Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
sanso

Berichten: 5477
Geregistreerd: 20-12-10
Woonplaats: Timboektoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 20:41

Voor het eerst scoupy geprobeerd, erg benieuwd!

LizMD

Berichten: 5901
Geregistreerd: 18-06-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:25

Ik had vanmiddag op dezelfde bon 2 goedgekeurd en 2 afgekeurd. Afkeuring was omdat, volgens hun, de tijd en datum er niet op stond. Met hun neus gekeken denk ik :')

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 21:57

8nnemiek dank voor je brooduitleg en het linkje + uitleg voor de vorm! Super fijn :D

Neonlight schreef:
Ik haal regelmatig groentes op de markt. Kwaliteit vind ik beter maar dat is ook groenteboer afhankelijk. Groentes zijn wel duurder. Ik beperk me daarom op sperziebonen (kwaliteitsverschil is mega groot), savooiekool (hebben ze niet in de supermarkt) en tauge (per gram verkrijgbaar en niet per bak en een stuk goedkoper).

Oke duidelijk :j dank je wel! Zeker die tauge is handig!

Abercrombie schreef:
Aha vandaar dat mijn taart en cake vormen na 1x vaatwasser vol met gaten zitten :')

:') Ik snap nu ook 2 van mijn bakvormen hahaha

C_arola schreef:
Neonlight schreef:
Ik haal regelmatig groentes op de markt. Kwaliteit vind ik beter maar dat is ook groenteboer afhankelijk. Groentes zijn wel duurder. Ik beperk me daarom op sperziebonen (kwaliteitsverschil is mega groot), savooiekool (hebben ze niet in de supermarkt) en tauge (per gram verkrijgbaar en niet per bak en een stuk goedkoper).

Taugé kun je ook makkelijk zelf kweken en daarmee goedkoper zijn.

Groenten haal ik nu voornamelijk bij de groenteboer in de aanbieding. Deze is over het algemeen goedkoper dan de supermarkt.

Even heel blond, bedoel je dan groenteboer op een markt, of hebben jullie net zoals een slager zeg maar een aparte groentewinkel?

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78557
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:20

Verder haal ik ook kaas op de markt en frietaardappelen. Woon in een gat zonder winkels dus moet er een stuk voor rijden. In die plaats is ook een groenteboer met winkel maar die is duurder dan de markt. Ga niet wekelijks naar de markt, doe andere weken boodschappen in een andere plaats dichterbij waar geen groenteboer is.

Wat mij ook opvalt hier is dat ik vaak geen 6/7 maaltijden tel voor wekelijkse boodschappen en er erg vaak soep als maaltijd gegeten wordt met stokbrood. Dat wordt hier niet gezien als volwaardige maaltijd, hoef ik niet mee aan te komen. Zijn echte aardappel groente eters.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70681
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:23

Ik bedoel een groentewinkel waar groenten, fruit en noten worden verkocht.

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:27

Dank voor de antwoorden dames!
Zo'n soort groenteboer hebben we hier niet zitten, alleen de markt, maar daar ga ik eens rondkijken!

Neonlight: Dat viel mij ook op, soep is hier uiterst zelden hoofdmaaltijd en dan met flink vermicelli erbij. Daarom vroeg ik ook naar hoe vaak en welke maaltijd ieder thuis eet, want ik kan me bij een aantal gewoon echt niet voorstellen dat die 7x 3 maaltijden halen van het bedrag dat genoemd wordt. Niet dat ik jullie niet geloof voor de duidelijkheid, maar zoals 20 euro voor 2 per persoon, hoe kun je daar 3 goede maaltijden per dag van eten en al je shampoo etc etc nog van halen? Ik wil echt les hebben dan nl!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:28

Vind aardappelen niks aan ,Ben een rijst en bonen mens

Ik ben gek op heeel veel vermicelli in de soep := , maar soep is lunch

Weekmenu ongeveer

Ma stampot bij ouders
Di bonen alla [naam] met rijst , met spekjes en blokjes hamburger van het werk (beetje creatief )vaak een blikje maïs en doperwten erbij
Wo kliekje van dinsdag
Do bij ouders eren
Vrij shoarma vlees met groente (mits ik die van het werk meekrijg vrijdag)
Za pizza
Zo? Gok vlees en groente

zonnebloem18

Berichten: 24862
Geregistreerd: 10-06-04
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:34

Een goed gevulde soep is hier wel echt een maaltijd. Meestal wel een stokbroodje met kruidenboter erbij, maar dat komt soms niet eens op.

Mijn mosterdsoep is altijd wel een mooie voor een krappe week, beetje bloem, boter, bouillon en mosterd en je bent klaar, Al met al nog geen euro voor 6 porties. Voor het lekkere eventueel nog wat gebakken spekjes erin.

Ik probeer 10 euro per dag aan te houden als budget, 2 volwassenen en 1 kind die nog gedeeltelijk in de luiers zit.

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 22:43

Ik heb wel maaltijdsoepen die echt als maaltijd dienen
Maar dat is dan ook echt een groentebom
Dus gepureerde verdunde groente zeg maar heel simpel omschreven
Of iets als tomatensoep met veel extra groente
Of groentesoep en die zijn nog net niet met mes en vork te eten
Een dunne soep zonder goeie vulling red ik het zelf ook niet op qua maaltijd

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70681
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:04

Soepen eten we hier bij uitzondering als hoofdmaaltijd maar vaak alleen als we 's middags stevig hebben geluncht of grieperig zijn en weinig behoefte aan eten hebben.

Ik denk dat het ook afhankelijk is of je veel voorraad hebt of alles moet kopen, afhankelijk van bepaalde winkels in je omgeving of merk gevoelig bent.

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:26

Hier is soep ook echt een maaltijd, vaak niet eens met brood erbij. Maar dan wel 1L water op minimaal 2L soep. En dus heel veel groenten, linzen of bonen erin, eventueel balletjes of ander soepvlees (100g/persoon) en minimaal 250g groenten per persoon/portie en vaak wel 400g groenten p.p.. Ik hou niet van veel vermecelli (maximaal 25g p.p.) maar doe er wel graag nog een aardappel of wat rijst doorheen. Van veel vermicelli wordt het vaak slijmerig.

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:32

Ik gooi er geen vermicelli in, wel veel groenten.
Broodje/stokbrood/salade erbij, en/of smoothie als toetje of wat later op de avond en ik zit goed vol. :)

robbie88

Berichten: 2094
Geregistreerd: 06-09-13
Woonplaats: uit het oosten

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-17 23:42

Vandaag spontaan soep op tafel gezet

Mariska88

Berichten: 813
Geregistreerd: 30-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 06:57

Hier geld soep ook niet als avond maal. Hooguit als voorafje bij een avond maal. Hoe goed gevuld ik hem ook maak.
Vriend doet veel en lang achter elkaar lichamelijk werk en eet ook veel!
Mocht ik toch eens alleen een soep en brood met knakworstjes doen als avond mail, gaat vriend lief later op de avond vaak langs de Mac of shoarma halen

Gisteren goed gevulde groeten soep en stampot andijvie
Di: soep en Chili con care
Woe: Aardappelen(1kg) vlees en bloemkool met saus
Donderdag: Aardappelen en rijst met sperziebonen in saté saus (zakje van Maggie) gooi er zelf altijd nog extra groeten en meer vlees door
Vrijdag: lasagne of aardappelen groeten vlees
Zaterdag: macaroni
Zondag: patat

Ik Let echt op prijzen maar voor minder dan 100 per week lukt me echt niet (inclusief shampoo, flesvoeding en hebben 2 Kids in de luiers, wc papier, groeten)

Wij moeten zo'n 10 km rijden dan hebben we de aldi, jumbo en de lidl

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:31

Je hebt soep en je hebt maaltijdsoep.
Bij mij zitten de maaltijdsoepen echt vol groente, en doe ik er bv bonen, aardappel, pasta of rijst doorheen. Als er maar genoeg zetmeel in zit dan kun je goed vol zitten van een paar kommen soep. In de pompoensoep gaat er rijst of aardappel doorheen, in de tomatensoep een volle beker pasta/macaroni, in de champignonsoep bv een blik kidneybonen..

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:33

Ik denk dat als ik hier soep als avondeten op tafel zet, mijn vriend spontaan bij zijn ouders gaat eten. Voor mezelf doe ik het nog wel eens, maar dan bijv wortelsoep, of paprikasoep. Heel veel groente en een klein beetje water

8nnemiek

Berichten: 43450
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 07:50

Mijn maaltijdsoepen zijn zo zwaar dat je het net zo goed pompoenrisotto of macaroni met extra saus of champignonragout kan noemen.
Dat alleen soep te weinig zou zijn zit vooral tussen hun oren. Wat de boer niet kent :)) Mijn vriend zei dat ook vroeger nog wel eens.. ‘Niks erbij?!’ ..totdat ie twee kommen op had en te vol zat voor een toetje. En die kan ook goed eten!

F_inleyJarig

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:09

Ik eet gewoon simpele groente, kippen of tomatensoep als avond eten gewoon twee grote koppen met soms een kruidenstokbroodje erbij vult prima

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:27

Ik vind bijvoorbeeld een volle minestrone meer vullen dan een 'gewoon' bord met eten! :)

MizzMontana

Berichten: 5688
Geregistreerd: 05-08-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:34

Wij eten soep en dan stokbrood en salade er bij. Ook goed gevulde soepen zoals pompoen of broccoli en wat aardappels meegekookt

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:45

Hier op maandag altijd soep en stokbrood. Soms een salade erbij. Prima als avond maaltijd voor ons

Geen echte planning qua eten deze week. De diepvries en kasten liggen nog vol. Maar weer eens leegeten.

Eloya

Berichten: 5202
Geregistreerd: 27-12-14
Woonplaats: Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:59

Oeh leuk topic! Stipje

Ik woon sinds augustus op kamers en probeer voor max 25 a 30 euro boodschappen te doen inclusief schoonmakenspullen shampoo etc. In de week en gemiddeld over de maand want heb niet altijd schoonmaakspullen nodig

Tot nu toe is het maar 1x niet gelukt om daar onder te blijven. Ik probeer vaak verse groente ik de aanbieding te kopen. De markt wil ik ook nog keertje kijken hier.
Laatst bijgewerkt door Eloya op 10-10-17 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78557
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 08:59

Hier gisteren prei met aardappels en slavinken. Vanavond sperziebonen met aardappels en minute steak (uit diepvries van koopeenkoe.nl). Morgen boerenkoolstamp met spek en worst. Wat overblijft gaat in de diepvries. Donderdag iets uit de diepvries en vrijdag weer boodschappen doen. Zaterdag waarschijnlijk goulash met friet en salade. Vlees komt ook van die koe, en maak dan meteen voor nog 5 keer eten.

mrieeek
Berichten: 522
Geregistreerd: 09-08-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:04

Neonlight, hoe maak jij prei klaar? Vind dat echt een lastige groente om ' zo' te eten. In een ovenschaal of door een ander gerecht vind ik het dan wel weer heel lekker :)

Bellex

Berichten: 9304
Geregistreerd: 06-11-05
Woonplaats: Daar waar de kat woont

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-17 11:35

Pindasoep krijg ik wel echt goed genoeg voor een maaltijdsoep, maar daar gaat ook zowel rijst als aardappel in. Bij de meeste andere soepen lijkt een van die er in helemaal niet lekker, zeker bij tomaat enzo? Jij doet dat wel dus 8nnemiek begrijp ik?
Zal vast bij mij ook meespelen dat als ik soep eet, ik ook alleen soep eet, ik hou niet van nog apart dingen erbij zoals brood ofzo. Ik ben maar alleen dus dan vind ik het nogal zonde om voor 1 stokbrood de oven aan te doen en die vervolgens maar half op te eten (En voor een half stokbrood zou ik het niet eens overwegen :') )