Versturen met Kiala

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Versturen met Kiala

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 13:21

Hallo,

Vraagje.

Ik heb op marktplaats advertenties staan.

Nu wil diegene dat ik het via Kiala verstuur.
Ik ken dat zelf niet.
En klopt het dat het daar 3.95 kost ipv pakket kosten post nl?

Ik ben geen bedrijf gewoon particulier.

Azmay

Re: Versturen met Kiala

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:22

Ja dat klopt, maar dan moet je het wel naar een kialapunt gaan brengen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 13:23

Oke dankjewel.
Ik ga eens kijken of dat in de buurt is.

Nymphe

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:24

ja is inderdaad goedkoper, maar je moet er ook meer moeite voor doen. Zelf een pakketzegel online kopen, uitprinten en op het pakket plakken en dan afgeven aan een kiala punt. Ik vind het zelf de moeite niet waard aangezien ik zelf geen printer heb..

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:25

Je moet dan van te voren op de site van Kiala de boel invullen, bon die je krijgt uitprinten en dat naar het Kiala punt brengen.

Stond er laatst met alleen een pakket en dat kon dus niet. Heb thuis geen printer en wou het die dag verstuurd hebben dus als nog bij Post NL om de hoek gegooid. Zegt die vent van Kiala; ja dat is wel 2x zo duur.
Nou voor dat pakket had ik het er voor over, fietste me een ongeluk met dan ding achterop :P

Shona_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:28

Ooit eens iets met Kiala verstuurd; nooit meer voor mij.

Inderdaad zoals hierboven, veel meer werk (volgensmij moest ik zelfs gewicht + afmetingen doorgeven) en duurt lang voordat het bij de ontvanger aan komt.

Doe mij maar gewoon PostNL of DHL :)

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:39

Ik vind het juist ideaal! Stuk goedkoper dan de andere aanbieders, je wordt keurig op de hoogte gehouden per e-mail en zelf met ideal betalen thuis.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:42

Nymphe schreef:
ja is inderdaad goedkoper, maar je moet er ook meer moeite voor doen. Zelf een pakketzegel online kopen, uitprinten en op het pakket plakken en dan afgeven aan een kiala punt. Ik vind het zelf de moeite niet waard aangezien ik zelf geen printer heb..

exact de reden dat ik Kiala irritant vind :')

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:47

Het is goedkoper, maar ik vind de service echt ruk :+ Pakketten zijn soms een week onderweg terwijl PostNL veel sneller is.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:48

Ik woon in een dorp. Kiala gaat oa via de Formido, die is zeven dagen per week open en doordeweeks tot 8 uur. De primera is elke dag om half zes dicht en het enige postnl pakketpunt.... met een fulltime baan ga ik voor de Formido :D

ChristaMoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:52

Ik vind het onhandig. Kost inderdaad minder, maar ik heb een week op mijn aankoop (via Marktplaats) moeten wachten en het kwam binnen bij een Kialapunt zo'n 8 km verderop. Dan ben ik het bespaarde geld ook weer kwijt aan brandstof. Voor mij niet nog een keer.

Rex_Rolfo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:55

linnie050 schreef:
Nu wil diegene dat ik het via Kiala verstuur.
Ik ken dat zelf niet.
En klopt het dat het daar 3.95 kost ipv pakket kosten post nl?

Was 3,95, maar over een paar dagen wordt Kiala UPS Access point en kan het zijn dat de tarieven iets anders zijn.

Er zijn twee redenen om voor Kiala (of DHLparcel) te kiezen:
- goedkoper dan PostNL
- ophalen op service punt dus geen gedoe als je weinig thuis bent

Als voor jou postNL makkelijker is dan zijn bovenstaande punten makkelijk op te lossen:
- verschil in verzendkosten tussen Kiala en PostNL betaal je zelf
- je laat het bezorgen op een PostNL servicepunt. Koper kan het dan net als bij Kiala en DHLparcel ophalen op een moment dat het hem/haar uitkomt.

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 13:56

Ik vind het ideaal ,ik kan op veel meer momenten brengen en ophalen. Het is daar veel makkelijker parkeren en het versturen kost minder. Het afgeven van een pakje gaat ook veel sneller omdat ze alleen even hoeven te scannen.

x_spekkie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:06

Nadeel van Kiala is dat het vaak een week duurt voordat je pakket in huis is. En het wordt regelmatig ook naar een verkeerd punt bezorgd, waardoor je nog weer langer kan wachten op je pakket. Stom toevallig had ik dat twee keer in één week. Pakket 1 was van een particulier en heb ik dus serieus ruim twee weken op zitten wachten. Pakket 2 was van bol.com en die heeft direct een nieuw pakket op de bus gedaan die er wel de volgende dag was (wilde niet persé met Kiala verzenden, maar dat zat toen gekoppeld aan afhalen bij een punt ipv thuisbezorgen).

Kortom, Kiala is goedkoop, maar als je iets snel in huis wil hebben is het niet aan te raden.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:08

Tip, gewoon bij je advertenties zetten dat je alleen via post.nl verzend.

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 15:48

Hier positieve ervaringen met Kiala, het was even kijken de eerste keer hoe het verzenden gaat maar dat vind ik als je het weet prima te doen.
De verzending duurde eerder langer, 5-7 dagen maar ik heb pakketen ook soms sneller via Kiala gekregen dan via PostNL, deze laatste vind ik de laatste tijd erg slecht bezorgen. Ander optie is DHL, dan betaal je vanaf 5,-

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 16:20

Drama
Ik wilde het al nooit
Om bovengenoemde redenen
En dan doe ik het een keer en gaat alles mis
En wordt je door degene die via Kiala wenst ge ontvangen uitgemaakt voor oplichter

Nee gewoon 6.95 post.nl

Rizette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:51

Zinzi_jewel schreef:
Drama
Ik wilde het al nooit
Om bovengenoemde redenen
En wordt je door degene die via Kiala wenst ge ontvangen uitgemaakt voor oplichter

Nee gewoon 6.95 post.nl

Hoe kan dat nou ,, je hebt toch bewijs van verzending ontvangen via kiala en je hebt je hebt mail gekregen dat het pakje aangekomen was dus dan kun je dat toch als bewijs naar de ontvanger sturen? Dan kan men je toch geen oplichter noemen?

LauraO

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 17:58

PostNl is sneller en kost minder moeite, maar Kiala is ook niks mis mee. Ik heb ook regelmatig wat op mp staan. Ik verzend zowel via Kiala, DHL en PostNL. Met Kiala vind ik het wel altijd een gedoe dat je alles zelf moet invullen (gegevens van de ontvanger incl. mail, gewicht en afmetingen van het pakket). Bij DHL moet je ook van alles al huis invullen en zelf het etiket printen.
Persoonlijk vind ik dan PostNL wel het fijnst.

Zinzi_jewel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:20

Rizette schreef:
Zinzi_jewel schreef:
Drama
Ik wilde het al nooit
Om bovengenoemde redenen

Nee gewoon 6.95 post.nl

Hoe kan dat nou ,, je hebt toch bewijs van verzending ontvangen via kiala en je hebt je hebt mail gekregen dat het pakje aangekomen was dus dan kun je dat toch als bewijs naar de ontvanger sturen? Dan kan men je toch geen oplichter noemen?

Niet eens tot verzenden gekomen
Ik ben met pakket naar Kiala punt gegaan
Niks geprint
Want weet ik veel dat dat moest
Maar daar was t gewenste Kiala punt niet bekend
En zo daags erna ook niet
Heb bericht dat ik van de verkoop af zou zien en geld zou terug storten
En toen was ik een oplichter zei de kopende partij

noviceh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 18:59

MarliesV schreef:
Je moet dan van te voren op de site van Kiala de boel invullen, bon die je krijgt uitprinten en dat naar het Kiala punt brengen.

Stond er laatst met alleen een pakket en dat kon dus niet. Heb thuis geen printer en wou het die dag verstuurd hebben dus als nog bij Post NL om de hoek gegooid. Zegt die vent van Kiala; ja dat is wel 2x zo duur.
Nou voor dat pakket had ik het er voor over, fietste me een ongeluk met dan ding achterop :P

Oh ja, wat een ellende met Kiala! Hier ook geen werkende printer in huis. Dan maar op mn werk, wist ik de afmeting van het pakket niet, enz, enz, enz...

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-09-17 19:00

Ik heb geen printer dus kan geen pakketzegel uitprinten.

Dankjewel allemaal.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:06

Ik vind Kiala ook een ontzettend gedoe. Geen punt in de buurt dus als ik iets verkoop via Marktplaats ofzo en de koper wil het per-sé via Kiala verzonden hebben...dan pas ik :o

Koper een paar euro besparen maar ik moet dan in de auto al snel 10km rijden naar een punt met waardeloze openingstijden dus het kost mij nog een berg tijd ook :P

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:37

Rizette schreef:
Ik vind het ideaal ,ik kan op veel meer momenten brengen en ophalen. Het is daar veel makkelijker parkeren en het versturen kost minder. Het afgeven van een pakje gaat ook veel sneller omdat ze alleen even hoeven te scannen.

Dit is geen ''voordeel'' van Kiala. Zo doen wij het met post nl ook altijd. Doordat je online het etiket aanvraagt is het nog goedkoper om te verzenden dan de normale tarieven.

Hier word Nooit meer iets met kiala verzonden. Ze zijn meerdere keren onze pakketten kwijt geweest. Waarvan 1 pakket met een iphone. Gelukkig was het via het bedrijf waar dat ding naar toe moest verzekerd en hebben we wel ons geld gehad. Klantenservice kennen ze gewoon niet. En bij post NL kan ik ook kiezen waar ik t bezorgd wil hebben, en we geven altijd een alternatief adres op (industrieterrein. )

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-17 19:44

Ik vind het handig, vandaag weer twee pakketjes opgehaald op weg naar mijn werk :D