Help mij m'n kamer inrichten!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Deeks93

Help mij m'n kamer inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 11:24

Dag lieve bokkers,

Ik heb jullie hulp nodig.
Misschien kennen jullie het wel, je bent je slaapkamer een keer zat en het is tijd voor verandering, maar wat?

Eerder had ik een leuke vierkante slaapkamer die eerst paars was en toen groen met blauw en daarna zwart/wit, en die laatste was ik gek op! en nog steeds!

Maar de zolderkamer kwam vrij en daar ben ik heen verhuisd. Eerst mooie twentse rossen op de muur, maar heel mannelijk dus tijd voor wat vrouwen spullen. Vervolgens ging het huis in de verkoop dus de muren moesten wit en boven mijn bed werd het grijs. Ik mocht thuis gaan werken dus er kwam een bureau bij, ik kon mn hangkleren niet kwijt dus er kwam er een rek voor. En zo kwam de kamer steeds voller. Inmiddels ook een paar jaar ouder en wil toch wel graag een volwassenere? kamer. Maar hoe?
Zoals jullie straks op de foto's kunnen zien is hij niet makkelijk in te delen.

Paar dingen en dan de foto's;
- Bed moet op dezelfde plaats blijven, kan niet verplaatst worden.
- Alle kasten die er staan zijn ook in gebruik en nodig!
- De foto's aan de muur heb ik gister zelf opgehangen en daar komen er nog wat bij.
- Voor het raam hangt een dekbedovertrek ivm lichtinval in de ochtend en de hitte in de zomer. Hier komen geen gordijnen o.i.d. voor in de plaats.

Wat ik eigenlijk wil; misschien een kleurtje? liefst alleen op een muur, ik ben geblesseerd en kastjes schuren en sjouwen wordt lastig.
Lowbudget veranderen
Het moet verkoop-waardig blijven.
Foto's in mijn kamer van de paardjes en dingen waar ik trots op ben.
meer sfeer in de kamer.
Mijn kleuren? Rood, zwart, wit, grijs, taupe, lichte houtkleur.

Dit is de indeling nu:

Afbeelding

Bij binnenkomst:
Afbeelding

Vanaf de andere kant:

Afbeelding

Het 'voorste' deel bij de wastafel:

Afbeelding

De andere kant van het voorste deel:

Afbeelding

De inbouwkasten:

Afbeelding

slaapgedeelte:

Afbeelding

Het komt er eigenlijk op neer dat ik wil schuiven met de indeling, wellicht een kleurtje op een muur om sfeer te brengen.
Let niet op de rotzooi want ik ben al aan het schuiven geweest en er is een bom ontploft!

Anoniem

Re: Help mij m'n kamer inrichten!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 11:30

Jeetje wat een chaos!! :oo

Wat vind je mooi/ wat is je stijl, en wat moet blijven wat kan weg/ anders?

Persoonlijk zou ik het nisje helemaal wit maken, sowieso de schuine plafonddelen. Dan kan je in het ruimere gedeelte wel met kleuren gaan werken, eventueel met optisch vergrotende prints gaan werken?

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:00

Ik zou het licht houden, zo lijkt je kamer optisch groter. Eventueel in de lengte werken met horizontale lijnen. Witte verf, misschien zwarte details?

Indeling ga ik even over nadenken :+ Wil je alle huidige meubels houden? Kun je hier en daar spullen weggooien/samenvoegen tot 1 kast? Want kastruimte heb je meer dan genoeg... Je hebt wel ontzettend veel spullen... Dus echt nodig, nodig... (Tipje: Kledingkast eens uitmesten. Kijk hoeveel je werkelijk draagt etc)

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 13:14

Winged schreef:
Ik zou het licht houden, zo lijkt je kamer optisch groter. Eventueel in de lengte werken met horizontale lijnen. Witte verf, misschien zwarte details?

Indeling ga ik even over nadenken :+ Wil je alle huidige meubels houden? Kun je hier en daar spullen weggooien/samenvoegen tot 1 kast? Want kastruimte heb je meer dan genoeg... Je hebt wel ontzettend veel spullen... Dus echt nodig, nodig... (Tipje: Kledingkast eens uitmesten. Kijk hoeveel je werkelijk draagt etc)

Dat heb ik al gedaan, maar t wordt allemaal gebruikt. 1 kastje, wat tussen t kledingrek en t bureau staat, gaat weg...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:31

Wat wordt allemaal gebruikt? En wat kan weg of vervangen worden door wat anders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:34

Kan je ook een kale plattegrond met de afmetingen van je kamer maken? En hoe groot is je bed? Gebruik je je bureau ook echt of kan die worden vervangen door een (hoge) smallere side-table of kast? Zelfde gaat op voor al je andere kastjes en tafeltjes en stoelen en rekken. Mogen ze vervangen worden door andere oplossingen of wil je alles met de huidige spullen gaan schuiven?

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:35

Allemachtig, je hebt 3 kledingkasten en een kledingrek. Dat zorgt wel voor chaos ja.
Kasten op- of leegruimen en als je alles wil bewaren dan zal je je kast een stuk beter moeten indelen en inrichten. Dan kan er iig wat weg uit je kamer.
Ik zou gek worden van zoveel spullen in 1 ruimte.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:39

Past je extra kledingkast tussen wastafel en raam? Dan zou ik dat als eerste verplaatsen. En je bureau onder een raam zetten. Je ondergoedkast dan tegen je bed aanzetten, op de plek van je bureau.

Past die kast er niet? Dan zou ik je kledingrek weghalen en je bureau daar onder het raam zetten, en nog steeds je ondergoedkast tegen je bed aan. Je rek wat je nu hebt voor je make-up zou ik weg doen en een mooi mandje voor kopen. Of in de laatjes in je bureau doen.

Drico

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 13:49

iirrssjjee schreef:
En je bureau onder een raam zetten.

Dit zou ik ook doen :j En alles wat nu voor de ramen hangt openen, licht maken. Zou inderdaad het nisje ook wit maken!

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:28

Drico schreef:
iirrssjjee schreef:
En je bureau onder een raam zetten.

Dit zou ik ook doen :j En alles wat nu voor de ramen hangt openen, licht maken. Zou inderdaad het nisje ook wit maken!

Dat is normaal ook open hoor! samen met minimaal 2 ramen, maar had nu eerst foto's gemaakt, misschien niet zo handig.

De ondergoedlade en het bureau omwisselen vind ik een goede! De witte kledingkast past niet naast de wastafel helaas.
Probleem met het kastje van de make-up is dat ie niet alleen voor make-up is. Daar liggen alle verzorgingsartikelen en zalfjes en dingen, ipv dat er los op te zetten had ik al zwarte mandjes gehaald om het in te zetten.

Wellicht kan ik ook het kledingrek naar de andere kant zetten en dan de ondergoedlade op de plaats van het kledingrek en de make-up kast, daar de bakjes opzetten en dan die kast weg!

Ik zit er vooral aan te denken om een muur rood te maken en de rest wit.

Op de foto's is het één grote chaos, één van de stapels kleren is een stapel die weg kan, de andere is was, en veel dingen liggen los in de kamer ipv in de kast, die moet ik nog opruimen... er staan dozen met afval van de verpakkingen van een aantal dingen... dat maakt het nog erger dan het al was.

Deeks93

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-09-17 15:32

Dit is het ongeveer als alles opgeruimd is en de ramen licht door laten.
Afbeelding

Eef_Bam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:39

Ik zou de nis wit maken en verder alles wit laten. Het is gewoon een kleine ruimte, en hoe meer kleur/drukte hoe kleiner het lijkt, zeker met het oog op verkoop niet slim om een muur rood te maken. Maar ook voor jezelf, in een ruimte als dit zal het de boel nog voller/rommeliger laten lijken.
Om het minder rommelig te maken zou ik zorgen dat je alle kleine kastjes/rekken in het voorste deel vervangt door 1 grote kledingkast rechts van de deur(die je desnoods rood kan verven als je dat leuk vind), heb je meer ruimte en rust. Als je echt zoveel zooi hebt dat het niet past in je kamer, neem rol-lades onder je bed. En verder gewoon niet te veel zooi bewaren :Y) ,

Kan je ondergoed niet gewoon in de kast in de nis? Het bureau onder het raam lijkt me ook een goede.
Laatst bijgewerkt door Eef_Bam op 27-09-17 15:43, in het totaal 1 keer bewerkt

miccamaaike

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-17 15:43

Een muur rood verven lijkt me het geheel nog drukker maken en bovendien een zeer ongunstige kleur voor de verkoop. Neem dan een lichte grijs tint of taupe oid. Hou het iig rustig.

Ik zie vooral heel veel zooi. Heel veel dingen hebben geen plek. Geef alles een plek en bedenk goed of dingen wel echt nog zo hard nodig zijn. Het is nu behoorlijk chaotisch.