Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Iloveiswan

Berichten: 3322
Geregistreerd: 17-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:38

Hier afgelopen week met 2 personen voor 44 euro. dus zeker te doen als je slim inkoopt.

hele week aankomende week ben ik bij ouders slapen dus ook eten. Vriend eet uit vriezer en uit de voorraad kast. en misschien een keer lasagne dus lekker goedkoop weekje :)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:47

Hier 25 euro voor twee personen per week, en dat is goed te doen.

LienC

Berichten: 984
Geregistreerd: 25-01-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:54

8nnemiek schreef:
Hier 25 euro voor twee personen per week, en dat is goed te doen.


Mag ik vragen wat je dan zoal eet in een week? :)

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:56

Pieneappel schreef:
Is ongeveer 30 euro per week voor 1 persoon te doen voor boodschappen?


Ik moet het vaak met €50 a 75 in de maand doen.
Gewoon kwestie van goed opletten en slim inkopen inderdaad!

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 21:57

Ik ben rond de 60 euro per week kwijt voor 5 personen. Wij eten voornamelijk vegan (anders vega) dus ook veel groente (en vleesvervangers)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:41

CarolienR schreef:
8nnemiek schreef:
Hier 25 euro voor twee personen per week, en dat is goed te doen.


Mag ik vragen wat je dan zoal eet in een week? :)

Ik zal het binnenkort eens in detail uittypen :j
We eten veel rijst/risotto, pasta, bonen.. en heel veel groente en fruit. We eten plantaardig, dus geen duur vlees/kaas en nauwelijks vleesvervangers. En brood bak ik zelf. We drinken geen frisdrank, alleen bubbelwater met oploslimonade en verder gewoon water en thee. Ik koop veel groot in, zoals meel bij de molen, ik heb een 5kg zak risottorijst en gewone rijst staan, en ook aardappelen koop ik in grote zakken in, of ik haal ze uit eigen tuin of uit het veld nadat de boer geoogst heeft.
En ik heb een grote vrieskist waar ik aanbiedingen kan inslaan, zoals vleesvervangers van Vivera, die regelmatig voor €1 per pakje in de aanbieding zijn bij Coop.
Rond deze tijd kun je vaak bij boeren en mensen met een moestuin pompoenen kopen voor heel weinig, en die kun je vaak met gemak een half jaar in de kelder bewaren.
Ik had vorig jaar pompoenen van 10 kilo. Daar heb ik echt lang van kunnen eten.
Een pan pompoenrisotto voor twee personen kost je dan hooguit 50 cent.

En eigen brood bakken scheelt ook veel. Dit is het brood wat ik meestal bak:

Afbeelding
Afbeelding

En met gewoon tarwemeel kost zo’n brood hooguit 50 cent aan ingrediënten, en we eten er een week van. Blijft ook dagenlang lekker vers.

amsterdam10
Berichten: 592
Geregistreerd: 03-05-16

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:51

Ik ben inderdaad ook benieuwd wat jullie eten als je rond de 30€ per week kwijt bent met 1 of 2 personen.
Dat vind ik best knap!

MizzMontana

Berichten: 5686
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:53

Dat brood ziet er lekker uit! Bak je dat in een broodbakmachine?

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 22:59

Er zijn weer een paar nieuwe Scoupys waarvan 1 gratis: Een zakje Maggi Mix. (Aantal keuzes).

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:04

€25,- is te doen maar imo behoorlijk krap, al ligt het er ongetwijfeld aan wat je eet enzo. :)
Ik kom met €50,- soms krap aan uit, maar ik eet/kook vrij regelmatig ook lekker luxe, doe nog weleens een avondje stokbrood met smeersels, tapas, antipasti etc, wat overigens vrij goedkoop is bij Aldi en Lidl maar nog genoeg kost.
Helpt overigens ook niet dat ik een eetstoornis heb en (vr)eetbuien, dat kost ook klauwen met geld als ik niet oplet of een slechtere periode heb.
En ik heb daarnaast de katten nog die in het budget mee doen als ik eens geen voer en kattenbakkorrels groot ingeslagen heb.

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 23:14

Stamppotten zijn echt heel goedkoop. Als ik wil kan ik wekelijks echt voor heel weinig geld boodschappen doen. Als ontbijt yoghurt met flakes, lunch krijg ik op het werk en avondeten... vorige week 2 spitskolen gekocht voor 2 euro, daar kan ik 4 dagen van eten. Ene dag met shoarma gemaakt en bulgur en andere dag met rijst en gehakt en nog een keer met aardappelen en een smokey bbq saus. Spitskool met rijst en gehakt is ook goed in te vriezen btw.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 06:07

MizzMontana schreef:
Dat brood ziet er lekker uit! Bak je dat in een broodbakmachine?

Ik bak tegenwoordig alleen nog in de oven. Ik heb twee blauwstalen broodvormen die precies de vorm/afmeting hebben van winkelbrood en dat is toch wel fijner dan die korte, dikke broden uit de broodbakmachine.
In de winter bak ik het brood in onze houtkachel, dus dat scheelt ons ook nog eens veel stroomverbruik :D

Vanaf deze week ga ik nog wat meer bezuinigen :))
Ik zag zondag dat de Lidl in het dorp op zondag ineens weer dicht is. Dat betekent dat ze zaterdagavond weer een hoop vers eten met 50% korting verkopen. Vooral paddestoelen, sla en andere bladgroente, zacht fruit, en gewoon oudere groentes.. op zo’n zaterdagavond loop ik vaak de winkel uit met een volle tas voor minder dan 10 euro.

Lalidan
Hoofd Wiki
Zeg maar Lila-Dan!
Of toch Heidepaars?

Berichten: 17995
Geregistreerd: 17-05-06
Woonplaats: TellentotdatPOEF-topic

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:12

De bedragen die men hier noemt voor boodschappen, is dat dan inclusief shampoo, tandpasta, wc papier, (af)wasmiddel, vuilniszakken, wc blokjes etc, of echt alleen eten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:25

:j voor mij wel en de katten en konijnen en de hamster ,konijnenvoer online besteld via zus en moeder en binnenkort hoop ik hetzelfde voor de kattenbrok

Sting

Berichten: 12859
Geregistreerd: 22-04-03
Woonplaats: Rolde

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 07:53

8nnemiek schreef:
MizzMontana schreef:
Dat brood ziet er lekker uit! Bak je dat in een broodbakmachine?

In de winter bak ik het brood in onze houtkachel, dus dat scheelt ons ook nog eens veel stroomverbruik :D

Brood wil ik ook eens naar kijken, of dat haalbaar is om zelf te bakken! Alleen kost hier een uur de oven aandoen toch ook weer ong 40 cent. Zou je er eigenlijk bij op moeten tellen. Is een combi trouwens oven/magnetron.

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:00

Mag ik een beetje meekletsen? wij zijn maandelijks veeeeel geld kwijt aan boodschappen, kunnen makkelijk bezuinigen! Manlief is van het uitgebreid en lekker koken maar alsnog moet er wat af kunnen.
We zijn met 2 volwassenen en een ventje van 1.

Ik zit het eens te berekenen en we zitten nu al vanaf 24 september op 311 euro }:0 en dan moeten we nog 2 weken... Manlief toch ook maar eens aanspreken haha

Maar goed ik kan dus nog veeeeel van jullie leren.

Ik ben Scoupy eens aan het bekijken, zie dat veel producten bij de Deka te koop zijn en die zit hier vlak bij. We proberen ook vaker naar de Deka te gaan, vlees is daar ook erg lekker!

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 08:51

Sting schreef:
Brood wil ik ook eens naar kijken, of dat haalbaar is om zelf te bakken! Alleen kost hier een uur de oven aandoen toch ook weer ong 40 cent. Zou je er eigenlijk bij op moeten tellen. Is een combi trouwens oven/magnetron.

Dat is inderdaad wel slim om even uit te rekenen. Wij hebben naast de houtkachel een vrijstaande combimagnetron en een whirlpool inbouwoven. De combimagnetron is vrij klein, slecht geïsoleerd en dus niet heel efficiënt. Maar de inbouwoven is een stuk voordeliger.. hij is goed geïsoleerd en verbruikt alleen redelijk veel tijdens het opwarmen maar als ie eenmaal op temperatuur is dan valt het stroomverbruik mee, en ik bak twee broden tegelijk waarna ik er eentje invries.. en meestal bak ik voor/na de broden nog een ovenschotel waardoor ik de oven maar een keer hoef voor te verwarmen. Twee broden bak ik dan samen in een half uurtje tijd.
Op internet vind ik het volgende:
Citaat:
Oven
Een oven is ook een flinke verbruiker met een gemiddeld wattage van 2000 watt. Vor het opwarmen van bijvoorbeeld een gemiddelde maaltijd zal de oven ongeveer 1 uur aan staan (incudief voorverwarmen). Echter zal de oven na het voorverwarmen niet meer de volledige 2000 watt verbruiken maar ongeveer de helft. Dit is afhankelijk van de kwaliteit van de oven (isolatie). dus 10 minuten voorverwarmen en 50 minuten warm blijven kost 0,97 kWh oftewel bijna 22 cent!

Als dat klopt dan kost mijn brood, per brood, hooguit 10 cent aan stroom.
(Al hebben we ook zonnepanelen, dus eigenlijk is het alsnog ‘gratis’ )

Ik vind het ook altijd erg interessant om zoiets precies uit te rekenen :j

En op een andere vraag hierboven: wc-papier betaal ik ook uit mijn boodschappenbeursje, dus gaat ook van de 25 euro af. De rest, als tandpasta/douchegel/afvalzakken, daar koop ik eens in de zoveel tijd een ruime voorraad van, dus dat is me te lastig om van het boodschappengeld te kopen. Meestal gewoon bij de Action, de grootste fles douchegel, die gaat dan ook vaak een half jaar mee. Lastig uit te rekenen. Ik heb ooit bij Makro een enorm karton wasmiddel gekocht, 5 jaar geleden, die is nog steeds niet leeg :+

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:04

ik heb zojuist scoupy gekocht,en ik zag wat in de actie is en wat ik regelmatig gebruikt. nu moet ik alleen mezelf aanwennen dat ik me bonnen mee neem.

ik heb nu een boodschappen lijstje voor zeker tot donderdag aan avond eten. ben benieuwd hoeveel ik kwijt ben. Weet nog niet of ik na de Lidl of vomar gaat. De lidl heeft niet de scoupy actie. Maar ik wil niet na verschillende winkels. liefst gewoon 1 winkel.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:06

Dat eigen broodbakker vind ik heel interessant, vooral ik de houtkachel. Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe houtkachel en wil er heel graag 1 met een oven. Wat voor kachel heb jij 8nnemiek?

snorkel1986

Berichten: 3017
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:09

Zo wat een bedragen bij sommige... ik wou nog verder bezuinigen ik wou weer terug na 200,- per 4 weken Incl wasmiddel enz en luiers ( zo lang nog nodig is) 2 volwassenen en 2 kids waar van 1 nog in de luiers ( zit nu op 250,- per 4 weken)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:24

Sharani schreef:
Dat eigen broodbakker vind ik heel interessant, vooral ik de houtkachel. Wij zijn ons aan het oriënteren op een nieuwe houtkachel en wil er heel graag 1 met een oven. Wat voor kachel heb jij 8nnemiek?

Ik heb de Karlstad van de Gamma. Klik
Hij is nu niet meer te koop bij Gamma, maar er zijn wel vergelijkbare kachels te vinden.
We hebben hem in onze tuinkamer geplaatst, maar hij verwarmt het hele huis.
Afbeelding

Gwenvd

Berichten: 1730
Geregistreerd: 20-07-15
Woonplaats: In t westen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 09:33

Ik schaam me er ook bijna voor... ben er vooral erg van geschrokken. Vanavond met ML kijken hoe we dit terug kunnen dringen.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:00

Laatst heb ik ook een brood gebakken in de airfryer, dat was ook super lekker! Op de een of andere manier is iets alleen niet helemaal goed gegaan met rijzen, waardoor het een beetje een homp is geworden. Was wel heel lekker en machtig, aan 1 plakje had ik meer dan geneog om een hele ochtend door te kunnen!

mvdende

Berichten: 5697
Geregistreerd: 14-12-08
Woonplaats: Ossendrecht

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 10:24

Mag ik je recept voor het zelf bakken van brood? Mijn oven is zo goed als gratis, dus daar hoef ik geen rekening mee te houden.

Bellex

Berichten: 9301
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 11:11

Misschien is het bij het aangeven voor hoeveel je uitgeeft aan boodschappen, ook handig te vermelden voor hoeveel maaltijden dit is? Als je 2 van de 3 maaltijden niet koopt omdat werk voorziet, scheelt dat natuurlijk een hoop, net als wanneer je meerdere avonden geen maaltijd hoeft te koken? En inderdaad wat erin zit, hier gaan dieren er niet in mee, dat scheelt

8nnemiek schreef:
MizzMontana schreef:
Dat brood ziet er lekker uit! Bak je dat in een broodbakmachine?

Ik bak tegenwoordig alleen nog in de oven. Ik heb twee blauwstalen broodvormen die precies de vorm/afmeting hebben van winkelbrood en dat is toch wel fijner dan die korte, dikke broden uit de broodbakmachine.
In de winter bak ik het brood in onze houtkachel, dus dat scheelt ons ook nog eens veel stroomverbruik :D

Mag ik vragen waar je die vormen vandaan hebt? Zoiets zoek ik ook want de vorm van broodmachinebrood vind ik echt helemaal niks!

Halen jullie vaak groente op de markt? Hoe is die kwaliteit meestal vergeleken met supermarkten? En de prijzen?