Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 20:20

Ik heb zojuist mijn Oesterzwammen kit binnen gekregen :D Vind de instructies wel heel karig; toch maar aangemeld voor die emails, en ff wat meer op inet lezen er over.
Ik heb nu 3 koffiepads, dat is volgens mij nog niet genoeg.

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:51

Ik heb net €17,70 uitgegeven aan boodschappen voor t/m donderdag. :D
Denk dat ik op ong €25,- à €30,- in totaal ga uitkomen, vrijdag wsl pizza of een stokbroodje met smeersels en zaterdag&zondag kippensoep met chickenwings en brood of salade.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 17:44

Ik hou het eigenlijk niet per week bij. Ik pin 250 euro en dat is het budget voor 4 weken. Soms kom ik iets tekort. Maar het is niet dat we dan niet meer kunnen pinnen. Maar doel is 250

snorkel1986

Berichten: 3039
Geregistreerd: 27-07-12
Woonplaats: overijsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 18:45

briitje schreef:
Ik hou het eigenlijk niet per week bij. Ik pin 250 euro en dat is het budget voor 4 weken. Soms kom ik iets tekort. Maar het is niet dat we dan niet meer kunnen pinnen. Maar doel is 250

Vraagje hoe groot is je gezin? Dit is ook mijn doel excl vlees ( dat zit in vriezer) voor 2 volwasssen 2 kids ( 3/5) jaar

lor1_1984

Berichten: 12064
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 19:31

Soeppakket plus beetje vlees voor in de soep heb ik inmiddels ook gehaald en staat te pruttelen, morgen alleen ff stokbroodje of pistoletjes oid erbij halen. :)
Blijf wsl binnen de eerder genoemde €25,- deze week en heb dan nog kliekjes voor in de vriezer ook. :D

Overigens is mijn totale budget per week €50,-, daarvan moet ik eten, drinken, huishoudelijke artikelen, toiletartikelen en kleine extraatjes van kopen.
Prima te doen voor 1 persoon, best royaal van te leven ook zolang je niet alleen maar dure boodschappen van haalt.
Ik koop overigens bijna alles bij de Aldi en wat ze daar niet hebben bij Lidl of Plus en af en toe AH.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 20:14

Ik geef ongeveer 150 euro per maand in mijn eentje, mijn vriend is er bijna elk weekend ook. Ben daar dik tevreden over. De ene week koop ik erg veel en de andere week leef ik op de restjes

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 22:04

Ik gebruik momenteel 10 euro per dag (70 per week) voor alles (voornamelijk boodschappen, cadeautjes voor verjaardagen, heel soms eten bestellen) voor 1 volwassene en 4 kinderen. Tanken is wel apart.

Hoop zo een beetje te kunnen sparen, want ongemerkt gaat er toch vaak meer doorheen als je er niet actief mee bezig bent.

Ik koop dan bijvoorbeeld een 5 kg zak aardappelen met 5 soorten groenten (En soms vleesvervangers) dat is goedkoop en makkelijk. Soms afgewisseld met rijstgerechten en pasta

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 23:12

snorkel1986 schreef:
briitje schreef:
Ik hou het eigenlijk niet per week bij. Ik pin 250 euro en dat is het budget voor 4 weken. Soms kom ik iets tekort. Maar het is niet dat we dan niet meer kunnen pinnen. Maar doel is 250

Vraagje hoe groot is je gezin? Dit is ook mijn doel excl vlees ( dat zit in vriezer) voor 2 volwasssen 2 kids ( 3/5) jaar


Voor 2 personen 'maar'. Vlees koop ik veelal bij de islamiet.

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 10:59

Ik koop m'n vlees ook wel 'ns bij de Turk. Stukken goedkoper. Haal vooral lamsgehakt, lamsbiefstukjes, maar ze hebben er ook goede kip en rund.
Ik eet ook graag varkensvlees, maarja dat ga je bij de Turkse slager natuurlijk niet vinden :+

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:01

Niet ? :+. Ik haal er vaak kip. 1 kilo 5 euro en daar heb je best een flink stuk voor. Ik vind het de moeite waard.

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 11:07

Nee flauw hé :')

Zijn echt super aardig hier, en snijden desgewenst kleinere stukken en/of beetje "plat slaan" voor het malse.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:14

Das weer een besparing die ik niet kan doorvoeren
Ik eet sowieso vrijwel helemaal plantaardig , mijn vriend niet en voor hem koop ik biologisch vlees of vlees van een hobby veehouder hier in de buurt waarvan ik weet wat voor leven ze gehad hebben (als ik wil mag ik ze komen opzoeken op de wei) Wat trouwens ook prima betaalbaar is (beter te betalen dan bij de super)
Maar halal of kiloknallers komt er hier niet in (kan ik niet verantwoorden naar mezelf toe )

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:32

Tsja, ieders zn eigen keuze toch. Ik eet ook graag paarden/"veulen"vlees.

Denk niet dat een discussie over wel/geen vlees eten biologisch of niet, hier op zn plek is, toch? ;)

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:46

Sonja_vR schreef:
Das weer een besparing die ik niet kan doorvoeren
Ik eet sowieso vrijwel helemaal plantaardig , mijn vriend niet en voor hem koop ik biologisch vlees of vlees van een hobby veehouder hier in de buurt waarvan ik weet wat voor leven ze gehad hebben (als ik wil mag ik ze komen opzoeken op de wei) Wat trouwens ook prima betaalbaar is (beter te betalen dan bij de super)
Maar halal of kiloknallers komt er hier niet in (kan ik niet verantwoorden naar mezelf toe )


Zo eet ik ook het liefst mijn vlees. Maar hartje Rotterdam moeilijk een hobby boer hier te vinden icm betaalbaar vlees. Dus ik kies bewust halal vlees ipv regulier slachten.

Maar wat Joyce zegt. Dat is een andere discussie.

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 12:52

Ieders eigen keus inderdaad, maar halal of kiloknallers zou ik ook niet kopen.
Toen ik nog vlees kocht (voor mijn vriend), toen kocht ik altijd de bio rundvlees producten van de AH met 35% korting. Tegenwoordig heb je natuurlijk ook initiatieven als 'too good to go'.
Ook heel goedkoop, en dan draag je iig niet bij aan dierenleed.
Ik vind dat zoiets best vermeld mag worden op een forum waar veel dierliefhebbers zitten.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 20-11-18 13:18, in het totaal 1 keer bewerkt

fohadie
Berichten: 4313
Geregistreerd: 03-05-11
Woonplaats: Muggendonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:02

Nu ben ik me gaan verdiepen in hallalslachten en moet zeggen dat ik er een totaal verkeerd beeld bij had. Ik dacht dat het gruwelijker was dan "Nederlands" slachten, maar als ik zo een paar paginas lees, blijken mijn vooroordelen totaal niet waar.

Desalnietemin koop ik het niet. De Turk hier is met zijn producten van zo n slechte kwaliteit dat ik er niet meer heen ga.

Marcella

Berichten: 36825
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:15

Mijn vader die slager is haal ook wel eens vlees bij de Turk bij hun op het hoekje. Goed vlees voor weinig geld alleen wel grove bonken, maar dat maak voor mijn vader niks uit.

Aight
Berichten: 3190
Geregistreerd: 01-11-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:21

fohadie schreef:
Nu ben ik me gaan verdiepen in hallalslachten en moet zeggen dat ik er een totaal verkeerd beeld bij had. Ik dacht dat het gruwelijker was dan "Nederlands" slachten, maar als ik zo een paar paginas lees, blijken mijn vooroordelen totaal niet waar.

Desalnietemin koop ik het niet. De Turk hier is met zijn producten van zo n slechte kwaliteit dat ik er niet meer heen ga.


Zou je mij dat linkje willen pb''en? Ik ben hier wel benieuwd naar. Vind het namelijk wel dier-onvriendelijker

Shaggy09

Berichten: 8105
Geregistreerd: 24-08-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:23

Heeft iemand al die cup a soup asia style geprobeerd? Heb die nu bij m´n scoupies staan. :)

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:26

Bij halal is (indien goed geslacht) kip niet onvriendelijker (eigenlijk direct na snede bewusteloos), schaap en geit gemiddeld een fractie maar geen echt leed (tot 3 seconde bewustzijn na snede), rund is zeer dieronvriendelijk (tot 40 seconde bewustzijn na snede en in die tijd verzet. Daarnaast is het vastzetten zeer stressvol). Ik zorg dus dat ik geen halal rund eet, maar kip, schaap of geit vind ik geen probleem.

Blue_flower
Berichten: 1935
Geregistreerd: 26-01-15

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:33

En weer ontopic! Discussie over hoe te slachten kunnen jullie in een apart topic doen, toch? Heeft niets met goedkoop boodschappen te maken.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 13:59

JoyCiej007 schreef:
Tsja, ieders zn eigen keuze toch. Ik eet ook graag paarden/"veulen"vlees.

Denk niet dat een discussie over wel/geen vlees eten biologisch of niet, hier op zn plek is, toch? ;)


is het een discussie dan?
het gaat over bezuinigen, ik geef alleen aan dat ik een dergelijke bezuiniging niet op die manier zou kunnen doorvoeren

kip eten we nog maar zelden ... eigenlijk al minstens een jaar niet denk ik als ik er over nadenk (idd wegens wat mizora hierboven vermeld, daarom alleen kip als ik er aan kan komen op een manier waarop ik er achter kan staan ; bekende die een hanenoverschot heeft en dat zelf oplost bijvoorbeeld)


maar over on of off topic , denk dat ook dit stuk wel degelijk on topic is , nee het lijkt me niet de bedoeling om er hier een vega, vegan, omni discussie van te maken , maar binnen het kader bezuinigen mogen redenen om ergens wel of niet voor te kiezen toch wel meespelen en gedeeld worden?

vlees schrappen is een nog veel grotere bezuiniging, ik heb alleen een vriend die graag vlees eet maar er ook mee kan leven als dat minder vaak is omdat ik het aan bepaalde voorwaarden wil laten voldoen ...

het blijft vaak toch een beetje geven en nemen binnen relaties, maar ook binnen het kopje bezuinigen...
wat kun en wil je kiezen
Laatst bijgewerkt door Sonja_vR op 20-11-18 14:04, in het totaal 2 keer bewerkt

__Sannne
Berichten: 5685
Geregistreerd: 12-10-12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:00

Shaggy09 schreef:
Heeft iemand al die cup a soup asia style geprobeerd? Heb die nu bij m´n scoupies staan. :)


Ik had er gisteren bijna één meegenomen, maar vond alledrie de smaken zo vies klinken dat ik dacht: laat maar :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 14:42

Shaggy09 schreef:
Heeft iemand al die cup a soup asia style geprobeerd? Heb die nu bij m´n scoupies staan. :)


Oeee Tom Kha Kai!! mijn lievelingssoep. Ik zal er eens naar zoeken in de winkel.

JudithO

Berichten: 7079
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:04

Ik kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst kippenvlees heb gekocht. Wij fokken zelf kippen van een oud vleesras welke zeer langzaam groeit, na een half jaar gaat het overschot eruit wat nog niet verkocht is. Ontzettend lekker vlees en je weet wat voor leven zo'n dier gehad heeft. En als je de arbeid niet meetelt is het vlees totaal niet duur ;)

Overig vlees koop ik eigenlijk alleen met kortingstickers erop. Bij goed in de gaten houden en voorraden inslaan is dat echt makkelijk te doen.