Schoenen: instappen en lopen maar...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Shiloh

Schoenen: instappen en lopen maar...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 22:28

Ik ben al heel lang op zoek naar schoenen waar ik in kan stappen en kan weglopen, maar vervolgens wel prima op kan lopen. Wat dus goed aansluit en goed past en niet veel te groot is. En ik dus niet bij elke pas het gevoel heb dat ze uit gaan vallen.

Met name sochtends voor mijn werk, als ik de hond ga uitlaten, heb ik gewoon geen zin om uitgebreid veters te gaan strikken.

Nu heb ik een paar veel te brede en slechte "klompen" waar ik dat nu mee doe, maar dat loopt voor geen meter. Ontzettend vermoeiend om op te lopen, omdat ik zo moet lopen dat ze aan blijven.

Nu denk ik wel dat ik het in de hoek van de klompen of zo moet zoeken. Maar ik heb geen idee wat nu fijn is en waar ik beste kan beginnen met zoeken.

Het allerliefste wil ik erin kunnen stappen zonder ze aan een hoeven raken.

Ik dacht, er zijn vast meer luie mensen die gewoon zonder gedoe zo de deur uit willen kunnen stappen. Dus. Iemand tips?

Schuur_

Re: Schoenen: instappen en lopen maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:30

Skechers, gewoon instappen en lopen. Sluiten fijn aan. Het enige is dat ze niet echt waterdicht zijn

xdniesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:31

Loafers misschien?

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 22:34

Waterdicht is wel redelijk belangrijk. Ik loop sochtends nogal eens door gras en dat is dan echt zeiknat zo vroeg.

Of nou ja. Niet volledig natuurlijk, het zijn geen dichte schoenen, maar de neus redelijk waterbestendig is wel handig.
Laatst bijgewerkt door Shiloh op 01-10-17 22:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:37

Lage outdoorlaarzen? waterdicht en geen veters om te strikken, zoiets:
Afbeelding

F_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:39

Google eens op rubber klomp.

Bij afbeeldingen, hit 5 of 6 of zoiets zie je heel basic rubber klompen.

Zo aan te trekken, waterdicht (wel laag natuurlijk) of het lekker zit is persoonlijk, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen...

melody7

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:40

Ik moest ook meteen aan Skechers denken, je hoeft ze alleen maar even over je hiel heen te 'trekken'. Echt super fijne dingen, en door die gelzool lopen ze goddelijk.

De outdoorlaarzen hierboven heb ik ook, die zijn ook heel fijn!

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:41

Instappers van Safety Jogger! Draag ik al jaren op en om stal. Stap er in en eruit zonder ze aan te raken en ze wandelen comfortabel zonder 'geslof'.
Laatst bijgewerkt door leanR op 01-10-17 22:49, in het totaal 1 keer bewerkt

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:44

gewoon elastische veters kopen (vaak bij de kinderafdeling van een schoenenwinkel) heb ik ook en super makkelijk om van je normale schoenen instappers te maken. (een grote schoenlepel is ook fijn)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:45

Korte regenlaarsjes? Of jodhpurs ? :D

Indi_Vito

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:46

Jodphurs gebruikte ik altijd!

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 22:47

Femke_Tweety schreef:
Google eens op rubber klomp.

Bij afbeeldingen, hit 5 of 6 of zoiets zie je heel basic rubber klompen.

Zo aan te trekken, waterdicht (wel laag natuurlijk) of het lekker zit is persoonlijk, daar kan ik geen zinnig woord over zeggen...

Zoiets heb ik nu. Wel van de liddl en dus wellicht veel te lomp en groot en zit het daarom niet lekker, maar die vind ik dus heel erg vermoeiend lopen.

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:49

Ik droeg altijd mijn outdoor laarzen.Zeker in de winter een aanrader.
En anders zou ik ook voor lage laarsjes gaan, rubber jodphurs oid. Ook goed af te spoelen onder de kraan.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 22:52

leanR schreef:
Instappers van Safety Jogger! Draag ik al jaren op en om stal. Stap er in en eruit zonder ze aan te raken en ze wandelen comfortabel zonder 'geslof'.

Die zien er best degelijk uit! Waar kun je dat kopen?

Zit ook naar sketchers te kijken. De go walk 4 inspire ziet er redelijk water bestendig uit. Althans voldoende dat als ik eens door nat gras loop ik niet gelijk doorweekte sokken heb.

Ben blij me de suggesties! Keep them coming!

Ik heb wel ook een stel winter laarzen, die ik vooral gebruik om te wandelen als het in de bossen koud en zompig is, maar dat vind ik zo voor de ochtend, of om even mee naar de schuur te lopen toch minder handig. Wat dat betreft zoek ik wel lage instappers.

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:54

leanR

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:57

Shiloh schreef:
leanR schreef:

https://www.wear2work.nl/instap-werksch ... sSEALw_wcB

Scapino heeft ze wellicht ook.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 22:59

Ik zou dan niet voor de Go Walk 4 gaan als je van plan bent Skechers te gaan kopen, dat is meer een ballerina model. De Flex Appeal, bijvoorbeeld, lijken me dan een stuk geschikter.
Zelf een paar maand terug zwarte Skechers gekocht ivm veel lopen op het werk (hele dagen van 9-18 bijvoorbeeld) en aan het einde van de dag geen last van zere voeten of niks. Ik vind ze zelfs zo lekker lopen dat ik ze meestal ook aantrek als ik even weg moet, je schiet er zo heerlijk makkelijk in of uit :D

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-17 23:01

In mijn adidasjes stap ik zo in zo der mijn veters los te hoeven maken. Lopen heeerlijk! Adidas superstars volgens mij zijn het.

Shiloh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-17 23:03

leanR schreef:
Shiloh schreef:

https://www.wear2work.nl/instap-werksch ... sSEALw_wcB

Scapino heeft ze wellicht ook.

Scapino zou ik eens kunnen kijken. Hoopte inderdaad op een winkel waar ik gewoon heen zo kunnen om ze even te zien en te passen. Vind terug sturen altijd zon gedoe bij bestellen. Hoe vallen ze kwa maat? Anders maar gewoon eens proberen.

Al moet ik ook nog aan sketchers denken. Of misschien komen er nog meer goede tips !

Ik zoek wel iets dat ook echt bedoel is als instapper. Mijn ervaring met de gympen-turned-instapper dat de hiel daar dan in no time kapot mee is, omdat ze daar niet voor bedoeld zijn.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:01

pjer schreef:
gewoon elastische veters kopen (vaak bij de kinderafdeling van een schoenenwinkel) heb ik ook en super makkelijk om van je normale schoenen instappers te maken. (een grote schoenlepel is ook fijn)

Dat wilde ik ook typen :j
Een stuk stevige elastiek uit een fourniturenwinkel werkt ook perfect.
Of anders schoenen met klittenband?

ashley1

Re: Schoenen: instappen en lopen maar...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-17 07:15