in nederland en moet dus (in mijn ogen) daar ook in mee gaan. Dat betekend niet dat ze thuis een kerstboom hoeven neer te zetten, maar wel dat ze moet accepteren dat het hier gevierd word.
En kadootje en een blijk van waardering is altijd leuk.

Deedee: dressuur Z+16, vaardigheid M+13 en prestatie sport-AA
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 17:13

Ik ben moslim en zou het ook super leuk vinden om iets te krijgen met kerst. Gewoon een leuk pakketje met lekkere verwen spullen vind elke vrouw denk ik wel leuk.

Schoentje