Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:48

Zozo finley, goed gedaan weer!

Ik ben gisteren naar de toko geweest. 2 zakken edamamme boontjes per zak 2,50 (oh zooooooo lekker! Ff kort blancheren, bende zeezout erover en dan maar smikkelen!)

Ik wilde de koerdische pittige linzensoep proberen na te maken van een plaatselijk restaurant, dus rode linzen gehaald.
En wat ik dacht... gele linzen.

Ik en verkoper beide niet goed gekeken; blijken het gele spliterwten te zijn....

Iemand een idee wat ik daarmee kan?

lemanthia

Berichten: 3354
Geregistreerd: 26-03-07

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 12:56

scoupy is de laatste tijd niet zo bijzonder helaas

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:22

F_inley schreef:
Net weer naar de markt geweest was een paar weken niet geweest

2x Andijvie 0,49 p.s
Bloemkool 0,59
Avacado 2 voor 1,00
Aardappelen 2 kilo 1,00
2x Paprika per 4 1,00
Ananas geschild 1,00
Tomaten per kilo 1,00
Komkommer 0,79

Was dus weer een koopje heb volgende week en die week erna vakantie dus dan helaas geen markt.



Zoo hey zo had ik ook wel ff willen shoppen, die andijvie, bloemkool, paprika, aardappelen, wat een koopjes. Alleen de komkommer is voor dit moment niet goedkoop. Maar die paar dubbeltjes maakt de rest ruimschoots goed!

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 16:28

Komkommer twijfelde ik idd over maar hij is twee x zo groot en dik als in de supermarkt dus dat maakt het wel goed. Verbaasde mij echt deze week over de bizar lage prijzen

Banyu
Berichten: 12472
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:16

Gister een speciaal actie van fruitella op scoupy. Ineens is ie weg op beide accounts.

cobiie

Berichten: 7308
Geregistreerd: 26-02-03
Woonplaats: het mooie dorp Nieuwerkerk ad ijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:18

Banyu schreef:
Gister een speciaal actie van fruitella op scoupy. Ineens is ie weg op beide accounts.

Bij mij was die vanmorgen ook opeens verdwenen.

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:38

O die pizza wilde ik sowieso eens proberen dus met de scoupy actie is hij helemaal mooi.
De fanta ga ik ook halen, gratis drinken is altijd fijn al is het maar om extra keuze te hebben voor visite :)

marlonFloris

Berichten: 1586
Geregistreerd: 01-12-08
Woonplaats: achterhoek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 17:59

Die fruitella kan je de bon nog wel van insturen als je gisteren gekocht hebt. Ik wilde hem vandaag meenemen maar die actie was dus maar 1 dag beschikbaar

Lis_Ol

Berichten: 4471
Geregistreerd: 24-08-06
Woonplaats: Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 18:43

Fruitella is bij mij inderdaad ook weg.

Gister de fanta en pizza gehaald, de groene met spinazie bodem. Echt een aanrader <3

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:34

Ik ga de fanta ook halen als ik toevallig in de buurt van een supermarkt kom deze week. Dat is toch gewoon de gewone? Of is het recept veranderd? Aangezien Scoupy meestal nieuwe producten promoot?

@Finley: ik vind het altijd heel lastig om de prijzen om te rekenen van de artikelen op de markt. Ik weet ook nooit zo goed wat nou goedkoop is :'), van de dingen die ik veel eet wel. Maar bijvoorbeeld hoeveel een kilo manderijnen kost, geen idee...

Ik had gister echt geluk met boodschappen doen.
Eerst bij de Emté vleesvervangers en cordon bleu ingeslagen, 8 stukken "vlees" voor 6,-
Vervolgens bij de Dirk de pickwick thee gehaald 2 stuks voor 2,-, ook even 2 zakken aardappeltjes om te bakken
Daarna bij de AH die kant en klare pannekoeken gehaald, die vries ik in en zodra ik geen tijd of zin heb om te koken kan ik die pakken (1,-), ook de sultana voor 1,- en van die kaneelbiscuits van verkade voor 1,-. Ze waren net bezig met stickeren van het vlees. Heb varkenssateschnitzel meegenomen voor 1,45 en tartaarsteak voor 1,95.
Dat was echt leuk boodschappen doen, en aangezien ze hier bij elkaar zitten is het ook haalbaar.

Heb ongeveer voor dinsdag/woensdag genoeg in huis, alleen even aardappeltjes bijhalen voor maandag denk ik. Daarna ook nog voor een week aan vlees :')

Wil volgende maand mijn weekbudget verlagen naar 25,- ipv 30.- omdat ik vaker ergens anders eet i.v.m. de meivakantie en het een dure maand wordt. Dus dat ik even heb ingeslagen is wel handig haha.

DaraBariton

Berichten: 1304
Geregistreerd: 15-12-11
Woonplaats: Noord holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:36

De fruitella zag ik gister middag op scoupy en toen was deze al in het rood en bijna op. Snel gegaan dan!

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:39

DaraBariton schreef:
De fruitella zag ik gister middag op scoupy en toen was deze al in het rood en bijna op. Snel gegaan dan!


Ja wat apart. Meestal ben ik iemand die gehaast naar de winkel gaat als ik een product graag wil hebben. Vervolgens staat die er dan nog weken op.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:47

Jtragter schreef:
Ik ga de fanta ook halen als ik toevallig in de buurt van een supermarkt kom deze week. Dat is toch gewoon de gewone? Of is het recept veranderd? Aangezien Scoupy meestal nieuwe producten promoot?


Ik koop het spul al járen niet meer maar ik had van de week de fles vast ivm de Scoupy om naar de datum te kijken en toen viel mijn oog op de ingrediënten. Ook de 'gewone' allernormaalste Fanta is nu gezien met Aspartaam en Acesulfaam-K. -O- Mijn zus probeert deze dingen net als ik te mijden maar bleek dus dit gewoon in de koelkast te hebben, je verwacht dat niet als er geen Light of iets op staat, maar t blijkt steeds meer te gebeuren, erg vervelend vind ik. Prima dat het er is hoor voor mensen die het wél willen drinken maar zou wel fijn zijn als het gewoon herkenbaar is zonder het etiket uit te pluizen.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:51

Alwiene schreef:
Jtragter schreef:
Ik ga de fanta ook halen als ik toevallig in de buurt van een supermarkt kom deze week. Dat is toch gewoon de gewone? Of is het recept veranderd? Aangezien Scoupy meestal nieuwe producten promoot?


Ik koop het spul al járen niet meer maar ik had van de week de fles vast ivm de Scoupy om naar de datum te kijken en toen viel mijn oog op de ingrediënten. Ook de 'gewone' allernormaalste Fanta is nu gezien met Aspartaam en Acesulfaam-K. -O- Mijn zus probeert deze dingen net als ik te mijden maar bleek dus dit gewoon in de koelkast te hebben, je verwacht dat niet als er geen Light of iets op staat, maar t blijkt steeds meer te gebeuren, erg vervelend vind ik. Prima dat het er is hoor voor mensen die het wél willen drinken maar zou wel fijn zijn als het gewoon herkenbaar is zonder het etiket uit te pluizen.


Zoetstoffen dus? Vind ik de smaak ook altijd minder van worden. Ik drink frisdrank zelden, maar als ik het drink doe ik dat omdat ik dat lekker vind, niet omdat ik gezond wil drinken.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-18 20:59

Zoetstoffen inderdaad, en nog wel degene met een hele beroerde naam ook. Ik raak ze zelf binnen no-time kwijt via dezelfde weg als ik ze ingenomen had hihi dus ik vermijd ze sowieso als de pest. Maar ik weet dat er mensen zijn die ze goed kunnen hebben, prima, maar maak het duidelijk. Maar goed.

Dat was eigenlijk alleen het antwoord op de vraag of het recept veranderd is, ik denk dus van wel, of dit moet al een tijd zijn. Ze hebben met de 7up hetzelfde geflikt. Ik drink nog maar heel weinig frisdrank maar op deze manier kan het straks helemaal niet meer omdat ze alle gewone varianten afschaffen :(

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 17:49

Heb de fanta gehaald, nog niet gekeken wat er in zit. Mij maakt dat verder niet heel veel uit, want drink het zelf niet :o

Verder deze week wel over mijn budget heen gegaan, omdat ik buiten de deur gelunched heb met collega’s lekker op het terras. Gewoon omdat het kan en heerlijk genieten was vandaag :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:23

Het is heerlijk weer inderdaad. Ik reken buiten de deur eten niet mee met het boodschappenbudget. Dat is puur bedoeld voor de boodschappen.

Vandaag heb ik de fanta en een spinazie pizza vanscpupy gekocht, ingediend en het is beiden goedgekeurd.

Ineke2

Berichten: 33135
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 19:28

buiten de deur eten reken ik wel mee, want als je dat regelmatig doet gaat daar anders ongemerkt veel geld aan op.

Omdat ik er op let is het juist extra leuk en lekker als ik het wel doe, heerlijk genieten :D

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70639
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:04

Mee eens, je kan er dan op een ander manier can genieten.

Wij doen het niet regelmatig en hebben daar een ander potje voor vandaar dat we het niet mee rekenen. Daarnaast maak ik nu meer gebruik van social deal waardoor we ongeveer 50% korting hebben op een lunch of diner.

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-18 20:18

Ik ga morgen duur zijn met de boodschappen. Wil asperges eten, is toch al snel 10 euro voor een kilo. En ja, het kan goedkoper maar die zijn niet zo lekker. Haal ze rechtstreeks bij de boer overigens.

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 13:02

Helaas te laat voor de Fanta...
Paar dagen geen puf gehad om boodschappen te doen...

F_inley

Berichten: 6405
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 14:15

Ik had hem gisteren nog even snel gehaald maar goed dus zo te lezen

Saul

Berichten: 9658
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:26

Yeah op de 400 000 stappen eindelijk weer iets gratis.
Sporttape voor al dat lopen zeker :')

Maar komt wel van pas :j

Neonlight
Moderator Kantine

Berichten: 78526
Geregistreerd: 20-12-03
Woonplaats: Noord-Brabant

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:43

Wow, jij schiet op!

Sonja_vR

Berichten: 27462
Geregistreerd: 12-07-02
Woonplaats: Dusschen

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-18 16:45

Ik moet er nog 2500 voor de 200 duizend