Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Moderators: Mjetterd, Dani, ynskek, Ladybird, xingridx, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 12:22

Idd route 99 *\o/* vind die schoonmaakspray zo handig, die doet meestal wel mee met route 99. Ook ik ga lekker thee inslaan. Heb een account voor mijn vriend gemaakt op stockon en met mijn persoonlijke code op het adres van mijn ouders besteld. Wat kattenvoer, thee en chippies. Komt morgenavond als het goed is, mijn ouders wonen in de buurt dus ik zal het van de week wel even ophalen.

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 18:55

joyce_eddy schreef:
Ik heb nieuwe scoupys ( sneaky preview)


Zeker weten dat het om een SP gaat? Ik heb namelijk ook gewoon een aantal nieuwe op de accounts.

joyce_eddy
Berichten: 4013
Geregistreerd: 01-08-10

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:10

Geen idee her stond er vanmorgen wel bij..

furious

Berichten: 7113
Geregistreerd: 22-02-06
Woonplaats: Holland

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:28

Iemand de Maaltijdkit van scoupy wel eens gebruikt. Zal dat net zo iets als die knorr pakken zijn.
Verder een hoop nieuwe scoupys

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:51

Ik had vanochtend ook gewoon nieuwe zonder sneak preview. Heb de appelsientje nog een keer gehaald en activia. Kon dat fruitwater niet vinden, maargoed vind het waarschijnlijk toch niet lekker. Al met al met bonus en scoupy acties ipv 40 euro 27,50 betaald (inclusief koopzegels). Lekker een voorraadje. Voor morgen besteld bij too good to go, ben benieuwd is voor mij de eerste keer.

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 19:52

furious schreef:
Iemand de Maaltijdkit van scoupy wel eens gebruikt. Zal dat net zo iets als die knorr pakken zijn.
Verder een hoop nieuwe scoupys


Was meer indisch dacht ik te zien dus ik heb het niet gehaald, laat die knorr pakken ook altijd veel te lang liggen.

moonsparkle
Berichten: 21744
Geregistreerd: 21-03-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 20:51

Ik had van het weekend bij lidl boodschappen voor 34,- voor 2

2 dagen spaghetti
1 dag bladerdeeg pizza en soep
1 dag snijbonen, slavink, rijst
2 dagen wraps met kip, paprika, komkommer, sla, ui, mais

Brood, beleg, fruit, chips, koekjes

Een dag restjes uit de diepvries

plantje01
Berichten: 784
Geregistreerd: 01-05-14

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:10

Altijd zo inspirerend om te lezen wat andere mensen eten, ik ben altijd inspiratieloos en kijk dan maar op de dag zelf wat er nog in de vriezer ligt wat eetbaar is. Had vandaag mihoen gekookt, eitje gebakken, sperziebonen uit de vriezer gekookt en kip gebakken. Altijd als ik een "eetlijstje" maak hou ik me er toch niet aan.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70643
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:31

Dan is dit topic misschien ook wat voor jou; [VT] [FOTO] Show jouw maaltijd!

Hier vandaag alvast fruit gekocht. Perssinaasappels voor ruim 7 glazen. 4 peren, 3 appels, bananen en mandarijnen voor 8,-
Morgen en woensdag haal ik de rest van de weekboodschappen op.

8nnemiek

Berichten: 43423
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:40

Ik vind dat ook altijd zo leuk om te lezen. Ik krijg dan altijd zin om te gaan koken :+
Zelf kijk ik ook meestal vlak voordat ik ga koken even waar ik zin in heb en wat we op voorraad hebben of wat er op moet.

Gisteren heb ik poutine gemaakt :9 Ik had wat aardappeltjes liggen die begonnen te schieten.. Ernaast een zakje bonen uit de vriezer, heerlijk! En omdat het meeste uit eigen tuin komt was ik alleen een beetje geld kwijt aan dat plakje kaas en de olie/meel/sojasaus/kruiden voor de jus.

Vandaag heb ik pasta gemaakt in een mix van bechamelsaus en tomatensaus. Met een zakje koolrabi uit de vriezer. Super simpel en toch heerlijk. De pasta had ik zelf kunnen maken, maar daar was ik te lui voor, en tomatensaus uit eigen tuin is op, dus deze was iets minder budget; ongeveer €1,50 voor twee personen (en nog wat over voor de hond :)) )

Morgen wil ik eens polenta maken. Ik heb een zakje staan dat vér over de houdbaarheidsdatum is :=

Carola, dat is goedkoop (al ligt het eraan hoe groot die glazen sinaasappelsap zijn :+ ). Fruit is hier in de buurt meestal behoorlijk duur, vooral op de markt.

C_arola
Hoofdmoderator Informatief, Kantine & Markt
May the horse be with you!

Berichten: 70643
Geregistreerd: 24-05-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-18 21:49

Hier 1,25 per kg op het moment, zit veel sap in deze perssinaasappels. Heb ook weleens anders gezien.
Haal het nu standaard bij de groentenwinkel, daar vind ik het goedkoper dan op de markt. Zijn wel vaak aanbiedingen die ik daar koop zoals nu appels, peren en mandarijnen.

mystery1980
Berichten: 4239
Geregistreerd: 02-11-05
Woonplaats: thuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 11:45

gisteren maar weer koffie bij de lidl ingeslagen (aanbieding) 2 pakken (=2x500 gr) voor 5 euro, maar blijft duur.

F_inley

Berichten: 6406
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 12:38

Ik kan in de stockon app nergens meer die beperkt houdbare dingen vinden

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:11

F_inley schreef:
Ik kan in de stockon app nergens meer die beperkt houdbare dingen vinden


Dat klopt volgens mij, die waren na 1 dag ofzo alweer verdewenen helaas!

F_inley

Berichten: 6406
Geregistreerd: 01-06-10
Woonplaats: Hellevoetsluis

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 13:35

Ah vandaar was benieuwd of ze dat aanvulde met nieuwe dingen

Wil dalijk met de feestdagen daar drinken en zo bestellen hoef ik er niet mee te sjouwen

8nnemiek

Berichten: 43423
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 14:10

mystery1980 schreef:
gisteren maar weer koffie bij de lidl ingeslagen (aanbieding) 2 pakken (=2x500 gr) voor 5 euro, maar blijft duur.

Koffie is duur idd! Goede tip van die aanbieding.

Ik heb inmiddels wel een goede manier om wat meer uit de koffie te halen, ik heb sinds kort een oesterzwam-growkit van rotterzwam. Kan ik zelf oesterzwammen kweken op de koffieprut <3
Ik ben erg benieuwd wanneer ik de eerste zwammen kan plukken!

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:41

Door hier mee te lezen had ik ook de scoupy app gedownload.
Vandaag paradontax gehaald, ik moest toch hebben 1+1 gratis en nog eens 2.59 korting.
Ook kattenvoer goedkoper.

Dus bij deze dank voor de tip...

Alwiene

Berichten: 16074
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Waar mijn Westie is

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 18:44

Mando schreef:
Door hier mee te lezen had ik ook de scoupy app gedownload.
Vandaag paradontax gehaald, ik moest toch hebben 1+1 gratis en nog eens 2.59 korting.
Ook kattenvoer goedkoper.

Dus bij deze dank voor de tip...


Huh hoe dan? Want normaal verrekenen ze dat bij 1+ 1 gratis. Dus stel 1 tube is normaal 5 euro, dan zijn het er nu 2 voor 5 euro. Ze zeggen dan je hebt 2,50 per tube betaald, je kreeg alles terug behalve 2 euro dus dan vergoeden ze maar 0,50. :=

Mando

Berichten: 15702
Geregistreerd: 11-06-06
Woonplaats: Als Rotterdamse tussen de Friezen.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:01

We zullen zien..
Dan heb ik 0.50 korting.. ben ik ook blij mee het is allemaal duur zat tegenwoordig.
Laatst bijgewerkt door Mando op 13-11-18 19:09, in het totaal 1 keer bewerkt

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:08

8nnemiek schreef:
mystery1980 schreef:
gisteren maar weer koffie bij de lidl ingeslagen (aanbieding) 2 pakken (=2x500 gr) voor 5 euro, maar blijft duur.

Koffie is duur idd! Goede tip van die aanbieding.

Ik heb inmiddels wel een goede manier om wat meer uit de koffie te halen, ik heb sinds kort een oesterzwam-growkit van rotterzwam. Kan ik zelf oesterzwammen kweken op de koffieprut <3
Ik ben erg benieuwd wanneer ik de eerste zwammen kan plukken!


Wat gaaf, heb net ff gekeken maar lijkt mij ook wel wat! Ook dat je dus oneindig door kan gaan zonder steeds nieuw "broed" te bestellen.
Haal ik misschien ook wel!

8nnemiek

Berichten: 43423
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Re: Bezuinigen op de boodschappen - deel 6

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 19:19

Klopt :j Zo lang je schoon werkt en er geen vreemde schimmels in komen kun je het broed theoretisch oneindig lang blijven hergebruiken.
Zodra mijn eerste emmer opgebruikt is wil ik het broed verdelen over een aantal nieuwe emmers en wat meer oesterzwammen gaan kweken en een deel weggeven.
Tot nu toe gaat ie lekker :j
Afbeelding

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:44

>;) :roll: Ik wil 2 bonnetjes indienen bij Scoupy, maar ik krijg m'n foto's niet scherp, en de flits in de app doet het niet. Telefoon al opnieuw opgestart etc, maar hou hetzelfde probleem. Echt irritant; op m'n gewone camera-stand doettie het wel. >;)

Edit:
@ 8nnemiek: is het broed dan wel geconcentreerd genoeg, bevat het dan wel genoeg voedingsstoffen om meer emmers dus meer zwammen te kweken?

Ik heb zojuist ook een kweekset besteld. *\o/* *\o/* *\o/* Speciaal voor de postcodeloterij deelnemers hebben ze een korting. Super grappig, want er wordt nergens naar je lidnr. ofzo gevraagd, ik kon gewoon met korting die set aanklikken zonder iets speciaals in te voeren. Anders had ik het nl. via m'n ouders gedaan; die zijn wel lid vd postcodeloterij.

Ik kan niet wachten! Net gisteren m'n koffieprut weggegooid. Meestal zet ik 1x per week op maandag een kopje of 5 (kleine kopjes) snelfilterkoffie (geen pads), dan komt m'n begeleidster/coach.
ik drink weinig tot geen koffie als ik alleen ben.

Kan m'n moeder wel vragen voor de Senseo-pads, dat kan ook volgens de site, toch?
Laatst bijgewerkt door JoyCiej007 op 13-11-18 21:55, in het totaal 1 keer bewerkt

xNK

Berichten: 3037
Geregistreerd: 28-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:53

JoyCiej007 schreef:
>;) :roll: Ik wil 2 bonnetjes indienen bij Scoupy, maar ik krijg m'n foto's niet scherp, en de flits in de app doet het niet. Telefoon al opnieuw opgestart etc, maar hou hetzelfde probleem. Echt irritant; op m'n gewone camera-stand doettie het wel. >;)


Bij mij staat er rechtsonder 'Bibliotheek', daar kan ik een foto uit m'n galerij invoegen. Kan dat bij jou niet?

Siamsmeesje

Berichten: 2236
Geregistreerd: 15-06-09
Woonplaats: Het Zeeuwse Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:53

Dat ziet er goed uit 8nnemiek, lijkt me ook wel wat als dat goed loopt :j
We hebben het ooit met zo'n stuk stam geprobeerd, maar dat was niet denderend. Bovendien vonden de muizen/slakken het ook erg lekker, zelfs toen de stam midden in een gevuld badje stond -O-

Ben heel benieuwd of je veel oogst gaat krijgen. Ben zelf gek op oesterzwam, dus tja.... <<)

JoyCiej007

Berichten: 17418
Geregistreerd: 27-02-06
Woonplaats: omg. Deventer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-18 21:56

xNK schreef:
JoyCiej007 schreef:
>;) :roll: Ik wil 2 bonnetjes indienen bij Scoupy, maar ik krijg m'n foto's niet scherp, en de flits in de app doet het niet. Telefoon al opnieuw opgestart etc, maar hou hetzelfde probleem. Echt irritant; op m'n gewone camera-stand doettie het wel. >;)


Bij mij staat er rechtsonder 'Bibliotheek', daar kan ik een foto uit m'n galerij invoegen. Kan dat bij jou niet?


Hmm jawel, maar dat is wat lastiger, dan krijg ik melding dat m'n galerij bijna vol zit, dus moet ik eerst goed zoeken naar de foto's. Maar dan ga ik het maar op die manier doen.