Vlizotrap naar vaste trap, waar op letten?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

xxwienekexx

Vlizotrap naar vaste trap, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 17:21

Hoi Allemaal!!

Iemand hier ervaring met de kosten van het plaatsen van een trap van de eerste verdieping naar de zolder? :)

Ik zit online een beetje te kijken, maar volgens mij zijn de gemiddelde kosten (trap + plaatsen op goede plek) rond de €4.000

Op dit moment is t een vlizotrap, maar we willen de wasmachine en droger naar boven en op termijn daar nog 1 of 2 kamers maken.

Dus dan is een doorgetrokken trap wel zo praktisch.. en aangezien we in februari toch in de zooi zitten zitten we even te kijken of het haalbaar is met budget om dat ook gelijk te doen :D

We krijgen in februari de sleutel, dan gaan we alle muren witten, nieuwe vloeren, nieuwe keuken, nieuwe badkamer. Dus dan kan er ook een vaste trap bij zou je zeggen :Y)

Iemand ervaring, tips, o.i.d.? *\o/*

Mizora

Re: Vlizotrap naar vaste trap, waar op letten?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 17:23

Let goed op of alle deuren nog logisch open kunnen en ingelopen kunnen worden.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 17:25

Mizora schreef:
Let goed op of alle deuren nog logisch open kunnen en ingelopen kunnen worden.

Ja hij zou doorgetrokken kunnen worden in het trapgat dus dat is geen probleem :)

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:40

Is het nieuwbouw of al een wat ouder huis? Bekijk goed wat voor vloer je zolder heeft, vaak is een zolder met vlizotrap niet geschikt als woonruimte en moet de vloer verstevigd worden. Zeker voor een wasmachine! Bij nieuwbouw heb je hier wel minder vaak last van.

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-17 14:48

Ik weet niet goed wat het vervangen van een vlizotrap kost.

Ik weet wel wat het vervangen van een normale trap kost. Dus oude er uit en compleet nieuwe er in. Wij hebben er eentje laten plaatsen van eikenhout, waren incl alles 3000 euro kwijt. Daarvoor werd dus een trap op maat gemaakt, van massief eikenhout, en werd de oude gedemonteerd en de nieuwe gemonteerd. Was een trap die 180 graden draait, dus kan me voorstellen dat een trap die alleen maar rechtuit hoeft makkelijker is en dus ook goedkoper.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 16:38

Villa schreef:
Is het nieuwbouw of al een wat ouder huis? Bekijk goed wat voor vloer je zolder heeft, vaak is een zolder met vlizotrap niet geschikt als woonruimte en moet de vloer verstevigd worden. Zeker voor een wasmachine! Bij nieuwbouw heb je hier wel minder vaak last van.

Het is iets er tussenin :) Zolder is geschikt als woonruimte, dit hebben we al laten onderzoeken :D Bedankt voor het meedenken *\o/*

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-09-17 16:39

miccamaaike schreef:
Ik weet niet goed wat het vervangen van een vlizotrap kost.

Ik weet wel wat het vervangen van een normale trap kost. Dus oude er uit en compleet nieuwe er in. Wij hebben er eentje laten plaatsen van eikenhout, waren incl alles 3000 euro kwijt. Daarvoor werd dus een trap op maat gemaakt, van massief eikenhout, en werd de oude gedemonteerd en de nieuwe gemonteerd. Was een trap die 180 graden draait, dus kan me voorstellen dat een trap die alleen maar rechtuit hoeft makkelijker is en dus ook goedkoper.

Bedankt! :D

Ik gok dat het bedrag niet veel zal verschillen, het gaat bij ons ook om een draaiende trap naar boven. Misschien moet de ruimte van de vlizotrap veranderd worden om de trap goed uit te laten komen. Maar daar kan ik het beste even een bedrijf naar vragen denk ik? :)

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:31

Ik laat het ook doen, ze hebben maandag het gat in het plafon gezaagd en vandaag komen ze de trap zetten plus gat van de vlizotrap dichtmaken. Ik heb maar een kleine zolder, gaat me om de bereikbaarheid. Heb dus voor een goekopere trap van vurenhout gekozen. Kost me, inclusief grondverf, net iets meer dan 2000 euro.

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 10:40

Hazna schreef:
Ik laat het ook doen, ze hebben maandag het gat in het plafon gezaagd en vandaag komen ze de trap zetten plus gat van de vlizotrap dichtmaken. Ik heb maar een kleine zolder, gaat me om de bereikbaarheid. Heb dus voor een goekopere trap van vurenhout gekozen. Kost me, inclusief grondverf, net iets meer dan 2000 euro.

Thanks voor je reactie! :D

Dit is wel echt een heel eind goedkoper, wordt het een rechte trap of eentje met draai erin?

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:43

Vraag me af of het zo maar mag :) zou het even checken bij de gemeente :D

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 10:44

Keet schreef:

Haha dat is al gebeurd en is geen probleem :) Thanks voor het meedenken *\o/*

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 10:47

xxwienekexx schreef:
Keet schreef:

Super :) altijd verstandig om te doen. Succes met de verbouwing. Vaste trap is een stuk fijner

xxwienekexx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-17 11:01

Keet schreef:
xxwienekexx schreef:

Super :) altijd verstandig om te doen. Succes met de verbouwing. Vaste trap is een stuk fijner

Ja precies :D En als het nog in t budget past zitten we toch in de rotzooi dus dan kan dat er nog best bij xD :P

Hazna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-17 13:23

Citaat:
Dit is wel echt een heel eind goedkoper, wordt het een rechte trap of eentje met draai erin?

Het is een trap met een draai, ook in het trapgat boven de trap naar de eerste verdieping.
Wel hebben we een houten vloer op de zolder, zaagt lekker makkelijk. Beton is natuurlijk duurder, weet niet wat jij hebt