Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:38

Zelf groente kweken is idd ook een goede. Daar wil ik aankomend jaar ook mee beginnen. Kan dit eigenlijk in potten in de tuin?
Ik heb wel 9 aardbeien plantjes in de tuin die elk jaar weer groeien. Daar kunnen we zo'n twee maanden van eten

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:41

Ik wil ook in mijn tuin wat kruiden en groente gaan verbouwen, maar moet eerst mijn tuin nog aanpassen....het zijn nu twee zielige grasstrookjes en tegels. Wil het gras er uit en dan voornamelijk tegels en borders met planten etc. Misschien een vierkante meter moestuin aan de kant van mijn schuurtje.....maar eerst sparen voor ik tuin kan aanpassen....en tot die tijd ga ik niet veel geld steken in plantjes planten tussen het restant gras wat ik nog heb....

F_inleyJarig

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:42

Ik plant elk jaar een komkommerplant en een tomaten plant via de moestuintjes van ah die doen het super goed en komt veel vanaf :j wil aankomend jaar ook courgette gaan kweken die eet ik ook veel

lor1_1984

Berichten: 12062
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Almelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:44

Ineke2 schreef:
Ik bestel nooit boodschappen online.
Wel kijk ik elke week de aanbiedingen. De plus en AH zitten op loopafstand. De Dirk en Lidl zitten op fietsafstand maar ik ga er dan met de auto heen als er echt goede aanbiedingen zijn.
Ik koop overigens veel huis / budget merken, want als de A merken in de aanbieding zijn betekend dat niet dat de huismerken niet goedkoper zijn dus daar moet je wel op letten met boodschappen doen. Althans dat doe ik wel.

Ik bestelde voorheen standaard online (ivm overprikkeling en drukke weg naar de winkel toe enzo) maar zorgde dat ik minimaal het bestelbedrag aan korting had.
Tegenwoordig bestel ik niet meer (verjaardagen/kerst etc uitgezonderd), woon rustiger en dichterbij.

Ik heb Plus, Lidl en Aldi op nog geen 100m afstand zitten en ik denk op 200m zit een Nettorama maar daar ga ik niet heen, veel te chaotisch daar.
Ik doe 2-3x per week boodschappen, meestal bij Aldi en in het weekend bij Lidl om verse broodjes mee te nemen.
Wat ik niet bij Aldi of Lidl kan vinden haal ik bij Plus.

F_inleyJarig

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:48

De lidl xxl weken sla ik altijd genoeg in van de groot verpakkingen de meeste dingen zijn dan echt spotgoedkoop en alles gooi ik gewoon in de vriezer

OleJon
Berichten: 2508
Geregistreerd: 04-07-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 11:49

een rabarberplant is ook ideaal en kan je ook invriezen en weinig werk van. ik hoef op zich niet t bezuinigen op boodschappen maar doe dat wel. is echt een sport. net met kleding. ik haal liever goedkope kleren dan kan ik ook een keer vaker. zoals bij de zeeman of action. bij de lidl haal ik ook wel eens leuke kleding.
als er aanbiedeingen zijn met boodschappen kan ik groots inslaan. zoals vorige week, 1+1 gratis had ik melk 26 pakken :D

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:01

Voor mij werkt het toch niet om wekelijks boodschappen te doen. Vorige week voor 5 dagen in huis gehaald bleek dat ik 1x uitgenodigd werd en 1x mijn huis niet in kon. En dan blijft het liggen.
Ik eet wat minder vlees maar als ik het eet (uit de supermarkt) dan het liefst met een 35% sticker. Of nog beter in de bonus met een 35% sticker.

Verder kijk ik heel erg naar de kilo/liter prijs. Dat kan erg veel schelen (en anders lijken dan dat het is)

Wat niet helemaal besparen is maar wel sparen zijn koopzegels. Bij de appie een rentepercentage van 4%. Op je spaarrekening krijg je het niet :)

MarliesV

Berichten: 15235
Geregistreerd: 24-06-08
Woonplaats: Hellendoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:08

Kijk dames, daar heb ik wat aan. Fijne reacties!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:09

die koopzegels doe ik ook bij appie. zit ik een keer wat krapper, kan ik ook beslissen ze een keertje over te slaan. Sinds april doe ik nu regelmatig boodschappen bij de appie (en lidl) en ben nu over de helft van mijn tweede boekje (alleenstaand).

F_inleyJarig

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:12

Ik spaar ze bij de plus maar kom daar heel weinig dus boekje gaat niet zo hard helaas tijd dat ze bij de lidl ook zegels krijgen

OleJon
Berichten: 2508
Geregistreerd: 04-07-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:16

hoe komen jullie aan die koopzegels? krijg je die gewoon bij het afrekenen?

F_inleyJarig

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:23

Nee die moet je kopen en dan kan je ze sparen en inleveren voor meer geld dan dat je ervoor betaald hebt

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:24

Ik lees en schrijf ook graag mee!
Op dit moment doe ik een studie en ik woon in een eigen studio. Wel een vriend die ook aardig wat betaald maar ik weet dat ik goed kan besparen.

Elke zondag ga ik er even voor zitten: alle folders pakken en dan schrijf ik van alles op wat ik wil, wat in de aanbieding is.

Dan maak ik een eetlijst voor de hele week. Eerst kijk ik wat ik nog heb en dat vul ik aan met dingen op mijn klad boodschappenlijst.

Als de eetlijst klaar is maak ik nog een keer het boodschappenlijstje maar dan met wat ik echt nodig heb.
Ik ga soms wel naar vijf winkels maar ik woon in de stad alles is vlakbij. Ik koop alleen alles wat op de lijst staat.

Voordelen: goedkoop en ik hou van lijstjes maken! Plus ik hoef eigenlijk nooit iets weg te gooien.

Spullen voor in de voorraad koop ik ook alleen in de aanbieding ennn als ik er een zegel bij kan krijgen zoals nu bij de boni voor een boodschappenpakket!

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:25

OleJon schreef:
hoe komen jullie aan die koopzegels? krijg je die gewoon bij het afrekenen?

krijgen...krijgen.....
nee, je koopt ze. Bij de appie betaal je, als je koopzegels wilt, 10 cent per elke euro op je bon. dus stel, je hebt een totaalbedrag van 11,45 en je wilt koopzegels, dan betaal je 1,10 extra (totaal dus 12,55) en je 'krijgt' 11 zegels. bij appie is je boekje vol met 490 zegels, 49 euro dus. lever je hem in, dan ontvang je 52 euro.
je kan je boekje ook eerder inleveren, maar dan krijg je er minder winst of zelfs geen winst over.
bij jumbo is het 25 euro en 26 euro terug geloof ik.
bij plus en Vomar weet ik het niet.

en ja, zou het geweldig vinden als lidl dit concept ook gaat invoeren, aangezien ik daar het grootste gedeelte van mijn boodschappen koop!

F_inleyJarig

Berichten: 6412
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:29

Plus is volgens mij 4,00 betaald en 6,00 krijg je ervoor terug zijn ook maar kleine boekjes vergeleken met ah

DebGizmo

Berichten: 1954
Geregistreerd: 16-06-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 12:32

Ik doe de koopzegels bij de Hoogvliet, maar dan gaan ze op je kaart ipv dat je ze zelf moet plakken. Voordeel bij de Hoogvliet is dat je ze altijd in kunt wisselen en je op elk bedrag de rente krijgt. Bij AH moet je, wil je de rente krijgen, perse een half boekje of heel boekje inleveren. Als ik eens een keer krap zit, doe ik gewoon boodschappen met de pas van de Hoogvliet, hoef ik geen geld uit te geven, maar kan ik wel gewoon boodschappen doen. Je kunt ze evt ook bij elk bedrag uit laten betalen, inclusief rente. Premie ligt ook hoger, 6%

Mizora

Berichten: 18122
Geregistreerd: 08-02-05
Woonplaats: Oudenhoorn

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:09

Het hoogste rendement krijg je bij de plus (50%) en daar hoef je ook veel minder lang te investeren dan bij de jumbo en ah (vomar weet ik niet). Bij de Hoogvliet heb je inderdaad 6% en mag je ze iedere keer inwisselen, je mag zelfs spaarpunten met spaarpunten afrekenen waardoor je 6% over een hele korte periode kan krijgen.

Ik haal zelf bij voorkeur dagelijks mijn boodschappen. Als ik het wekelijks doe dan mag ik altijd wat extra's en dat krijg ik mijzelf niet afgeleerd. Daarnaast ben ik vaak dan alsnog 3-4x per week in de supermarkt, maar dan ongepland omdat ik iets toch niet meegenomen had of omdat ik het tijdens een vreetbui opgegeten heb.

Sinds een paar dagen moet ik eigenlijk ook wel dagelijks mijn boodschappen doen want mijn honden staan tijdelijk op smuldier en ik heb alleen een klein hoekje in de gemeenschappelijke koelkast en de vriezer is wie het eerst komt, wie het eerst maalt en zit altijd stampvol. Ik heb er 1 pakje in liggen en dat paste maar net. Verder haal ik dus per dag mijn groenten en zodra mijn voorraad appels op is, per dag mijn fruit. Om de dag pak ik vlees (of vleesvervanger) mee, hoewel ik bij honger soms ook 2 stuks neem. Als ik 6 stuks had liggen, dan zou ik er soms ook 6 stuks eten (en daarna mijn groenten laten liggen).

Ik heb wel altijd wat potjes op voorraad. Op het moment zelfs eigenlijk te veel. Maar daarvan eet ik zo af en toe als ik geen zin heb om ook maar iets te koken, of ik maak er een lunchsalade van (bonenmix met mais, snijbonen en sperziebonen).

Ik zorg dat er ongeveer 20€ op mijn hoogvlietpas blijft staan, als ik dan mijn pinpas een keer niet bij me heb (omdat ik voorzag dat ik zou zwichten voor dure koffie tijdens college), kan ik het daarvan betalen. Zodra het meer dan 25€ wordt, betaal ik er een keer mijn boodschappen van. Dus het saldo zwerft meestal tussen de 15 en 25€.

Danseresje

Berichten: 3459
Geregistreerd: 09-10-10
Woonplaats: Bollenstreek

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:16

Ik vind het ook wel weer wat hebben dat ik er echt moeite voor moet doen mijn boekje vol te krijgen en dat dat niet al binnen een twee keer boodschappen al gebeurd is. en om het helemaal leuk te houden, ik plak de zegels zo dat ik rijtjes van 5 in een keer kan vullen en alle losse zegels die ik overhou, die plak ik van achter naar voor....en dan kom je ineens op dezelfde pagina uit!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 13:46

Ik ben met mijn boekje begonnen op 8 maart en moet nu nog een stuk of 25 zegels. Denk dat ik wel eind oktober mijn boekje vol heb.

Ik moet zeggen dat mijn bingokaart ook wel werkt om te bezuinigen. Ik kijk nu welke bedragen ik nog open heb staan en probeer dat over te houden. De ene week koop ik dus nog een reep chocola oid omdat een hoger getal niet meer op de kaart staat en de andere keer doe ik nog wat zuiniger aan :')

LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:23

vibabu schreef:
Ik ben met mijn boekje begonnen op 8 maart en moet nu nog een stuk of 25 zegels. Denk dat ik wel eind oktober mijn boekje vol heb.

Ik moet zeggen dat mijn bingokaart ook wel werkt om te bezuinigen. Ik kijk nu welke bedragen ik nog open heb staan en probeer dat over te houden. De ene week koop ik dus nog een reep chocola oid omdat een hoger getal niet meer op de kaart staat en de andere keer doe ik nog wat zuiniger aan :')


Wat bedoel je met de bingokaart?

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:24


LilChar

Berichten: 1255
Geregistreerd: 16-06-14
Woonplaats: apeldoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:31


Ineke2

Berichten: 33166
Geregistreerd: 09-01-01
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:38

Ik snap er niks van :+

Anoniem

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 14:56

Dus in week 31 stop je er 32 euro in en in week 48 stop je er 48 euro in? Leuk concept! Ga dit wel doen denk ik!

vibabu

Berichten: 3417
Geregistreerd: 25-07-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-17 15:03

Het weeknummer is ook het bedrag wat je spaart ja. Ik doe het alleen iets anders, ik heb mezelf een boodschappen budget gegeven van €50,- per week. Alles wat ik overhoud dat streep ik af van de bingokaart :') De ene week heb ik meer nodig dan de andere keer dus de ene keer kan ik een hoog bedrag wegstrepen terwijl ik de week er na misschien een laag bedrag weg streep. En €52,- kan ik dus niet sparen maar dat los ik op met de AH koopzegels :D

Dit jaar ga ik denk ik een stukje hypotheek er mee aflossen en volgend jaar wil ik er van op vakantie :)