Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:18

Kans zit er in :))

Heb eindelijk weer een nette week gehad en budget niet overschreden , mag ook weer eens de krant in :=

desi92
Berichten: 1724
Geregistreerd: 25-04-12
Woonplaats: 's-Heerenberg

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:32

Ik zat vandaag op 26,- boodschappen voor ongeveer 1,5 week met ook dingen er tussen die langer mee gaan (aanvulling voor in de havermout als lijnzaad ed.) en producten waar ik grotere porties van ga maken en weer in ga vriezen. Mag niet klagen dus.

Ben nog op zoek naar goedkopere amandelmeel die uit supermarkt zijn echt extreem duur.

Merk wel dat nu ik weer gezonder wil eten ik meer geld kwijt ben.

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:33

Wat een waanzinnige tips hier!

Ik was nog niet verder gekomen dan vaker naar de Lidl gaan ipv AH. Bespaart al ongelooflijk veel geld overigens!

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:50

Mij was een paar jaar tereug al opgevallen dat als je boodschappen doet bij Plus voor de hele week je soms maar krap uitkomt zonder de extraatjes en als je naar Lidl/Aldi gaat en daar alles haalt dat je ruim toekomt met hetzelfde budget én extraatjes.
Daarom ook de keuze gemaakt na de verhuizing om zoveel mogelijk bij Aldi en Lidl te halen en datgene wat er niet verkrijgbaar is bij Plus te halen, alle 3 zitten binnen 100m afstand dus ook vrij makkelijk voor mij. :)
Het is overigens wel heel verleidelijk om bijna dagelijks lekkere broodjes te halen bij Lidl dus heb met mezelf afgesproken dat ik 1-2x per week lekkere broodjes mag halen en meestal is dat op zondag vaste prik:
Lekkere broodjes en evt belegje erbij voor de lunch en een stokbrood en iets voor erop voor het avondeten (evt aangevuld met een cup-a-soup, kom zelfgemaakte groentesoep of salade). :9

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:58

Ja de broodjes van Lidl zijn zalig hè!
Iid niet te vaak doen want voor de prijs hoef je t niet eens te laten Haha

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-17 23:59

Ik mag op maandag lekker broodje :))

Lidl heeft lang niet alles wat ik bij de AH haal , dus het is van hot naar her met tussenstop eventueel bij de budget food . Naar huis de boodschappen van Lidl droppen en door naar de AH aan de andere kant van hier winkelstraat. De vent van de AH was fel tegen de Lidl gok dat ze daarom niet dichterbij elkaar zitten :=

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:04

Dat is nog het meest verraderlijk aan die broodjes: ze zijn zo goedkoop. :')
Hier zit de Aldi het dichtstbij vanuit mij gezien, Plus en Lidl zitten bijna naast elkaar (zit een winkel (of 2) tussen op het plein iets verderop, gok 3-4 minuten lopen als het verkeer tegen zit. :)
Wel zo makkelijk dus bij het halen van de dingen die je bij Aldi of Lidl niet kunt krijgen, eerst ff langs Plus en dan door naar Lidl (of Aldi). :))

Roos_M

Berichten: 5165
Geregistreerd: 16-03-05
Woonplaats: Elspeet

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 00:14

Bij ons in het dorp zit de Aldi. Daar ben ik 1 keer geweest, wat een armoe. Dus daar ben ik daarna nooit meer geweest.
Lidl is nog net aan te doen. Vooral na de kassa ben ik blij als ik een hele kar vol heb voor nog geen 40 euro. Er staat wel altijd een straatverkoper soms best wel te bedelen, daar krijg ik altijd een rot gevoel van.
Bij de Plus hier werkt 1 dame en daar heb ik een keer bonje mee gehad om mn ID voor 1 flesje oud bruin bier a 2,5% (ik ben bijna 27). Ik vind haar zon onvriendelijke, onsyphatieke uitstraling hebben dat ik die winkel sinds dien vermijd.

Maar de AH; daar betaal je gewoon voor de winkel en de nette uitstraling. Dure bonnen altijd daar Pfoe !

lor1_1984

Berichten: 12049
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 02:05

Hier valt het op zich wel mee met de armoe, vrijwel alles netjes in de schappen/bakken, winkel is altijd schoon en netjes, de medewerkers zijn vriendelijk.
Voor een paar? jaar terug was de Aldi wel een verzameling dozen en stapels maar dat is tegenwoordig niet meer zo. :)

Bij de duurdere winkels betaal je idd voor service, luxere producten en de merken.

MizzMontana

Berichten: 5686
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:32

Roos_M schreef:
Bij ons in het dorp zit de Aldi. Daar ben ik 1 keer geweest, wat een armoe. Dus daar ben ik daarna nooit meer geweest.
Lidl is nog net aan te doen. Vooral na de kassa ben ik blij als ik een hele kar vol heb voor nog geen 40 euro. Er staat wel altijd een straatverkoper soms best wel te bedelen, daar krijg ik altijd een rot gevoel van.
Bij de Plus hier werkt 1 dame en daar heb ik een keer bonje mee gehad om mn ID voor 1 flesje oud bruin bier a 2,5% (ik ben bijna 27). Ik vind haar zon onvriendelijke, onsyphatieke uitstraling hebben dat ik die winkel sinds dien vermijd.

Maar de AH; daar betaal je gewoon voor de winkel en de nette uitstraling. Dure bonnen altijd daar Pfoe !


Zo iets als een vervelende medewerker zou bij mij ook invloed hebben op mijn gevoel bij een winkel.
Verder moet ik me bij de Aldi en de Lidl van te voren even instellen dat het langer kan duren bij de kassa, gangpaden smaller zijn, dingen nog in dozen zotten dus iets onoverzichtelijker, enz. Maar dan is het prima en het scheelt toch altijd echt weer geld!!
Emté hier in het dorp vind ik niets, daar kom je binnen bij de groente afdeling en ligt er regelmatig spul op de grond en rot fruit enz tussen, daar vind ik het echt vies! Die winkel sla ik dan ook over.

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:54

Wie heeft er tips? Wat kan je goed invriezen en wat vooral niet.,

Soms vries ik t eten na t koken in. Maar vergeet altijd wanneer ik het ingevroren heb

Soms houden we eten over voor maar 1 petsoon. Dan eten vriend en ik som niet het zelfde

MizzMontana

Berichten: 5686
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 07:56

Pastasaus kun je goed invriezen. Ik maak vaak veel saus en dan voor 1 keer pasta. Met pasta invriezen vind ik minder lekker om op te warmen.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:29

Wij rijden best wel een stukje om zodat we boodschappen kunnen doen bij de Lidl. Met een hele zuinige diesel kan het makkelijk uit. Er zit een Albert Heijn naast waar we vaak de laatste dingen (en scoupy's) halen, zo kunnen we mooi alles in 1x meenemen. Als we echt iets vergeten zijn gaan we naar de plus, die is voor ons het dichtst bij. Echter, vind dat zo'n dure rotwinkel dat we er zo min mogelijk komen..

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70556
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 08:47

plutolover schreef:
Wie heeft er tips? Wat kan je goed invriezen en wat vooral niet.,

Soms vries ik t eten na t koken in. Maar vergeet altijd wanneer ik het ingevroren heb

Soms houden we eten over voor maar 1 petsoon. Dan eten vriend en ik som niet het zelfde

Ik houd het bij met de gotask app op mijn telefoon, daar heb ik verschillende documenten in gemaakt met lijstjes maaltijden (ook opwarm), vlees in vriezer, boodschappen.

Je kan in mijn ervaring bijna alles invriezen.

DebGizmo

Berichten: 1952
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:21

Hier zit op loopafstand een AH en een Dirk. 5 tot 10 minuten met de auto zit een Lidl, AH XL, Aldi en Jumbo. Overal gratis parkeren.
Ik was laatst bij de Lidl en tot mijn verbazing hebben ze er verbouwd en is het nu echt een mooie winkel met verse bakker. In oude staat vond ik de winkel niks, maar nu vind ik het al een stuk interessanter. Misschien toch eens een keer de weekboodschappen doen en kijken wat het kost. Ze hadden alleen geen vegan vervangers zag ik.

Ik vries altijd de soep in en pastasaus.

F_inley

Berichten: 6403
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:27

Ik vries prakjes, nasi, bami, pasta saus, soep, lasagne allemaal in doordat ik alleen ben maak ik vaak grotere porties en kan er zo nog 1 of 2x van eten.

Sharani
Berichten: 4671
Geregistreerd: 23-03-07
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 09:53

Hier geen enkele winkel dichtbij. Op 5 km een Lidl en AH naast elkaar en een Poeisz. Ik ga er alleen met de auto heen als ik er om andere redenen met de auto moet zijn, anders doe ik de boodschappen op de fiets. Dat is denk ik al de grootste besparing. Verder vind ik de AH zeker niet duur als je vooral de basic koopt, die is soms zelfs goedkoper dan de Lidl. Koop ongeveer 50/50 mijn boodschappen bij de AH en Lidl. Bij de Poeisz kom ik alleen voor aanbiedingen, is verder een dure winkel. Mijn man komt op de route vanaf zijn werk langs een Jumbo en neemt daar wel eens wat mee wat daar echt goedkoper is dan bij de andere supermarkten.

Erres

Berichten: 331
Geregistreerd: 23-01-07
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:12

Wat handig dat jullie de winkels dichtbij hebben,zeg. Ik rijd met de auto 10 minuten (dichtsbijzijnde winkel) en heb dan de Lidl en de Plus naast elkaar. Dus de helft bij de 1, helft bij de ander (Lidl heeft niet alles wat ik wil). 1x per 2 weken ga ik naar de AH, rijd daar 20 minuten voor, het is zo'n fijne winkel vind ik en heeft gewoon alles. Alleen is het ff slikken bij de kassa :\ Ik ga dan gelijk ook naar de bieb, ook een stuk goedkoper dan boeken te kopen. Ik leen ook vaak tijdschriften, dan hoef ik die niet te kopen.
Ik koop dus voor aantal dagen in, ivm de afstand, wat waarschijnlijk ook een beetjes scheelt in de kosten/verleidingen :D

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:42

Mij valt juist op dat de Aldi vaak helemaal niet goedkoper is dan de AH. Voordat ik de prijzen met elkaar vergeleek deden we zo'n driekwart van de boodschappen bij de Aldi, nu is dat eerder andersom. Natuurlijk moet je wel goed kijken wát je precies haalt bij de AH. Daarnaast valt op dat producten die bij de Aldi goedkoper zijn vaak flink goedkoper zijn, terwijl het andersom meestal een verschil van enkele centen is.

MizzMontana

Berichten: 5686
Geregistreerd: 05-08-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 10:45

Ik heb de laatste keer met de AH app in de hand booodschappen gedaan bij de Lidl, en alles wat ik nodig had was 5 tot 10 cent goedkoper en sommige dingen zelfs nog meer. Bij de Aldi heb ik dit nog niet geprobeerd, maar die zit ook niet in ons dorp.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:06

Gedroogd en ingeblikt eten enzo kun je idd prima van AH basic kopen, die zijn hartstikke goedkoop. Vers eten als groente en fruit haal ik dan weer bij de Lidl, die zijn bij AH weer te duur, op wat goede aanbiedingen na.
Gisteren bij AH wat vega smeerworstjes gehaald, die waren in de aanbieding en ook nog eens met 35% korting. En kan prima in de vriezer. Dan zijn ze ineens de helft goedkoper.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:08

Voor ons zit de Lidl niet echt op een handige plek. Sinds een tijdje neem ik de bonnen van de Aldi mee (daarvan staan lang niet alle prijzen online) en kom thuis dus veel vaker dan verwacht tot de conclusie dat ik bepaalde dingen net zo goed of nog beter bij de AH kan halen. Echt goedkoper bij de Aldi zijn bijvoorbeeld de vleesvervangers (niet de lekkerste, maar best te doen voor af en toe), kaas, eieren, brood (maar dat vinden wij niet te eten) en groente&fruit (maar dat halen we i.v.m de houdbaarheid voor het grootste gedeelte ook bij de AH). Melk, boter, suiker, koffie en broodbeleg bijvoorbeeld kun je bij de AH voor hetzelfde geld of minder vinden.

goeroe
Berichten: 5346
Geregistreerd: 11-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:27

Voor het maken van een boodschappenlijstje kan ik trouwens de app Listonic aanbevelen. Ik heb een lijst gemaakt met producten die we regelmatig gebruiken. Voordat we boodschappen gaan doen loop ik die langs en vink ik alles waar we nog voldoende van hebben af. Wat er overblijft kopieer ik naar een 'schoon' lijstje. Zo vergeten we nooit meer iets en kunnen we altijd zonder problemen weer minstens een week vooruit. Ik heb nu ook de prijzen in die app gezet, zodat ik vooraf behoorlijk goed kan inschatten hoeveel we kwijt zijn. Verder gaan we altijd eerst langs de Aldi en dan naar de AH. Bij de Aldi lopen we helaas wel eens tegen een leeg schap aan en op die manier kunnen we het alsnog bij de AH halen. Bovendien gebruiken we daar altijd de zelfscan. Eerst had ik een hekel aan dat ding (bang on iets vergeten te scannen), maar nu vind ik het een ideaal hulpmiddel om binnen het budget te blijven.

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:30

In ons dorp zitten helemaal geen supermarkten, maar binnen een straal van 10km hebben we de Aldi, Lidl, Plus, AH, Jan Linders, Nettorama, 2x Emte, duitse Aldi en de duitse Rewe, dus gelukkig keus zat! Ik ga naar de Lidl voor het groente en fruit, dat is daar goedkoop maar vooral ook goede kwaliteit en lang houdbaar. En daarnaast kies ik meestal voor de AH omdat die meer keus heeft in goedkope standaardproducten als pasta/macaroni/rijst en blikgroente en omdat ze een breder assortiment hebben dan de Lidl, en ik van sommige producten toch liever het A-merk neem.
Zo bak ik tegenwoordig met rijstolie, dat is gezonder om in te bakken en veel goedkoper dan olijfolie of kokosolie, en dat hebben ze niet bij de Lidl.
En bij AH hebben ze van die extra dikke rollen wc papier, die kan ik verder ook nergens zo goedkoop vinden.

MarJon
Berichten: 5529
Geregistreerd: 16-07-09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-17 11:34

Wij hebben 3km verderop een Jumbo, AH, Aldi en Lidl. Verder op 500m nog een Poiesz, maar daar is het zo duur dat het vaak loont om door te rijden naar de Jumbo. :=

Wij gaan vaak naar de Lidl en de Jumbo. Lidl voor de meeste basisdingen, zoals vleeswaren kaas, melk etc. Bij de Jumbo halen we dan weer dingen zoals brood, groente en fruit. Groente en fruit is bij onze Lidl echt heel slecht, vaak is na een dag al niet goed meer en kun je het weggooien.