Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
OleJon
Berichten: 2511
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:19

De meeste van jullie proberen te besparen met boodschappen, doen jullie dit alleen met boodschappen? Of ook in het algemeen met kleren? Of huishoudelijke artikelen?

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:24

In alles eigenlijk hier.
Kleding vaak in de sale, schoenen idem en dingen uit de bouwmarkt altijd met keuze korting halen :). Je kunt er vaak gewoon op wachten.
Shampoo en drogist spullen uit Duitsland, dat scheelt ook enorm
:j

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:53

Hier ook met alles :j Kleding koop ik sowieso niet vaak, behalve dan bedrijfskleding. En verzorgingsartikelen meestal van Action of Duitsland. Maar het meeste bezuinig ik door gewoon geen onnodige spullen te kopen, en bv kort te douchen, verwarming zo min mogelijk aan, wasmachines helemaal vullen enz enz.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:57

Inderdaad op alles. Maar ik denk niet alleen om te bezuinigen maar vooral uit het oog van duurzaamheid en mijn foot print.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 22:59

Ik denk niet alleem goed na vaak over eten maar eigenlijk al mijn aa kopen. Vooral de vraag, heb ik het echt nodig of eigenlijk niet echt stel ik mij vaak
Zo was een vriendin helemaal blij want ze is vrij als het black friday is want er is zoveel korting. Ik vermijd zulke dingen echt haha. Gewone sale is vaak net zo leuk en het is dan vooral echt impuls aankopen doen waardoor je alsnog onnodig veel kwijt bent.
Laatst bijgewerkt door Steenbok12 op 13-11-18 23:00, in het totaal 1 keer bewerkt

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:00

Het is ook een soort van hobby geworden eerlijk gezegd, heerlijk om niet meer geld uit te geven dan nodig is. Maak er ook een sport van de thermostaat zo laag mogelijk te houden. Wasmachine draait alleen helemaal vol, alleen handdoekenwas gaat in de droger etc.

Steenbok12
Berichten: 7854
Geregistreerd: 26-10-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:01

Energie is inderdaad ook e3n goede om bewust mee om te gaan. Alhoewel ik wel een uitzondering maak soms met een lekkere lange douche.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:01

ChantalSmook schreef:
Energie is inderdaad ook e3n goede om bewust mee om te gaan. Alhoewel ik wel een uitzondering maak soms met een lekkere lange douche.



Oh ja, kort douchen ben ik ook niet zo goed in :(

cobiie

Berichten: 7315
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:03

Door het bekijken van veel YouTube filmpjes van minimal kledingcollecties en capsule wardrobe gaven mij inzicht hoe weinig kleding je eigenlijk nodig hebt.

Dat drukte gelijk mijn koopgedrag van kleding, heb ook een deel niet passende kleding weggedaan en dat gaf gelijk meer rust.

Black friday sale vind ik dan wel weer leuk, heb echt nog een paar dingen voor de baby (ben 30 weken zwanger) nog niet gekocht in de hoop dat dat straks in de korting goedkoper kan. :P

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:04

vec schreef:
Inderdaad op alles. Maar ik denk niet alleen om te bezuinigen maar vooral uit het oog van duurzaamheid en mijn foot print.

Ja precies, dat geldt voor ons ook :j

We hebben een tijd geleden zonnepanelen laten installeren. Kost even een flink bedrag, maar uiteindelijk bezuinigen we enorm veel op de energierekening, al doen we het ook grotendeels voor het milieu.

Minimalisme vind ik ook erg interessant, en proberen we hier ook langzaam naartoe te werken.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:48

Wij zijn met sommige dingen enorm zuinig, en andere dingen dan totaal weer niet :') Wij hebben geen droger omdat we die niet nodig hebben, in de winter gaat de verwarming niet aan maar gewoon een dikke trui, in maart komt er een nieuwe elektrische auto, we hebben zelf fruitbomen.. aan de andere kant staat de AC bijna altijd aan in de zomer, mijn man heeft een sportauto, soms gaan we de hele week uit eten en een lange hete douche vind ik ook wel fijn :=


Wanneer mijn man op uitzending is bezuinigen we iig het meest :') Dan beseffen we meteen hoe vaak we wel niet uit eten gaan, bijna elke dag langs Starbucks, impulsieve bestellingen van Amazon.. etc :')

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 23:52

Wij doen het een beetje hetzelfde als jij Anthea, we wonen in een oud huis welke bijna geheel gerenoveerd is en welke onder reuze grote platanen staat, altijd behaaglijk in huis. Zelfs van de zomer met 30+ graden.

Maar ik probeer steeds meer impulsaankopen weg te laten. Al is dat soms moeilijk haha.

Een droger lijkt me ideaal maar het staat me qua energieverbruik zo tegen. Zonde omdat je ook kunt drogen aan de lijn.

F_inley

Berichten: 6413
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:04

Die droger valt we mee hoor kost mij max 2.00 per keer en gebruik hem om de week dus dat zijn de kosten niet

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:16

Het gaat me ook niet om de kosten naar om de belasting van het milieu.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 01:03

Hier ook veel besparingen vanuit milieu oogpunt
Eigenlijk zo veel mogelijk niet kopen tenzij nodig
En dan graag goede kwaliteit en iets naar mijn zin/smaak

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:06

Anthea, wat gaaf dat je een elektrische auto gaat kopen! Dat willen wij ook nog erg graag. Weet je al welk model?

Droger hebben we ook niet. Wel een tuinkamer die heerlijk opwarmt door de zon en daarmee het hele huis verwarmd en ook nog prima dienst doet als droger :))

Wat goed dat zo veel meer mensen hier in het topic zo milieubewust bezig zijn! Heerlijk om te lezen, toch? :D

Maar inderdaad Sonja, ik geef ook juist graag wat meer uit aan goede kwaliteit, als ik aankopen doe. Dat dan weer wel. Al mijn camera apparatuur was dúúr :wow: Maar dat heb ik er dan wel weer graag voor over als zo’n apparaten dan langer mee gaan en betrouwbaarder zijn.

Coconut
Berichten: 14247
Geregistreerd: 15-05-05
Woonplaats: Veluwe

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:42

Een droger hebben we vorig jaar gekocht. Gelijk een duur en energiezuinig model. Nu gebruik ik hem hooguit eens per week.

moonsparkle
Berichten: 21774
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 07:54

Ik bezuinig op eten, kleding, koop nooit sieraden, vraag of krijg zoveel douchegel voor mijn verjaardag dat ik er ongeveer een jaar mee doe :') maar ik doe dit voor grotere plannen, een reis naar Australië en een huis kopen waarbij je naar buiten kijkt en denkt het is hier fantastisch.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:07

Ik bezuinig hier ook zoveel mogelijk op zoveel mogelijke dingen. Ik vind het zonde om de volle pond ergens voor te betalen terwijl dat vaak niet nodig is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:27

8nnemiek, de Chevy Bolt EV! Moet eerlijk zeggen dat ik de stille motor maar eng vind :') maar dat is een kwestie van wennen denk ik :=

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:42

Gaaf zeg!
Het lijkt mij ook heel apart idd, zo’n stille motor.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70687
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 08:57

Gaaf dat jullie een elektrische auto hebben Anthea. Laad je de auto aan huis op of elders?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 09:22

Hij komt pas in maart :)) We nemen een oplader voor thuis, in de garage. M'n man kan 'm echter ook op het werk opladen dus ik gok dat ie dat straks het vaakst doet :=

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:11

Toffe auto!!

Ik heb een tijdje een Renault Zoe gereden, ook een fijne auto.

8nnemiek

Berichten: 43466
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 10:45

Oh die is ook leuk! Alleen jammer dat je daar de accu moet huren ipv kopen.

Ik vind de electrische fiat 500 gaaf. Zonde dat ze die alleen in Amerika op de markt hebben gebracht, maar ze worden hier wel steeds vaker tweedehands aangeboden.