Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:51

Dat is inderdaad erg slim. Ik doe er verder ook niet aan mee omdat inderdaad de keuzes niet de moeite waard zijn. Met de €2 actie heb ik ook maar 1 volle kaart gehad. Ik ga voor zo'n actie niet extra boodschappen doen.

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 18:55

Nee dat doe ik ook niet. Maar vraag ze gewoon aan iedereen en als ik er toevallig 1 zie liggen, is dat mooi mee genomen

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:47

briitje schreef:
Nee dat doe ik ook niet. Maar vraag ze gewoon aan iedereen en als ik er toevallig 1 zie liggen, is dat mooi mee genomen


Maar dat is wel bewust valsspelen en ik vind dat je dat niet bij anderen zou moeten aanmoedigen, sorry.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:52

Nou vals spelen vind ik wel erg slecht klinken.

Dan zouden ze het anders moeten maken zodat het niet zou kunnen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 22:59

vec schreef:
Nou vals spelen vind ik wel erg slecht klinken.

Dan zouden ze het anders moeten maken zodat het niet zou kunnen.


Huh, in de regels staat heel duidelijk dat het alleen toegestaan is om jouw EIGEN bonnen hiervoor in te dienen, van producten die jij zelf gekocht hebt. Zoals jij het nu zegt is met een fles wijn onder mijn jas de AH uitlopen ook geen diefstal want hey dan hadden ze maar moeten zorgen dat het me niet gelukt was? En door rood rijden is ook geen overtreding want hey het mág wel niet, maar het kán wel, moeten ze maar zorgen dat het niet kan?
Als je aan een actie meedoet dan ga je akkoord met de voorwaarden/spelregels. Het doelbewust tegen de regels ingaan is m.i. gewoon valsspelen, ook als ze het niet opmerken en je er dus mee weg komt. Of je dat doet moet je zelf weten, maar het aanmoedigen bij anderen vind ik geen goede zaak.

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:10

Overdrijven is ook een vak. Veel mensen lezen de voorwaarden niet goed en ze zal het vast niet met opzet hebben gedaan. Dus doelbewust.... Dat vind ik erg kort door de bocht zeker in vergelijking met diefstal in de winkel...

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:12

Alwiene ben jij de scoupy politie :') niet zo overdrijven joh

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:12

Kun je alleen bonnen indienen boven de €10 voor een zegelpunt? Of ook meerdere bonnen tegelijk die dan samen aan €10 komen? Ik heb regelmatig bonnen van €5 en €8 ect

briitje

Berichten: 3712
Geregistreerd: 22-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-18 23:15

Nou ik heb inderdaad de voorwaarden niet gelezen. (Daarom wist ik vorige keer dus ook niet dat je er maar 5 kon inleveren). Maar sorry ik kan er ook niet om treuren dat dit niet 'mag'. Ik schaad er toch niemand mee ? En alle vergeten bonnetjes neem ik dan graag mee hoor

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 00:55

Tsja, maar indienen op naam van iemand anders bij Scoupy wordt hier ook vaak gedaan (of 2 rekeningnummers), niemand die daar iets over heeft gezegd. Beetje krom om wel over het “valsspelen” met bonnetjes te vallen

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 01:05

Vandaag leuk boodschappen gedaan bij de AH. Een volle boodschappen tas (ongeveer 4 dagen eten) voor 9 euro. Er ging ruim 5 euro af vanwege de bonuskorting, 2 euro bespaard door 35% stickers en bijna 7 euro door de NPL cadeaukaart.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:27

marlonFloris schreef:
Kun je alleen bonnen indienen boven de €10 voor een zegelpunt? Of ook meerdere bonnen tegelijk die dan samen aan €10 komen? Ik heb regelmatig bonnen van €5 en €8 ect


Voor zover ik weet gaat het per 10 euro op 1 bon




Vergelijking bon van een ander uploaden en met een fles wijn onder je jas de winkel uitlopen gaat mij ook wat te ver idd :+

BertBaley

Berichten: 6824
Geregistreerd: 21-07-06
Woonplaats: 's-Gravenzande , Zuid-Holland.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 10:49

Jtragter schreef:
Tsja, maar indienen op naam van iemand anders bij Scoupy wordt hier ook vaak gedaan (of 2 rekeningnummers), niemand die daar iets over heeft gezegd. Beetje krom om wel over het “valsspelen” met bonnetjes te vallen


Hahaha jij zegt het en ik dacht het, en sommige houden het niet eens bij 2 ;) ........

JoyCiej007

Berichten: 17423
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 12:35

Ik heb van mn ouders weer (vorig jaar ook) de kaart vd postcode loterij met 12,50 aan duurzame producten gekregen.
Zo maar ns op de site kijken naar producten.
Heb er vorig jaar diverse vis van gehaald; zalmmoot, tonijn, garnalen etc .

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 14:02

Ik haal er ook vaak vis van.

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18188
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 19:59

Marcella schreef:
Zit totaal incl. kat op de 100-120 euro per maand, maar ik hoef geen groente of fruit of aardappelen te kopen dit teel ik zelf op de moestuin. Heb voor nu nog een bakje pruimen in de koelkast liggen en een bakje aalbessen in de vriezer. En er komen nog een paar frambozen (die gelijk opgesnoept worden), bramen veel, peren en een paar appels. Voor de rest heb ik ook nog meloenen in de kas (plastic van de Aldi), maar dat is een eerste keer en verwacht ik niet veel van.

Stamppot doe ik ook vaak grotere porties maken om in te vriezen. Heb alleen voor nu verse boerenkool in kleine porties ingevroren 1 persoons maaltijd. Binnenkort maar eens koolraap zaaien en eens gaan kijken of je dat kan inmaken en anders gewoon maar als stamppot zijnde inmaken.

Heb nu ook al een paar potten aardbeien jam en 1 pot aardbeien/aalbessen jam zelf gemaakt staan.

In plaats van vruchtenyoghurt koop ik nu ook blanke yoghurt en doe een schepje eigen gemaakte jam doorheen. Scheelt toch al 50 eurocent per week weer.


Even snel met een quote want de appels staan op het fornuis. Gaat het geen tijd om dit topic nu door te spitten maar kan ik gebruikte jampotten opnieuw gebruiken en zo ja: hoe? Ik probeer stroop te maken

Marcella

Berichten: 36831
Geregistreerd: 24-04-01
Woonplaats: Ergens onder een brug.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:28

Goed afwassen en daarna even uitkoken ongeveer 2 minuten door laten koken. Omgekeerd even laten staan op een schone theedoek. Ik gebruik de hak potten eventueel ook voor het inmaken als ze leeg zijn erna. Voor gebruik wel even etiketten eraf weken.

Potten blijven in gebruik tot deksel eventuele roestplekken beginnen te vertonen.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 21:42

Wat leuk, eigen stroop!
Ik ben benieuwd hoeveel sap je hebt gebruikt en hoeveel stroop je over houdt.

purny

Berichten: 27558
Geregistreerd: 08-06-06
Woonplaats: Den haag

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-18 22:04

Ik heb de manier gevonden om goedkoop boodschappen te doen.
Maandag eet ik brood omdat ik in de avond naar stal ga
Dinsdag eet ik meestal een visje uit de oven
Woensdag eet ik bij m’n ouders
Donderdag, vrijdag en zaterdag moet ik dan nog zelf verzinnen maar doe meestal een maaltijd voor 2 dagen en de andere dag kijk ik wel.
Zo was ik gister voor 15 euro klaar. Voor 3 dagen :D
Ik leer het wel :+

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18188
Geregistreerd: 24-08-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 03:27

8nnemiek schreef:
Wat leuk, eigen stroop!
Ik ben benieuwd hoeveel sap je hebt gebruikt en hoeveel stroop je over houdt.



Mislukt... je kunt het wel eten maar dan als appelmoes.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 07:09

Ah jammer!
Had je de hele appels ingekookt, of alleen het sap? En ook nog extra suiker toegevoegd?

balance
Moderator Kantine

Berichten: 18188
Geregistreerd: 24-08-02

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:02

Klokhuis er uit en steeltjes en kroontjes er af. Hetzelfde met een paar peren die ik erbij had gedaan. Achteraf gezien misschien een iets grotere hoeveelheid dan recept.
100 ml water maar ook daar heb ik aan toegevoegd anders brandde het aan. Geen suiker erbij.

8nnemiek

Berichten: 43469
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-18 08:07

Ah, de enige manier die ik ken om appelstroop te maken is eerst de appels ontsappen, en dan het sap inkoken tot stroop.
Ach, appelmoes is ook lekker :D

JudithO

Berichten: 7081
Geregistreerd: 10-11-06
Woonplaats: Cantal, Frankrijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-18 19:23

Komende week bij AH weer route 99, er staan weer leuke aanbiedingen tussen.
Ik ga pickwick inslaan :D

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 11:19

Ik heb nieuwe scoupys ( sneaky preview)